Cui i-e frică de munca remote?

Așa cum arată lucrurile, probabil că va fi nevoie să îți lași angajații să lucreze de acasă pentru o perioadă mai lungă decât ai crezut la început. Dacă sunt bine organizați, nu înseamnă că vor munci mai puțin. Să recunoaștem – un angajat bun își va face treaba la fel de bine fie că-l supraveghezi direct, fie că nu. Iar unul mai puțin conștiincios știe cum să tragă de timp chiar dacă îl ții în birou. munca remote

Nu pierde din vedere latura umană. Comunicarea cu ajutorul tehnologiei ne salvează, dar nu e perfectă. Am scris mai jos și câteva lucruri care vă vor ajuta să vă ridicați moralul și să lucrați mai bine împreună.

Telemunca a devenit inevitabilă. Cum faci trecerea?
  • Dacă nu aveți deja un mod de lucru bine pus la punct, e momentul să-ți pui echipa de IT la treabă sau să ceri rapid sfatul unor specialiști. Digitalizarea nu mai e viitorul, e prezentul. Cu cât te adaptezi mai repede, cu atât ai mai multe șanse să treci cu bine de perioada epidemiei de coronavirus. Nu neglija siguranța datelor.
  • Fixează în continuare obiective și fă în așa fel încât munca oamenilor tăi să fie măsurabilă. Poți avea o echipă eficientă chiar dacă nu vă vedeți zilnic la birou. Până la urmă, un raport de activitate bun îți dă o imagine destul de clară asupra felului în care oamenii și-au făcut munca. Dacă simți nevoia să reevaluezi rolurile în echipa ta, suntem aici pentru tine.
  • Ședințele obișnuite pot fi ținute cu succes pe skype, zoom.us, webex, google hangouts etc. Chiar dacă ați ținut legătura pe mail, chat sau telefon, faptul că vă veți putea vedea unii pe alții vă readuce cumva pe aceeași pagină. Traversăm o perioadă cu o încărcătură emoțională uriașă, avem nevoie să ne simțim aproape unii de alții. Sigur ai colegi pentru care cuvintele „echipa noastră e o mare familie” înseamnă mai mult decât un text „must have”. Fixează o oră pentru ședință și numește un moderator.
  • E momentul perfect să-ți responsabilizezi angajații. Căderea unui domeniu de activitate le afectează și pe celelalte. E important ca fiecare angajat să-și conștientizeze rolul în buna funcționare a organizației. O echipă responsabilă și unită poate să ducă lucrurile mai departe, chiar și-n vremuri grele. Cere inițiativă și recompenseaz-o, pe cât se poate. Explică-le care e miza și încurajează-ți angajații să ia decizii. Încrederea responsabilizează. Te concentrezi mai bine când știi că faci totul fără plasă de siguranță.
câteva lucruri ce țin de atitudine, pe care să le practici, împreună cu echipa ta:
  • Evită să faci micromanagement. De fapt, acum e momentul să scapi de tot de acest obicei. Dacă ai organizat bine lucrurile: sarcinile sunt trasate corect și eficient, obiectivele sunt clare și măsurabile, fiecare va ști ce are de făcut. Nu înseamnă că ai pierdut controlul dacă nu ești la propriu cu ochii pe oameni.
  • Ai răbdare cu oamenii tăi. Și învață-i să fie, la rândul lor, empatici cu colegii. Sigur ai angajați care se descurcă mai greu cu tehnologia și care vor avea nevoie de suport tehnic la început. Mail-ul, video-call-urile și chat-ul sunt aur, dar nu-ți oferă chiar tot ce înseamnă comunicarea față în față. Pierzi mult din ceea ce înseamnă limbaj non-verbal, așa că fiți cu toții ceva mai îngăduitori zilele acestea. În general nu e eficient să analizezi excesiv replica sau reacția interlocutorului.
  • Inițiază un video-call special, sau rezervă la finalul fiecărei ședințe 10 minute în care să nu vorbiți despre muncă. Puteți împărtăși fiecare câte ceva din experiența muncii de acasă. Vorbiți despre ce vă ajută să treceți mai ușor peste perioada de izolare. Râdeți împreună de memele văzute în ultimul timp. Ca echipă, aveți nevoie și de momentele de detensionare pe care le trăiați la birou, în jurul cafetierei și în pauza de masă.