HR Spring Experience. Află povestea Georgianei Priu, voluntar în cadrul echipei de recrutare BIA HR!

HR Spring Experience BIA HR

Una dintre cele mai mari provocări pe care le întâmpini atunci când ești student și îți dorești să te angajezi este lipsa de experiență. Sunt joburi pentru care ți se cer minimum câteva luni de experiență, dar cum o poți obține dacă nimeni nu-ți oferă șansa de a începe formarea? Echipa BIA HR a conștientizat nevoia tinerilor de a deprinde experiență. Ne place să ghidăm studenții spre o carieră în recrutare așa că periodic organizăm programe de voluntariat.

Dăm startul acestor programe de formare pentru tineri ori de câte ori identificăm, în workshop-urile și în webinarile organizate pentru mediul academic, studenți care își manifestă curiozitatea față de recrutare. Așadar este important să avem studenți dornici să acumuleze experiență și credem că este mult mai eficient să avem un singur participant pe sesiune, astfel încât să ne putem dedica lui și să fim siguri că rămâne cu informații utile în urma întâlnirilor.

Cel mai recent program de voluntariat, numit HR Spring Experience, a avut loc în perioada martie-mai alături de Georgiana Priu, studentă în anul III la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității București. Descoperă cum a fost experiența Georgianei în cadrul echipei BIA HR!

Georgiana este o persoană implicată, pe lângă studiile de la Facultatea de Sociologie, urmează și Modulul Psihopedagogic de la Facultatea de Psihologie și a predat online la un liceu privat din București. 

HR Spring Experience

În luna martie am participat la un webinar oferit de Universitate pentru a ne orienta în carieră. Am participat la câteva întâlniri, însă BIA HR mi-a atras atenția și mi-a stârnit interesul pentru recrutare și tot ce ține de domeniul resurselor umane. 

Am avut norocul să fiu selectată pentru acest voluntariat, dar și să întâlnesc oameni bine pregătiți în domeniu,  motivați și fericiți. Văzându-i atât de mulțumiți de locul de muncă și făcând cu drag această meserie, am simțit că sunt persoanele potrivite la locul potrivit. Acest lucru îmi doream și eu: să îmi găsesc drumul. 

Aveam numeroase cunoștințe din facultate despre HR, însă nu le pusesem în practică niciodată. În cadrul BIA HR, am reușit să aplic teoria și să mă familiarizez mai bine cu piața muncii și să deprind experiență. 

Coordonatoarea mea, Georgiana Mirică, a fost tot timpul lângă mine, mi-a răspuns la toate întrebările, a fost deschisă, transparentă, atentă la nevoile și dorințele mele, fiind mereu veselă și determinată. De asemenea, am cunoscut și alți colegi de la care am avut multe de învățat. Cristina Scărlătescu, Manager Recrutare, m-a ajutat să stăpânesc mai bine Excel-ul, și Cristiana, Specialsit Resurse Umane, mi-a vorbit despre partea de Admin și Payroll. 

Atmosfera a fost plăcută, primitoare, iar oamenii minunați. M-am dezvoltat mai mult și mi-am descoperit pasiunea pentru HR. De altfel, m-am decis să urmez Programul de Masterat de Resurse Umane și să lucrez în acest domeniu.  A fost o experiență frumoasă, care a venit la momentul potivit. Recomand cu încredere voluntariatul tuturor colegilor mei.


CE AR TREBUI SĂ ȘTII DESPRE CRITERIILE DE SELECȚIE

În selectarea participanților la programul de voluntariat urmărim atent dorința de învățare, curiozitatea și motivația lor de a începe o carieră în HR. Studenții interesați ne pot trimite un e-mail la recrutare@bia.ro în care își manifestă dorința de a deprinde experiență în cadrul departamentului de recrutare, iar noi, în urma unei analize vom decide persoana care are abilitățile necesare lucrului în HR și pe care o putem ghida să facă primii pași în acest domeniu.

CE VEI ÎNVĂȚA ÎN PROGRAMUL DE VOLUNTARIAT

Atât în cadrul întâlnirilor online, cât și în cadrul întâlnirilor fizice dezvoltăm următoarele subiecte:

  1. Utilizarea corectă a Outlookului
  2. Utilizarea corectă a pachetului Office (Word, Excel, Power Point)
  3. Utilizarea canalelor de recrutare (Bestjobs, Ejobs, Hipo)
  4. Crearea profilului personal pe LinkedIn și importanța brandului personal în domeniul recrutării
  5. Customer Care (relația pe care o construim cu candidatul și clientul)
  6. Prezentarea detaliată a fluxului activităților de recrutare din cadrul unei companii specializatein resurse umane (identificarea nevoii clientului, crearea anunțului de recrutare și identificarea corectă a canalului de recrutare pentru promovare, screening CV-uri, research, interviuri telefonice, interviuri face to face, crearea profilului candidatului recomandat etc.)
  7. Importanța insusirii procedurilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) în activitatea de resurse umane
  8. Departamentul de resurse umane în cadrul companiilor – rol și structură
  9. Tips&Tricks pentru elaborarea unui CV, a unei scrisori de intenție, precum și a profilului de LinkedIn.

În cadrul întâlnirilor fizice, studenții pot participa fizic la interviuri sau la soluționarea diverselor situații care apar în recrutare. Odată cu revenirea la normalitate, experiența în cadrul programului de voluntariat este practică”, spune Georgiana Mirică, Senior HR Consultant în cadrul BIA HR.

Citește și:

Primul pas în carieră: Voluntar în cadrul programului HR Experience organizat de BIA HR. Află care sunt cerințele

BIA HR 2020 Summer Experience la Final