De ce e important să arăți oamenilor din echipa ta recunoștință

recunostinta

Ești probabil într-unul dintre cele mai aglomerate momente din an, în care atenția ta este pe finalizarea sarcinilor și pe stabilirea stabilirea planurilor și strategiilor pentru 2024. În același timp, joci și un rol important în căutarea ideilor care să surprindă colegii. Volumul de lucru ți se poate părea copleșitor, dar există modalități prin care poți rămâne organizat și în același să oferi colegilor recunostinta pentru munca lor.

Dacă ți-ai întreba echipa ce schimbări pozitive au simțit în ultimii doi la job, munca remote și câștigarea încrederii managementului pentru acest stil de lucru ar fi probabil printre aspectele menționate. În acest context, în care oamenii lucrează din locuri diferite sau poate nu se sincronizează la birou (46% dintre angajați lucrează acum de la distanță sunt estimările companiei Gartner), recunostinta față de meritele lor valorează mai mult decât ne-am aștepta. În plus, și așteptările lor s-au schimbat în ultimii doi ani, fiind mult mai atenți la abordarea pe care o are managerul față de ei. Iar sărbătorile de iarnă pot fi un moment bun pentru a arăta oamenilor din echipa ta recunostinta, însă nu ar trebui să fie singurul moment din an.

Potrivit unui sondaj realizat de OnePoll pentru Bonusly (platforma care oferă soluții pentru a-ți arăta recunostinta și a-ți recompensa angajații), aproape jumătate dintre angajații din SUA (46%) și-au părăsit locul de muncă pentru că s-au simțit neapreciați. Alți 65% dintre respondenți au spus că ar munci mai mult dacă ar simți că implicarea lor este observată de management. Dar nu doar recunostinta din partea managerilor face diferența. 65% dintre cei chestionați au simțit că ar rămâne într-o echipă cu un șef care nu excelează la aprecierea muncii dacă colegii lor ar și-ar arăta recunostinta.

Recunostinta arătată angajaților poate lua mai multe forme, inclusiv bonusuri, o laudă sau o scrisoare de mulțumire scrisă de mână. Iată câteva motive pentru care e importat să-ți arăți aprecierea pentru munca colegilor tăi:

 

Creșterea retenției și optimizarea recrutării

Înlocuirea unui angajat costă, în medie, salariul acestuia pe șase până la nouă luni. Și sunt și cazuri în care angajații pleacă dintr-o companie și își iau întreaga echipă cu ei. Dar, conform unui sondaj Gallup/Workhuman, organizațiile care fac din aprecierea angajaților o prioritate au angajați cu 56% mai puțin dispuși să caute un nou loc de muncă. Și într-un studiu SHRM, 68% dintre profesioniștii în HR au fost de acord că recunostinta angajaților are un impact pozitiv asupra retenției, în timp ce 56% au spus că ajută și la recrutare.

 

Angajament și productivitate mai ridicate

Recunoștinta arătată angajaților are ca rezultat și un angajament mai mare din partea acestora. În cercetările efectuate de Quantum Workplace, atunci când angajații cred că managementul îi apreciază pentru munca lor au șanse de 2,7 ori mai mari să fie foarte implicați. Iar când O.C. Tanner a studiat implicarea angajaților, 37% dintre cei chestionați au spus că mai multă apreciere i-ar motiva să fie productivi mai des. Potrivit Deloitte, recunoaștința este strâns corelată cu îmbunătățirea angajamentului angajaților, care la rândul său îmbunătățește performanța la locul de muncă. Implicarea angajaților, productivitatea și performanța sunt cu 14% mai mari în organizațiile cu programe de apreciere a angajaților decât în ​​cele fără.

 

Scăderea absenteismului

Potrivit celui mai recent sondaj trimestrial realizat de Slack’s Future Forum, 43% dintre angajații de birou din SUA se simt epuizați. Când combini burnout-ul cu angajații care nu doresc să se întoarcă la birou, aceasta este rețeta absenteismului. De altfel și numărul de căutări Google pentru scuze pentru a lipsi de la muncă a crescut în 2022. Și este un motiv pentru a conștientiza că arătarea recunoștinței pentru o muncă bine făcută face minuni pentru motivarea angajaților. Aprecierea constantă îi menține pe toți conectați la obiectivele companiei, făcându-i să-și dorească să vină la muncă.

 

De ce recunostinta ar trebui să fie un angajament permanent

În preajma sărbătorilor, ai probabil mai multe responsabilități în departamentul de resurse umane, prin care și aceea de a veni cu idei despre cadoul potrivit pentru angajați, care îi va face să se simtă apreciați. 

