Angajati implicati, pe care te poti baza pe termen lung, care inteleg si respecta obiectivele companiei. Da, orice manager si-i doreste, orice organizatie are nevoie vitala de ei. Si-atunci… le spui o poveste care sa-i captiveze. Le-o spui la interviul de angajare, le-o spui in lista de taskuri zilnice, la fiecare sedinta, la intalnirile generale.
O repeti in newsletterele interne, in brosuri, flyere si postere de tot felul, pe holurile sediului vostru.
Incerci sa-i atragi in povestea asta la fiecare teambuilding si petrecere de Craciun si toate astea inseamna costuri care dau sau nu rezultate.
De ce?
Pentru ca exista si un alt fel de poveste pe care compania ta o spune angajatilor si la care oamenii tai sunt extrem de receptivi. Aceasta poveste porneste din departamentul de HR. Si daca e spusa bine, vei avea o multime de beneficii:
- Oameni care vin cu entuziasm la munca
- Angajati implicati pe termen lung
- Angajati proactivi care vad legatura intre efortul lor si dezvoltarea companiei
- Echipa stabila si solida
- Productivitate crescuta
Seriozitate, stabilitate, predictibilitate, aprecierea performantei
Intr-un fel, ce le ceri tu lor este ceea ce-si doresc la randul lor de la tine. Si ca in orice relatie, comunicarea vine din doua sensuri iar cuvintele nu sunt de ajuns. Tu, angajatorul, esti cel care seteaza directia si termenii relatiei.
Ii vorbesti angajatului despre seriozitatea cu care privesti relatia cu el de fiecare data cand salariul lui sau bonurile intra pe card la data promisa. E cea mai buna cale sa-i arati ca face parte dintr-o organizatie solida, capabila sa-i ofere stabilitate si siguranta.
Ii comunici de la inceput care sunt asteptarile companiei, ce are de facut la noul job, care e modul de lucru agreat, care sunt regulile si prioritatile dupa care trebuie sa se ghideze. Cand lucrurile nu merg bine, tii cont de toate acestea si iti asumi, daca situatia aparuta deriva dintr-o scapare a felului in care ai construit cadrul general.
Ii arati ca ii apreciezi inteligenta si implicarea in realizarea obiectivelor, oferindu-i beneficii suplimentare: tichete de masa, tichete cadou sau abonamente la servicii care sa-i imbunatateasca viata.
Intelege ca face parte dintr-o companie orientata spre viitor cand ii oferi ocazia sa foloseasca la randul lui beneficiile stilului modern de lucru: program flexibil, posibilitatea de a lucra de acasa, daca specificul domeniului permite, pentru angajatii foarte valorosi poate chiar oportunitatea de a-si lua un concediu mai lung decat se obisnuieste.
Hai sa vedem ce se poate intampla daca nu reusesti sa tii pasul si sa evaluezi continuu si in mod corect raportul dintre ce ofera angajatul si ce primeste in schimb?
- Pierzi experienta unor angajati buni care aleg sa caute in alta parte ceea ce-si doresc de la locul de munca
- Cresc cheltuielile de angajare
- Cresc cheltuielile de training
- Unii vin, altii pleaca nu e deloc definitia unei echipe stabile.
- Productivitatea scade
- Atmosfera de lucru are mult de suferit
Si-acum realist vorbind, ai timp sa te ocupi de toate acestea, in timp ce iti conduci afacerea? Esti pregatit sa pierzi timp si bani ca sa-ti reconstruiesti echipa periodic? Ai mai mult de castigat daca apelezi la specialisti in resurse umane si colaborezi cu o companie care ofera consultanta HR de calitate, servicii de salarizare si administrare de personal.
BIA Human Resource Management Services este un partener experimentat care te poate ajuta sa spui povestea echipei tale asa cum iti doresti: cu claritate, coerenta si constanta. Fie ca e vorba de intocmirea unui regulament intern, analizarea posturilor din cadrul organizatiei si redactarea fiselor de post, calcul salarial sau managementul tichetelor de masa, suntem aici pentru tine. Scrie-ne pe biaoffice@bia.ro si vino sa stam de vorba.