PROFIL DE PROFESIONIST: SILVIA MANOLACHE, SENIOR OUTSOURCING MANAGER

Silvia Manolache lucreaza in resurse umane, mai exact in Payroll & Administrare de personal, de mai bine de 16 ani. In gimnaziu, profesoara de matematica a ajutat-o sa descopere ca ii plac cifrele, geometria, ecuatiile si sa se descopere ca fiind o fire care cauta logica lucrurilor. A urmat liceul la profilul de matematica-informatica, apoi ASE-ul, Facultatea de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori.

Stiind ca isi doreste sa lucreze cu cifre, primul job a venit cu o mare provocare – activitatea de payroll intr-o companie de distributie produse de larg consum cu peste 2500 de angajati. Odata cu acceptarea acestei provocari a inceput sa construiasca si sa dezvolte o baza solida a traseului sau profesional. Urmatorii 13 ani au insemnat aprofundarea notiunilor specifice legislatiei muncii, rafinarea abilitatilor de comunicare si ascultare si, de asemenea, cunoasterea provocarilor diverselor spete ale clientilor.

BIA HR Payroll De ce HR?

Activitatile de resurse umane in cadrul unei companii presupun recrutare si selectie de personal, training, administrare de personal, payroll, consultanta in relatii de munca, compensatii si beneficii, comunicari interne etc. In cadrul unei companii mici, poate si medii, un specialist de resurse umane ar putea derula toate activitatile specifice zonei de resurse umane insa, intr-o companie mare, acestea sunt indatoririle mai multor persoane. Fiind o fire logica si careia ii plac cifrele, am ales sa activez in zona de payroll. Acum, dupa 16 ani, sunt convinsa ca a fost alegerea potrivita.

Care a fost cea mai grea lectie invatata in toti anii de lucru in HR?

Activitatea de payroll si administrare de personal aduce foarte multe provocari, mai ales ca se deruleaza dupa o legislatie specifica, iar aceasta nu intotdeauna este armonizata.

Un urma cu 10 – 13, ani activitatea era relativ simpla. Insa, odata cu dezvoltarea mediului de afaceri, cu flexibilizarea muncii si diversificarea pachetului de compensatii si beneficii acordate angajatilor, activitatea de Payroll si Administrare de personal a devenit una foarte complexa. Persoana insarcinata cu aceste indatoriri trebuie sa cunoasca atat legislatia muncii, cat si fiscalitate, legislatie specifica concediilor medicale, etc.

Care a fost cel mai frumos moment din activitatea profesionala de pana acum?

Fiecare proiect finalizat cu succes aduce un moment frumos, insa unul imi incanta sufletul si este atunci cand un anume angajat al unui fost client ma suna sa imi ureze de bine, mie si familiei, cu ocazia sarbatorilor. Si este impresionant ca face acest lucru de mai bine de 10 ani.

Ai un proiect preferat?

Proiectele preferate sunt acelea care imi aduc cele mai multe provocari. Unul din aceste proiecte a fost cu adevarat provocator pentru ca am fost relocata la client bancar cu peste 1000 de salariati unde trebuia sa desfasor activitatea de payroll in aplicatiile lor in acelasi timp cu invatarea a doi juniori.

Care a fost cartea din care ai invatat cele mai multe lucruri?

Cartea de la care am invatat ca totul sta in atitudine, curaj, esec si perseverenta este “Personalitate alfa – descopera-ti vocatia” scrisa de Pera Novacovici.

Ai avut un mentor sau un model care te-a ajutat sa te ghidezi in viata profesionala sau personala

Da, un om echilibrat din toate punctele de vedere, un om care a studiat si muncit mult, care gandeste in tacere, care vorbeste calm si incet, insa cuvintele lui au avut si inca au putere – tatal meu!

Ce abilitati crezi ca trebuie sa aiba un om de HR?

Excelente abilitati de comunicare verbala si scrisa, sa fie un bun ascultator, organizat pentru a-si gestiona eficient timpul.

Ce le-ai recomanda tinerilor profesionisti care incep sau se gandesc la cariera in HR

Sa aiba curajul sa actioneze pentru ca din orice lectie vor avea de invatat.