Succesul unui bun lider: Cum sa cladesti si sa mentii o echipa unita

Competitia este unul dintre elementele care influenteaza in mod crucial mediul de afaceri. Sunt domenii in care clientul este cel care are ultimul cuvant de spus, in care optiunile sale sunt extrem de variate si posibilitatea de a alege oricand pe altcineva este foarte mare.

In aceste conditii, este o provocare sa formezi si sa mentii echipele unite la nivelul organizatiei, lucru care aduce stabilitate si eficienta pentru afacere. O buna manageriere a echipelor de angajati si construirea unei relatii bune cu acestia sunt lucruri care aduc un plus de concentrare pe scopul comun al intregului business, si anume succesul.

Incredere si unitate

Asadar, unul dintre principalele deziderate ale liderilor ar trebui sa fie construirea si mentinerea unei echipe unite. Pentru a conduce in mod eficient o echipa, este importanta sa se stabileasca o relatie bazata pe incredere si loialitate cu fiecare dintre membrii acestia si in niciun caz una bazata pe teama de superiori.

Fiecare idee venita din partea unui membru al echipei poate fi valoroasa, chiar daca nu este intotdeauna cea mai inspirata. De aceea, un bun lider trebuie sa incerce sa asculte propunerile angajatilor sai si sa nu desconsidere din start ideile lor, inainte de a auzi ce au acestia de spus.

Orice angajat, la fel ca orice om, are ganduri si sentimente nespuse, iar unii oameni sunt mai sensibili si mai putin comunicativi, in vreme ce altii sunt mai deschisi si spun mereu tot ceea ce au pe suflet. Un bun lider de echipa ar trebui sa dea exemplul personal si sa fie deschis cu angajatii sai, sa spuna ceea ce gandeste, astfel incat sa aiba parte de aceeasi atitudine si din partea membrilor echipei.

Comunicarea si prioritizarea obiectivelor

Totodata, ceea ce un lider de echipa comunica trebuie sa fie clar, astfel incat sa nu lase loc de interpretari gresite in randul angajatilor. Un mesaj gresit inteles poate duce la polemica si conflicte, iar asta presupune dezbateri consumatoare de timp si tensiune in cadrul echipei.

In egala masura, comunicarea trebuie incurajata la nivel de echipa, dar asta nu inseamna neaparat organizarea continua de sedinte, ci si facilitarea unor mijloace alternative prin care angajatii sa isi exprime sugestiile si propunere, cum ar fi comunicarea electronica sau sondajele interne.

Nu in ultimul rand, un bun lider trebuie sa stabileasca prioritatile si obiectivele echipei, dar, totodata, sa ii si evalueze in mod corect pe cei din echipa sa. Acestia trebuie sa stie concret care sunt standardele de performanta ale echipei si organizatiei din care face parte si sa inteleaga care sunt pasii ce trebuie urmati pentru a atinge performanta.

Prin urmare, construirea unei echipe unite are la baza cateva elemente cheie, printre care se cuvine sa amintim comunicarea eficienta dinspre spre lider catre membrii echipei sale, incurajarea feedback-ului din partea acestora si o buna prioritizare a obiectivelor.

ECHIPA BIA HR