Însă nu ar trebui să faci acest lucru doar de sărbători. Poți avea situații în care oamenii celebrează zilele sărbătoare în perioade diferite, conform religiei lor sau aleg să nu le sărbătorească. Oferindu-le un cadou doar de sărbători, nu mai poți susține diversitatea și incluziunea în echipa ta. În plus, nu vei putea să te diferențiezi de alți angajatori care oferă cadouri în perioada sărbătorilor.

Recunoștinta poate lua mai multe forme, printre care și a oferi sens și claritate oamenilor cu privire la rolul lor, să aibă oportunitatea de a face la job ceea ce le place și să dezvolte noi abilități care îi vor ajuta pe viitor.

 

Iată câteva idei pentru a-ți arăta recunostinta pe tot parcursul anului:

Încurajează recunoștinra în echipă: colegii își pot arăta recunoștinta unul față de celălalt. Și nu trebuie să coste nimic. Recunoașterea non-financiară, semnificativă, de la egal la egal poate fi adesea mai apreciată decât un premiu financiar. Poate lua forma unui mesaj scris pe platforma internă de comunicare sau a unei felicitări. De asemenea, colegii pot fi prezentați în newsletter-ul intern sau pot face schimb de joburi cu ai lor colegi.

Loteria de recunoaștere. O loterie poate fi distractivă și motivantă. Tot ce trebuie să faci este să-ți înscrii toți angajații care au fost recunoscuți în timpul anului la loterie și apoi să extragi câștigătorii. Premiile nu trebuie să coste prea mult, ar putea fi cadouri cu sigla companiei, tichete cadou sau bilete de acces la film, teatru, SPA, evenimente.

Recunoaștința arătată de manageri. Aceștia pot selecta membrii echipei lor care ți-au atins anumite obiective sau care au exprimat cel mai bine valorile companiei și să le acorde un premiu cu valoare emoțională, precum un mesaj scris de mână de către manager.


Identifică punctele lor forte

Identificarea punctelor forte, ale noastre sau ale altcuiva, poate fi dificilă. Echipa de la Disruption Advisors, compania de dezvoltare a talentelor bazată pe tehnologie a adoptat o abordare simplă pentru a identifica identifica aceste puncte forte. Fiecare participant, fie că este directorul general sau cel mai nou angajat junior are aceeași sarcină: scrie o notă de apreciere fiecărui coechipier în următoarele două săptămâni. O notă de apreciere nu este biletul generic de mulțumire. Cere specificitate. Autorul trebuie să ofere exemple din lumea reală și să explice în mod clar atributul sau acțiunea care este apreciată și de ce este apreciată.

Iată câteva idei pentru mesajul de recunostinta față de colegii tăi:

  • Recunoaște-le și mulțumește-le pentru contribuțiile lor în organizația ta.
  • Recunoaște-le atributele pozitive. De exemplu, dacă se înțeleg bine cu ceilalți, menționează acest aspect și lăudă-i pentru acest punct forte.
  • Arată aprecierea și în public.
  • Încurajează-i pe toți să vorbească atunci când au preocupări sau sugestii. Apoi, mulțumește-le pentru feedback.
  • Mulțumește-i personal fiecărui coleg.

De ce notele de apreciere sunt atât de impactante

Îi ajută pe oameni să-și vadă punctele forte
Este obișnuit ca oamenii să nu-și recunoască propriile puncte forte. Deoarece superputerile sunt ușoare pentru ei și le pot subestima. Notele de apreciere sunt o oglindă pe care o putem oferi colegilor noștri pentru a-i ajuta să-și vadă punctele forte. De asemenea, îți permite să comunici în mod explicit că acele puncte forte sunt valoroase pentru echipă și pentru companie.

Accentuezi ceea ce funcționează

Creierul nostru are un mecanism de filtrare magnific, organizând milioane de date folosind un proces numit sistem de activare reticular (RAS). În mare parte, formăm singuri acest filtru (fie în mod conștient sau subconștient) instruindu-ne creierul pe ce să se concentreze. Când le spunem colegilor noștri ce fac bine într-o notă de apreciere, le dăm un impuls conștient pentru a filtra punctele lor forte.

Oamenii află că ei contează

Munca poate deveni foarte tactică și poate fi ușor să ne concentrăm mai mult pe listele noastre de sarcini decât pe colegii noștri de echipă. Când scriem o notă de apreciere, transmitem și acest mesaj„Te văd, apreciez munca pe care o faci”. Acest lucru nu este doar validator pentru ei, dar le arată că sunt valoroși.

 

Ține pasul cu beneficiile acordate anul acesta în mediul corporate 

71% dintre companiile vor oferi angajaților beneficii extrasalariale de sărbători la sfârșitul lui 2023, arată datele uneia dintre cele mai mari platforme de joburi din România.

