Iti repari singur masina?

 Ce faci cand ti se strica masina: o repari singur sau apelezi la un mecanic specializat? Daca nu ai mai facut asta, te apuci sa inveti si incerci sa o repari? Asta inseamna ca ai timp si bani pe care vrei sa ii investesti in carti de specialitate. Probabil vei achizitiona si o cutie cu scule si diverse echipamente pe care le vei folosi cel mult o data pe an, sau,  poate pe viitor vei vrea sa te reprofilezi din punct de vedere profesional: sa devii mecanic auto.

Nu ar fi mai sigur si mai eficient pentru tine sa apelezi la un service specializat unde sa-ti rezolvi problema?

 

 

Sa extrapolam acest exemplu individual la organizatii, care reprezinta, din punct de vedere sociologic, produse sociale ale indivizilor. Cum se intampla lucrurile acolo? Organizatia functioneaza, actionarii vor performanta, dar si reducerea costurilor. Daca esti manager, cauti mereu solutii care sa mentina performanta organizatiei, analizezi periodic costurile cu personalul, cu echipamentele si licentele software in care trebuie sa investesti, pe care trebuie sa le actualizezi pentru a le mentine functionale. Cateodata oamenii se imbolnavesc sau decid sa plece din organizatie si atunci trebuie  inlocuiti. Cum procedezi?

Iti propun trei teme de reflectie pe care vrem sa le abordam separat in postarile viitoare:

I.   Care care sunt operatiunile interne care contribuie efectiv la succesul organizatiei tale? Cate dintre ele au relevanta strategica pentru succesul organizatiei tale pe termen mediu?

II.   Care este nivelul actual al acestor servicii si care sunt costurile interne de furnizare ale acestora?

III.  Ce nivel de performanta iti doresti de la aceste servicii si cat esti dispus sa investesti pentru a le imbunatatati pe viitor?

 

In final, iti repari singur masina sau cauti un specialist?

Laurentiu Lazar
Business Development Manager