Newsletter legislativ – 11 SEPTEMBRIE 2020

Cuprinde:

Ordinul nr. 1376/2020

Ordinul 1376/2020

Ordinul nr. 1376/2020 publicat in MO in Partea I nr. 832 din 10.09.2020 pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, face urmatoarele precizari:

Comentariu: Prezenta ordonanta de urgenta stabileste urmatoarele:

  • Bunurile ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt bunuri noi, din categoriile prevazute in anexa nr. 1 la Ordin, repectiv:
    1. Sisteme de calcul de tip laptop/notebook;
    2. Tablete;
    3. Smartphone;
    4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor de la pct. 1-3;
    5. Echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor de mai sus;
    6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor de la pct. 1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca.
  • In vederea acordarii sumei de 2500 lei, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
    1. O cerere semnata si datata de reprezentantul legal – modelul este stabilit prin anexa nr. 2 la prezentul ordin;
    2. O declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal – modelul este stabilit prin anexa nr. 3 la prezentul ordin;
    3. Lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei – modelul este stabilit prin anexa nr. 4 la prezentul ordin.
  • In cazul identificarii unor inadvertente in documentele transmise de catre angajatori, precum si in situatia in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea sumei, agentiile pentru ocuparea fortei de munca solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
  • Plata sumelor prevazute se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, respectiv la cele mentionate de acestia in cererea depusa, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete.
  • Angajatorii vor avea obligatia de a transmite in termen de 30 de zile de la acordarea sumei, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative, scanate:
    1. Facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
    2. Bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute anterior;
    3. Fisele de evidenta a matrialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, sau/si, dupa caz, situatia serviciilor tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
  • In cazul nerespectarii obligatiei mentionate anterior, angajatorii vor restitui integral suma acordata.

Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.