Tendinte in recrutare: Lucrurile care au schimbat modul in care ne alegem angajatii

Adaptarea la practicile actuale si mentinerea afacerii la nivelul de dezvoltare impus de evolutia noilor tehnologii reprezinta o provocare pentru liderii organizatiilor din zilele noastre. Impactul dezvoltarii tehnologiei si automatizarii asupra modului in care un business functioneaza nu este de neglijat, iar avantul digitalizarii si mediului online au redefinit in mod radical si activitatile ce tin de sfera resurselor umane. Astfel, tehnicile de recrutare si selectie s-au schimbat, adaptandu-se la tendintele impuse de progresul retelelor de socializare, precum si nevoilor si stilului de viata adoptat de generatiile tinere de specialisti.

Nu ne putem opune evolutiei si nu putem nega rolul important pe care bazele de date, softurile, internetul sau retelele profesionale il joaca in mediul de afaceri actual. Desi uneori sunt privite cu reticenta de catre angajatii cu vechime, obisnuiti cu metodele clasice, nu putem nega nici avantajele numeroase pe care schimbarile constante, in acord cu tendintele, le aduc unei companii. Asa s-a ajuns la momentul in care CV-urile imprimate pe hartie aproape ca au disparut in anumite domenii de activitate. Locul acestora a fost luat cu succes de platformele de joburi online sau de aplicatiile facute prin intermediul site-urilor companiilor angajatoare sau al firmelor de recrutare.

Recrutarea in era tehnologiei si candidatii generatiei online

LinkedIn a capatat avant si s-a transformat dintr-un „supliment” al CV-urilor clasice intr-o tehnica de recrutare in sine, care tinde sa se dezvolte inca si mai mult. Numeroasele sale functii usureaza munca recrutorului, care are posibilitatea sa caute candidatii dupa aptitudini, limbi straine cunoscute sau foste companii angajatoare. Astfel, daca in urma cu un deceniu un CV reprezenta o bucata de hartie, care avea ca scop sa rezume activitatea trecuta a candidatului, acum profilul profesional al acestuia poate fi gasit cu usurinta online. El include si informatii despre legaturile candidatului cu domeniul sau de activitate, participarea la conferinte de specialitate sau recomandari de la alti specialisti.

Mai mult decat atat, liderii organizatiilor trebuie sa fie constienti ca accesul la aceste tehnici a transformat si asteptarile candidatilor, care isi doresc un proces de aplicare cat mai rapid si mai simplu. Diversitatea ofertelor de pe piata muncii si numarul mare de oportunitati care exista pentru cei cu o experienta bogata sunt lucruri care ii determina pe candidati sa opteze pentru companiile care au un proces de recrutare cu etape bine definite si proceduri usor de urmat. Astfel, in loc sa opteze pentru un job pentru care trebuie sa mearga la cinci interviuri fata in fata, candidatii din zilele noastre s-ar putea sa aleaga angajatorul care ii propune ca interviurile initiale sa se desfasoare telefonic sau online.

Feedbackul si importanta tot mai mare a conceptului de „employer branding”

Asadar, angajatoriii trebuie sa isi directioneze atentia si catre generatiile de specialisti din prezent, care sunt mai atrase de companiile cu un plan concret in ceea ce priveste modul in care se va desfasura procesul de recrutare. In zilele noastre, candidatii apreciaza feedback-ul in cadrul procesului de recrutare si il vad ca pe o ocazie de a se dezvolta, dar si ca pe o modalitate prin care o companie isi arata recunostinta pentru timpul acordat. Sa tinem cont si de faptul ca acestia nu vor ezita sa respinga un angajator daca trebuie sa astepte foarte mult pentru a afla daca au fost sau nu acceptati. Fiecare candidat care a fost la interviuri ar trebuie sa primeasca feedback, fie doar si printr-un simplu email.

Totodata, deficitul de talente cu care multe domenii se confrunta in momentul de fata face ca recrutorii si angajatorii sa fie nevoiti sa isi indrepte atentia si catre supranumitii „candidati pasivi”. Este vorba despre persoanele care nu se afla neaparat in cautarea unui loc de munca, dar care sunt deschise atunci cand vine vorba despre noi oportunitati profesionale. Nu in ultimul rand, pe langa toate aceste tendinte la care organizatiile ar trebui sa adere in materie de recrutare, trebuie mentionat si faptul ca trebuie pus accent inca si mai mult pe mentinerea si conturarea brandului de bun angajator.

ECHIPA BIA HR
 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.