Claudia lucreaza in HR de peste 25 de ani. Imediat dupa ’89, a inceput ca junior in presa, in redactia unui cotidian. Aici a cunoscut si lucrat cu oameni valorosi de la care a invatat importanta oamenilor, capacitatea de a forma si pastra echipe, empatia si satisfactia lucrului bine facut. Ulterior, a ales sa lucreze intr-o companie din industria farmaceutica unde a ramas timp de zece ani. Complexitatea companiei i-a permis sa organizeze si sa implementeze proceduri si aplicatii de HR folosite si in prezent. In urma cu aproape doi ani, Claudia s-a alaturat echipei BIA HR, descoperind noi dimensiuni ale unui domeniu in care acumulase deja o experienta considerabila.
CARE Au FOST CELe MAI FRUMOaSe MOMENTe DE PANA ACUM?
In ultimii ani, HR-ul a devenit extrem de provocator. Specialistii HR au inteles ca trebuie sa se concentreze mai mult pe oameni si sa invete odata cu ei cum sa imbunatateasca productivitatea (fara sa afecteze placerea de a lucra) si cum sa contribuie la dezvoltarea unor organizatii puternice. In lumea profesionistilor in resurse umane sunt nenumerate momente frumoase. Un simplu multumesc, un telefon sau email de la cineva care isi exprima recunostinta. Scopul final este, desigur, ca oamenii din organizatie sa fie linistiti, sa stie ca au la cine sa apeleze cand au nevoie de sprijin si ca salariile le sunt platite la timp si corect. La polul opus, momentele cele mai grele au fost in anii 2008, 2018 si 2020 din cauza tuturor modificarilor legislative, a crizelor economice si, in prezent, a crizei sanitare prin care inca trecem.
CE ABILITATI CREZI CA TREBUIE SA AIBA UN PROFESIONIST HR?
Un bun profesionist in resurse umane are nevoie sa inteleaga viziunea si strategia companiei pentru care lucreaza si trebuie sa fie deschis catre lucrul cu oameni. Sa fie comunicativ, sa stie sa asculte, sa fie atent la detalii. Dar si sa ofere feedback de calitate ori de cate ori este nevoie. Pentru a fi in pas cu tendintele, oamenii de HR trebuie sa fie mereu curioși si deschisi, gata sa invete lucruri noi. Cartile de specialitate (si nu numai) sunt o buna sursa de informatie si inspiratie. La fel si oamenii cu care interactioneza. Stiu ca nu exista o reteta sigura pentru succes. Cred, insa, ca este foarte important sa identifice compania in care sa simta ca si-au gasit locul. Si apoi sa dea tot ce au mai bun, sa fie cu adevarat de ajutor.
Alte articole din seria “Profil de profesionist”:
Cristina Scarlatescu, Manager Recrutare
Silvia Manolache, Senior Outsourcing Manager
Ioana Dobre, Consultancy Manager