Topul beneficiilor pentru angajați în 2023:

  1. Prime în bani 63,3% dintre angajatori vor da prime în bani,
  2. Petreceri de final de an. 48,3% dintre angajatori vor organiza petreceri de final de an pentru toată echipa
  3. Coșuri cu produse de sezon (36,7%)
    oferă coșuri cu produse de sezon, iar
  4. Tichete cadou (35%)
  5. Zile libere suplimentare – o treime dintre angajatori au anunțat echipele că vor primi zile libere suplimentare.
  6. Tichete de vacanță (5%)

30% dintre respondenți au alocat în acest scop un buget cuprins între 201 și 400 de lei / angajat. 10,2% au un buget de 100 – 200 de lei / angajat, 13,6% – 401 – 600 de lei / angajat, iar 6,8% alocă între 401 și 600 de lei / angajat. 11,9% dintre respondenți vor acorda beneficii cu o valoare cuprinsă între 801 – 1.000 de lei, în timp ce 22% au pregătit un buget mai mare de 1.000 de lei pentru fiecare angajat din echipă. 5,1% spun că, deși vor avea beneficii, încă nu a fost stabilit un buget exact.

 

 

Poți merge chiar spre beneficiile dezirabile

Întrebați ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, 65% dintre angajatori au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână (menționat de 52,5% dintre manageri), arată același studiu, al uneia dintre cele mai mari platforme de joburi din România. Angajatorii și-ar dori să meargă tot mai mult spre soluții la provocările pe care oamenii le întâmpină acum, creând astfel un sentiment de siguranță și de mulțumire care se va reflecta la job.

35% ar dori extinderea pachetului de beneficii și către membrii familiei, iar 30% cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relația cu angajații și cu candidații. Perioada sabatică, bona ori menajera plătite de companie ar fi alte două beneficii pe care le-ar oferi angajatorii români dacă ar avea un buget considerabil mai mare.

 

Iată o listă de idei de cadouri pentru toate bugetele și dorințele.

Zile suplimentare de concediu

Lucrul de acasă nu înseamnă neapărat mai mult timp pentru ca oamenii tăi să se relaxeze. De obicei, jonglează cu munca și cu sarcinile casnice sau de familie. Zilele libere în plus, față de cele acordate de sărbători, pot însemna mai multă detașare, odihnă, dar și timp pentru hobby-uri.

 

Cadouri pentru a face lucrul mai confortabil

Petrec mare parte din zi la birou și o idee bună este să-i ajuți să-l transforme într-un spațiu mai primitor. Termosul cu autocurățare, umânările parfumate sau chiar un hamac sunt grozave pentru relaxare. Poți aduce puțină culoare birourilor lor cu plante în ghivece. Alternativ, ar funcționa și un set de ceai care reduce stresul.

 

Trimite bucătarul acasă la ei

Sărbătorile pot fi un motiv de stres pentru colegii tăi, pentru că mulți dintre ei se gândesc că-și vor dedica timp gătitului. Însă poți să-i surprinzi cu un bucătar personal. Bucătarul se ocupă de tot: cumpărături, gătit, service la masă, curățenia de după. Tot ce trebuie sa faci este să afli care sunt preferințele tale culinare ale colegilor și companiile specializate în astfel de servicii îți vor trimite oferte personalizate. În ziua evenimentului, bucătarul va merge la cumpărături pentru a alege cele mai proaspete produse și va veni la colegi acasă pentru a pregăti masa în bucătăria lor.

 

Abonamente pentru dezvoltare profesională

Oamenii își fac rezoluții pentru noul an și își stabilesc obiective în carieră, printre care și deprinderea de noi abilități. Îi poți surprinde cu un abonament la Udemy, Coursera sau Skillshare.

 

Petrecere sau o scurtă vacanță

Multe companii spun că cele mai bune idei nu se materializează la birou, ci în afara biroului într-un mediu relaxat. Poți planifica o excursie de weekend la munte, o plimbare și o masă festivă la un restaurant îi pot atrage. Atmosfera plăcută este o ocazie de a-ți cunoaște mai bine echipa și de a primi un feedback sincer pentru anumite acțiuni din companie.

 

Când îți dorești să arăți recunoștinta echipei tale, este important să-ți cunoști oamenii, pentru a-ți adapta mesajul și pentru ca acesta să creeze efectul dorit. Și poate începe cu o notă de apreciere simplă, bine gândită, pe care o poți trimite indiferent de momentul anului. 

 

Surse:

https://www.rewardgateway.com/uk/blog/employee-recognition-during-christmas

https://www.forbes.com/sites/carolinecastrillon/2022/11/20/why-employee-recognition-is-more-crucial-than-ever/?sh=7d4ee7892e03

https://hbr.org/2022/11/notes-of-appreciation-can-boost-individual-and-team-morale

 

Citește și: 

 

De ce ar trebui să pui accentul pe siguranța jobului în discuțiile cu echipa ta

Ce este sindromul brownout și de ce ar trebui să fie abordat cu prioritate de către angajatori

 

 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.