Cum să-ți sporești șansele de reușită când îți cauți un job

CV

Pozițiile pentru care BIA Human Solutions recrutează acum sunt din zona financiar contabilă, office management, recrutare, vânzări, logistică, achiziții arhitectură, inginerie. Companiile au nevoie de oameni specializați pe aceste domenii, cu experiență, calificări și abilități soft (precum disponibilitate și dorință de a învăța și de a se dezvolta, leadership, gândire analitică, atenție la detalii, organizare), cerințe, care, uneori, fac procesul de recrutare mai complex decât postarea unui anunț de job. Prin urmare, și anul acesta folosim head-hunting-ul, fiind atenți la modul în care candidații se prezintă pe LinkedIn și în CV. Apreciem implicarea acestora, care poate lua diferite forme. Georgiana Mirică, senior HR Consultant BIA Human Capital Solutions îți spune cum te poți diferenția în rolul de candidat în 2024 și ce ar trebui să cuprindă CV-ul tău pentru ca acesta să  convingă recrutorii, chiar atunci când ești un candidat pasiv. Să vedem aspectele care contează!

 

Georgiana Mirica - Senior HR Consultant
Georgiana Mirica – Senior HR Consultant, BIA Human Capital Solutions

La ce aspecte din CV trebuie să fie atenți candidații anul acesta?

În continuare, primim și CV-uri extrem de lungi, greu de parcurs și cu foarte multe informații, unele chiar nesemnficative pentru posibilul proces de recrutare.

Încurajez candidații să personalizeze CV-ul în funcție de poziția la care aplică și de nivelul carierei și, mai ales, să îl actualizeze până la ultimul job cu perioada de lucru aferentă acestuia.

Aceste detalii, care țin de redactarea unui CV, denotă și nivelul de professionalism al fiecărui aplicant.

Cum să organizeze informațiile pentru a convinge mai ușor recrutorul?

Informațiile din CV trebuie să fie clar menționate, structurate, iar parcurgerea acestora, respectiv a CV-ului să fie ușoară.

CV-ul să fie complet, să conțină toate informațiile necesare unui recrutor pentru evaluarea corectă: date de contact, obiectiv profesional, experiență profesională, studii, abilitați și compețente. Iată și un ghid de organizare a informațiilor:

  • Menționează obiectivul profesional în 2-3 fraze clare;
  • Denumește CV-ul;
  • Folosește cuvinte cheie în funcție de poziția la care aplici;
  • Folosește o exprimare clară și completă, fară abrevieri sau termeni specifici;
  • Include și rezultatele profesionale realizate de-a lungul carierei, expuse clar: descrierea activității, nivelul de implicare în acel proiect și rezultatul muncii – menționate într-o scurtă frază.

La ce informații să renunțe? Ce greșeli să evite?

  • Nu enumerați toate responsabilitățile pentru fiecare job!  4-5 task-uri menționate pentru fiecare poziție ocupată sunt în regulă.
  • Atenție la greșeli – gramaticale și de ortografie.
  • Nu mizați pe un obiectiv general în carieră, ci personalizat pentru fiecare anunț la care aplici.
  • Nu includeți în CV informații nerelevante: sexul, statusul marital, notele de la examene, olimpiadele și concursurile la care ați participat.

 

Ce recomandări ai pentru candidați, pentru că CV-ul lor să convingă recrutorul să îi cheme la interviu?

Pe lângă realizarea unui CV complet și clar, candidații pot adăuga, pentru un plus de profesionalism, și o scrisoare de intenție personalizată în funcție de poziția la care aplică.

Daca vorbim de poziții mai tehnice, pentru o evaluare și mai completă, pe lângă CV, candidații mai pot atașa și un portofoliu de proiecte (îl apreciem mult pentru poziții din domeniul construcțiilor – proiectare și arhitectură).

 

Citește și: 

8 informatii pe care sa le elimini din CV imediat

Prin câte probe poți trece pentru un job? Află detaliile de la Georgiana Mirică, Senior HR Consultant BIA HCS