Prin câte probe poți trece pentru un job? Află detaliile de la Georgiana Mirică, Senior HR Consultant BIA HCS

recrutare

Cele mai multe emoții pe care le ai, după ce recrutorul te-a anunțat că ești invitat la interviu, sunt legate de probele prin care vei trece. Te întrebi câte vor fi? În ce vor consta? Cert e că sunt etape firești, de care atât tu, din poziția de candidat, cât și angajatorul aveți nevoie pentru a vă lămuri dacă puteți lucra împreună. Ce presupun aceste etape de recrutare și cum se desfășoară într-o companie angajatoare și prin intermediul unei companii de resurse umane, afli în cele ce urmează de la Georgiana Mirică, Senior HR Consultant BIA HCS.

 

Georgiana Mirica - Senior HR ConsultantRecrutarea simplă în companii

Drumul unui candidat către jobul mult dorit poate fi unul cu multe provocări, atât în cazul candidaților seniori sau managerilor care sunt în căutare de job, dar și a tinerilor la început de drum – a juniorilor.  Sunt companii angajatoare în care un proces de recrutare poate însemna doar trei etape – discuția cu HR-ul companiei care validează experiență, obiectivele profesionale, dar și tipologia candidatului, fiind deosebit de important că acesta să se potrivească cu echipa în care va lucra. Discuția a II – a este cea cu Hiring Managerul, unde eventual sunt evaluate skillurile tehnice pe care trebuie să le aibă candidatul. A treia etapă a recrutării presupune intâlnirea cu Managerul alături de care candidatul va lucra. Acestea sunt de obicei cele mai rapide procese de recrutare, desfățurandu-se destul de natural, fără să se întindă pe perioade îndelungate de timp, spune Georgiana Mirică, Senior HR Consultant BIA HCS.

 

Recrutarea complexă, printr-o companie de resurse umane

Pe de altă parte, procesul de recrutare printr-o agenție de resurse umane înseamnă cel puțin 2 interviuri de parcurs. Povestea începe de la interviul telefonic, urmat de cel online în care este important să îl vezi pe candidat. Ulterior, recomandarea consultantului în recrutare este transmisă clientului, care va stabili o discuție cu candidatul, acesta fiind al treilea interviu.

Discuția tehnică este a patra etapă și poate fi înlocuită chiar de un test. De cele mai multe ori, în cazul unor companii multinaționale există și o a V-a discuție cu o persoană din  sediul central al companiei. Acest exemplu de proces de recrutare este unul din cele mai complexe, implicând totodată și o perioada mai mare de timp până acesta se finalizează.

 

Procesul de recrutare Obișnuit

De obicei un proces de recrutare obișnuit, parcurge 2 etape – discuție de cunoaștere cu HR-ul și rezolvarea testului (care diferă în funcție de nivelul de expertiza și domeniul de activitate) și cea de-a doua discuție, cu Managerul de departament.

Cele mai multe teste care se aplică în procesele de recrutare în funcție de ceea profilul angajatului dorit de angajator sunt:

 Teste de evaluare a cunoștințelor tehnice (Contabilitate, IT, Marketing, Inginerie, etc.);

 Teste de aptitudini;

 Teste de personalitate;

 Teste psihologice;

 Proba practica de lucru (producție);

 

Recrutarea în cazul juniorilor

În cazul pozițiilor de juniori, după interviul de cunoaștere sunt organizate întâlniri de assessment center unde sunt urmărite diverse abilitați precum: creativitate, promptitudinea, organizarea, comunicarea, interacțiunea, potențialul, orientarea cater rezultate și altele – unde se aplica diverse exerciții situaționale.

 

Etapele recrutării pot fi diferite

Fiecare companie își poate gândi strategia și modalitatea de a organiza și parcurge un proces de recrutare, însă cele mai multe companii angajatoare recurg la maximum 2-3 etape tocmai din dorință de a-i tine motivați pe candidați și de a nu risca să îi piardă, în ultima perioada competiția fiind destul de mare, mai ales în unele domenii de activitate. Este important că în orice proces de recrutare în care te implici, din postura de candidat, să fii cât se poate de deschis și transparent în discuție, iar în același timp cu obiectivele profesionale bine stabilite.

În cazul în care ai de rezolvat un test care este mai complex și simți că nu te descurci, oprește-te acolo. Vei risca să ajungi în situația în care devii angajat iar ulterior să nu te vei descurca în îndeplinirea task-urilor complexe. Interesul acordat, motivația, obiectivele profesionale, abilitățile de a comunica și interacționa cu recrutorul sunt atent urmărite, de aceea este recomandat să se trateze cu seriozitate și professionalism fiecare proces de recrutare, spune Georgiana Mirică, Senior HR Consultant BIA HCS.

 

Citește și: 

În căutarea destinației în carieră. Cum îți dai seama ce job ți se potrivește, cum și unde îl cauți?

Prima impresie contează. Cum să redactezi CV-ul care îți poate aduce primul job