Sau cum conectarea sta la baza oricarei vanzari
Se spune ca angajatii nu parasesc un loc de munca, ci isi parasesc managerii cu care au pierdut compatibilitatea. In acelasi mod, orice tranzactie in business presupune conectare, umanizare si potrivire. Cum ajungi sa iti atingi obiectivele in afaceri, respectiv in vanzare, dar si sa construiesti relatii solide care sa determine clientul sa te mentina aproape?
Clientul nostru, partenerul nostru
Concentrarea serviciilor sau a produselor in jurul aspectului uman are beneficii palpabile, in contextul in care clientii/oamenii cauta validare prin alte persoane inainte de a actiona. O astfel de abordare creeaza o oportunitate cu valoare sociala si economica mare.
De aceea, atunci cand vrei sa vinzi ceva, pentru o rata mai mare de succes incearca o abordare diferita – sa imbraci aceasta vanzare in haine comfortabile pentru ambele parti implicate. Indiferent de obiectul business-ului, nu vei vinde un serviciu, ci un progres, o transformare.
Spre exemplu, externalizarea activitatii de payroll nu inseamna ca respectiva companie-client/echipa de HR opteaza pentru un pachet fix cu “n” optimizari, ci alege o schimbare cu consecinte benefice in insusi miezul business-ului.
Este vorba intotdeauna despre ei, nu despre tine
Alege aceasta pereche de pantofi, lucrata manual din cea mai moale piele naturala versus Incearca aceasta pereche de pantofi, iti detensioneaza picioarele obosite si te transforma in persoana increzatoare care duce la capat tot ce isi propune!
Orice ai vinde, la finalul zilei clientul ar trebui sa fi retinut cum serviciul/produsul tau il afecteaza, il transforma si il ajuta. Cum nu va putea progresa fara el, cum se va alatura unei elite, unui club select care foloseste deja acest serviciu.
Ascultare activa mai presus de orice
Conectarea cu un viitor client/partener inseamna, inainte de orice, sa stii sa il asculti. Simplul fapt ca ai obtinut aceasta intalnire “in scopul de a vinde” inseamna ca exista o problema pe care ai oportunitatea sa o rezolvi. Adesea, insa, aceasta situatie care trebuie remediata se dezvaluie doar in urma unei discutii reale, cu intrebari punctuale din partea ta si multa deschidere in a auzi cu adevarat ce are de spus clientul.
Acest lucru ramane perfect valabil si dupa (sau mai ales dupa) ce se semneaza un contract. Cele mai de succes companii s-au dovedit a fi acelea care pun clientul si nevoile lui pe primul loc si dupa ce si-au atins obiectivul de vanzare.
Intreaba, defineste, propune
O consecinta directa a ascultarii active este stiinta intrebarilor esentiale la momentul potrivit. In acest mod afli necesitatile reale, definesti situatiile care necesita ajustare si treci la pasul esential – propunerea unor solutii practice cu potential. Progresul pe care orice cumparator il cauta.
Viata de dupa vanzare
Orice business partener inseamna persoanele care au nevoie sa cunoasca echipa care le ofera serviciile esentiale in activitatea lor, oamenii din spatele serviciilor. Si viceversa. In momentul in care o astfel de conectare s-a produs, rata de abandon scade considerabil.
Organizatiile inteligente, mai degraba decat sa continue automatizarea serviciilor cu orice pret, inteleg ca prezenta umana creeaza valoare in mintea clientilor. Mai mult, atingerea umana adauga semnificatie experientelor si produselor. Bineinteles, toate aceste lucruri sunt valide si functioneaza daca serviciile pe care le vinzi/oferi reprezinta raspunsul real la nevoile clientilor.
Ce poate fi mai motivator pentru business-ul tau decat partenerii care isi marturisesc afectiunea pentru echipa care sta la baza serviciilor?
- “Simtim ca orice problema a noastra devine o prioritate pentru intreaga echipa BIA”
- “Implicarea si dedicarea consultantilor”
- “Serviciile oferite de BIA sunt exact ceea ce avem noi nevoie. Relatia calda si profesionalismul dovedite zi de zi”
Vino sa cunosti oamenii care au generat aceste declaratii, afla daca serviciile BIA HR sunt raspunsul problemelor tale – contacteaza-ne!
Sursa foto: Pressfoto
Te-ar mai putea interesa si:
Impreuna – motivatie si fidelizare prin cuvant
Cea mai inteleapta decizie de business pe care sa o iei in acest an