Impreuna – motivatie si fidelizare prin cuvant

Impreuna - motivatie si fidelizare prin cuvantManagerii cu adevarat buni isi impulsioneaza intotdeauna angajatii sa isi atinga adevaratul potential si sa isi depaseasca limitele. A astepta ce este mai bun de la propria echipa nu inseamna doar un mare plus pentru business, ci mai ales pentru fidelizarea si dezvoltarea fiecarui angajat.
Aceasta abordare in ceea ce priveste managementul angajatilor este importanta mai ales pentru cei tineri, din generatiile Millennials si Z care au un talent brut ce necesita modelare prin experienta la job. Pare a fi usor sa observi pasii pe care un angajat tanar ii face in primii ani in organizatie. Pe de alta parte, este dificil de vazut cand nu si-a atins potentialul asteptat in momentul angajarii.
Exista o serie de semne care arata ca un angajat nu si-a atins potentialul maxim, precum:
  • Esueaza sa isi atinga obiectivele;
  • Nu impartaseste ideile cu restul echipei;
  • Nu evolueaza profesional.
Cum iti ajuti angajatul sa depaseasca blocajul si sa isi mentina motivatia la locul de munca? In conditiile unei penurii de specialisti, incurajarea dezvoltarii personale la job poate reprezenta o solutie pentru orice business.

Cand vorbele muta muntii

Oamenii sunt fiinte profund sociale, de aceea cauta sa se conecteze si sa lucreze in echipa. Importanta aspectului social a fost dovedita prin multiple cercetari in domeniu. Increderea, conectarea si sentimentul de apartenenta sunt parte din categoriile primare aflate la baza comportamentului in diverse situatii sociale (alaturi de statut, certitudine, autonomie si corectitudine), conform modelului SCARF al lui David Rock.
Sentimentul de siguranta si apartenenta este dat de lucrul in echipa. Adesea insa, fiecare persoana din organizatie, desi parte din intreg, lucreaza individual. Ca parte a procesului de motivatie, este necesara o modalitate prin care angajatilor li se insufla sentimentul ca lucreaza ca o echipa, chiar daca tehnic nu o fac.
Simplul cuvant “impreuna” este un puternic indiciu social pentru creier. Reflecta ideea de apartenenta si conectare, ca exista oameni in care poti avea incredere atunci cand lucrezi alaturi de ei pentru un scop comun.
Managerii care internalizeaza si utilizeaza cat mai des posibil acest termen isi motiveaza angajatii sa isi atinga potentialul si sa obtina rezultatele dorite.

Puterea secreta a discursului sau cum un bun lider isi incurajeaza oamenii

Cuvintele au o influenta incredibila: chiar si unul singur te poate castiga, pierde, limita sau schimba modul in care ceilalti te percep. Alaturi de “impreuna” ca parte esentiala a unui discurs motivational, exista si alti termeni care genereaza entuziasm printre membrii echipei, conform diverselor articole din domeniu, precum acesta.
Daca
Fie ca este folosit in context personal sau in cel profesional, cuvantul “daca”, folosit pentru proiectii viitoare, largeste orizontul pentru performanta, imbunatatire, visare. Simpla intrebare “Ce ai fi spus daca ai fi stiut?” muta presiunea din zona raspunsurilor gresite. Descrierea atingerii unui obiectiv ipotetic creste asteptarile cu privire la succes si imbunatateste actuala performanta.
Vei ajunge in acel punct DACA te vezi in acel punct. Elementul ipotetic este cheia, in timp ce cuvantul “daca” este carligul.
Da
O serie de da-uri utilizate creste deschiderea angajatului pentru ceea ce ii propui, exact ca intr-o vanzare. Chiar daca intrebarile la care ar trebui sa raspunda cu da nu sunt specific si in legatura cu subiectul discutiei, acceptarea la nivel general devine mai probabila.
Multumesc
Gratitudinea nu numai ca iti imbunatateste starea de spirit, dar ajuta in cariera si in relatiile profesionale.
Un multumesc eficient are insa cateva elemente cheie, precum sa fie acordat la timp, sa complimenteze atributele persoanei careia i se multumeste, sa recunoasca intentia si costurile respectivului si sa marcheze beneficiile, potrivit psihologului Jeffrey Froh.
Alege
Inlocuirea lui “trebuie” cu “alege sa” poate motiva si cei mai refractari angajati. Simpla perceptie ca ai de ales in loc sa fii ogligat sa faci ceva schimba cu totul abordarea.
Pentru ca
De fiecare data cand vrei ca oricine sa actioneze, ofera un motiv. Relatia cauza si efect functioneaza deoarece face ca solicitarile sa para rationale si obiective, si nu partinitoare si pur subiective.
Indiferent ce cuvinte utilizezi in mod normal, integrarea acestora in dialogul de zi cu zi poate duce la imbunatatiri la nivelul performantelor angajatilor prin motivare si implicare directa in munca, aspecte care duc la fidelizare.
Bineinteles, cuvintele nu vor fi totul, dar sunt adesea catalizatorul necesar. Tu ce expresii motivatoare folosesti cel mai des sau ce cuvinte te impulsioneaza sa performezi?
Te-ar mai putea interesa si: