Profil de profesionist: Andreea Raluca Lungu, Analist Resurse Umane BIA

profesionist

Este absolventă a Universității București, cu o specializare în administrație publică și un program de masterat în resurse umane. Raluca și-a început cariera în HR încă din timpul studiilor, când a ales un job part-time care i-a permis să deprindă abilități de bază în recrutare, dar și în calcularea salariilor. S-a alăturat echipei de payroll BIA într-o perioadă  în care mulți colegi lucrau remote. Și chiar dacă stilul de lucru la distanță pune anumite bariere în relaționare, Raluca este dovada că un profesionist se poate adapta dacă mizează pe comunicare, are deschidere spre a învăța continuu, precum și pentru a cere suportul echipei. Iar echipa BIA i-a fost aproape, cu ghidarea necesară. 

Abilitățile sale sunt completate de un bun management al sinelui, de identificarea acelor calități care pot asigura succesul în job și rafinarea lor continuă. Iar energia sa pentru dezvoltare profesională vine mereu din experiențele trăite. Află de la Raluca Lungu care sunt pașii pentru a deveni Analist Resurse Umane, ce provocări poți întâmpina, dar și cum poți găsi tonusul necesar pentru a le depăși!  

 

 

Raluca Lungu

 

Ce te-a determinat/motivat să alegi o carieră în analiză resurse umane?

După terminarea programului de studii universitare de licență, am ajuns în punctul în care trebuia să iau o hotărâre în ceea ce privește masteratul. Astfel am analizat pe ce domenii am fost mai receptivă și cu ce am rezonat mai bine și am ajuns la concluzia că vreau să studiez, să învăț și să cunosc mai multe despre domeniul resurselor umane. Sunt o persoana comunicativă, deschisă, căreia îi plac provocările și în același timp dornică în a ajuta la rezolvarea și găsirea unor soluții pe diferite teme.

 

Povestește-ne despre parcursul tău profesional. Care au fost acele experiențe care te- au format pentru jobul actual?

Încă din primul an de masterat am căutat un job în domeniul HR, pe o poziție de entry-level pentru a îmbina și a pune în practică tot ce studiam la cursuri, voiam să văd dacă îmi place și dacă sunt făcută pentru acest domeniu. Primul job a fost part-time, ca Referent resurse umane în cadrul unei firme mai mici, pe o perioadă de câteva luni, unde am făcut recrutare și administrare de personal. Deși nu aveam experiență, am învățat și muncit pentru fiecare etapă așa cum am putut eu mai bine. În perioada pandemiei mi-am continuat cursurile în varianta online, iar aproape de sfârșitul studiilor de masterat, am avut norocul pot spune, de a mă alătura echipei BIA, pe departamentul de payroll și administrare de personal. Deși era un domeniu pe care nu îl cunoșteam (payroll) nu am ezitat deloc și chiar am fost foarte încântată de aceasta oportunitate, pentru că prin acest mod urma să descopăr daca voi fi atrasă și de aceasta componenta a HR-ului, lucru care s-a și întâmplat.

 

Care a fost cel mai frumos moment de până acum în activitatea ta la BIA? Dar cel mai dificil?

Apreciez foarte mult interacțiunile cu fiecare coleg, deoarece echipa BIA mi-a oferit încă de la început sprijin și resurse pentru a mă adapta mult mai ușor și în același timp pentru a mă dezvolta profesional, având de învățat de la fiecare. Chiar dacă la început partea de telemuncă mi s-a părut mai dificilă, pentru că nu cunoșteam domeniul foarte mult și îmi era mai greu să înțeleg anumite lucruri, comunicarea față în față fiind mai ușoară, prin sprijin din partea colegilor, printr-o studiere continuă, citirea legislației, înțelegerea acesteia am început să mă adaptez acestui mod de lucru.

 

Ce provocări întâmpini acum în activitate și cum le faci față?

Din punctul meu de vedere, aproape în fiecare zi întâmpin provocări în ceea ce privește legislația și cazurile particulare care apar în rândul clienților noștri. Sunt o persoană perseverentă, flexibilă, care caută mereu metode de rezolvare și, cu ajutorul colegilor, încerc să găsesc cea mai buna soluție.

 

Care sunt acele abilități care te ajută în jobul tău?

Una dintre cele mai importante abilitați pentru mine în acest domeniu este comunicarea, care reprezintă un rol important în gestionarea resurselor umane, deoarece specialistul HR este legătura dintre companie și angajat. Pe de altă parte, și organizarea este la fel de esențială, precum și atenția la detalii deoarece activitatea mea presupune și ținerea în evidență a numeroaselor înregistrări și fișiere ale angajaților. De asemenea, din punct de vedere etic, este important să fiu discretă, pentru că gestionez informații personale și sensibile despre o companie și angajații acesteia. 

 

Descrie acea situație care ți-a adus satisfacții în activitatea ta.

Consider că cea mai mare satisfacție a mea este îndeplinirea obiectivelor propuse, aprofundarea cunoștințelor în domeniul resurselor umane și realizarea efectivă a activității. Totodată, cu cât situațiile sunt mai dificile, iar eu aloc mai mult timp, mai multe resurse, cu atât gradul de satisfacție este mai mare.

 

Ce îndrumare i-ai da unui tânăr care vrea să lucreze că Analist Resurse Umane? Ce pași ar trebui să urmeze și ce ar trebui să știe despre această profesie?

Consider că un pas important este să caute un job part-time sau să participe la cât mai multe internshipuri, pentru că îl vă ajuta să câștige experiență nu numai în domeniul în care a decis să se specializeze, ci și să aibă satisfacții personale și profesionale. Să încerce să parcurgă toate componentele acestui sector de activitate, pentru a vedea în care dintre ele se regăsește mai mult. Va învăța astfel să devină mai responsabil, mai eficient și mai organizat, dezvoltându-și astfel o varietate de competențe, esențiale la orice loc de muncă. Va dezvolta și abilitățile sociale și va forma legături profesionale utile. Trebuie, de asemenea, să îi placă lucrul cu oamenii, cu cifrele, să înțeleagă cum se desfășoară procesele de lucru.

 

Ce ar trebui să știe clienții care vor să lucreze cu tine?

Sunt o persoană organizată, flexibilă, determinată în obiectivele pe care mi le stabilesc, încerc de asemenea, să caut soluțiile cele mai bune pentru rezolvarea diferitelor probleme.

 

Ai motto-uri preferate sau anumite cărți care ți-au deschis noi perspective asupra carierei?

„Pesimistul vede dificultăți în orice oportunitate. Optimistul găsește oportunități în orice dificultate” – Winston Churchill

„Unicul ingredient important în formula succesului este să știi să fii prietenos cu oamenii.” – Theodore Roosevelt

„Timpul este cel mai prețios element pentru oameni. Omul de succes știe cum să pună energia în timp și cum să extragă succesul din timp.” – Denis Waitley

 

Ce îți place să faci în timpul liber și îți dă energie pentru job?

Cea mai mare pasiune a mea este să cunosc și să învăț lucuri noi, din care îmi extrag motivația și devin mai creativă. De asemenea, îmi place să călătoresc să văd locuri noi și să cunosc culturi diferite; desigur și timpul pe care mi-l petrec împreună cu familia și prietenii îmi dă energie pentru o săptămână nouă.

 

Descoperă și alte interviuri Profil de Profesionist: 

Profil de profesionist: Cristina Scarlatescu, Manager Recrutare BIA HCS

PROFIL DE PROFESIONIST: GEORGIANA MIRICA, Senior HR Consultant