Sa-ti gasesti locul potrivit in cariera este o experienta care presupune nu doar dezvoltarea abilitatilor, ci si descoperirea oamenilor alaturi de care iti place sa lucrezi. O echipa unita, care iti ofera sprijin si incredere, face ca orice provocare sa devina mai usor de depasit. Cand ai alaturi profesionisti dedicati, fiecare proiect devine o lectie, fiecare succes – o bucurie impartasita, iar fiecare zi de lucru – o noua oportunitate de a te dezvolta in directia dorita.
Aceasta este atmosfera in echipa BIA, un mediu in care colegii se sustin reciproc, isi impartasesc cunostintele si experientele si se dezvolta impreuna. Suntem alaturi de partenerii business de peste 33 de ani. Oferim suport in activitatea de resurse umane, pentru a face lucrurile mai bine si in acord cu noutatile legislative. Ne dorim sa ai mai mult timp pentru echipa ta si incercam mereu sa gasim cele mai bune solutii pentru a optimiza serviciile de recrutare, consultanta resurse umane, consultanta imigrari, payroll si administrare personal.
Vorbim mult prin intermediul mesajelor scrise ori la telefon si poate te intrebi cum suntem noi, oamenii din echipa BIA. Profitam de moment, de primavara care este simbolul unui nou inceput, si iti prezentam povestile colegilor din echipa BIA. Vei descoperi experientele care i-au format, ce ii motiveaza si ce le aduce bucurie la locul de munca.
Mariana Vaida – Director General BIA
Mariana Vaida face parte din echipa BIA din 2017, cand a preluat pozitia de Payroll Manager. Avea experienta intr-o companie multinationala si la BIA a apreciat atmosfera antreprenoriala si capacitatea de a lua decizii rapid.
De-a lungul timpului, a preluat responsabilitati noi, avansand de la rolul initial la cel de Outsourcing Director, odata cu extinderea serviciilor companiei, prin introducerea leasingului de personal. In 2011, cand directorul general de atunci a decis sa urmeze o alta cale profesionala, Mariana Vaida a fost recomandata pentru a prelua functia de General Manager, cu mesajul clar: „Pe tine te urmeaza oamenii”. Aceasta incredere a fost impartasita si de actionarul companiei.
De peste 17 ani, Mariana Vaida reuseste sa pastreze o echipa unita intr-un mediu dinamic si cu asteptari tot mai mari. Dar de unde isi ia energia buna, care motiveaza echipa? Afli in cele ce urmeaza.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in cariera ta?
Ma bucur de fiecare data cand finalizez ceea ce mi-am propus si invat cat pot de mult din experientele mele si ale altora. Faptul ca vin la serviciu cu aceeasi placere in fiecare zi ma face sa cred ca toti acesti ani nu au trecut degeaba. Ma bucur de fiecare zi pe care o petrec alaturi de colegii mei. Faptul ca am colegi care sunt alaturi de mine de peste 17 ani imi da satisfactia ca am facut ceva bine. Sa vezi cum creste si se formeaza o echipa sub ochii tai este cel mai frumos lucru.
Care sunt cartile tale preferate, surse de inspirație in activitatea ta?
Sunt doua carti pe care le am tot timpul aproape: „Cultura serviciilor superioare” de Ron Kaufman si „De la bine la excelent” de Zig Ziglar. Ron Kaufman este cel care ma inspira in viata profesionala. El spune „Sa oferi servicii inseamna sa creezi valoare pentru altcineva”. Acel „altcineva” poate fi colegul, clientul, familia, seful, un prieten etc. Zig Ziglar te indeamna sa-ti gasesti menirea si sa faci performanta pornind de la pasiunea ta.
Cristina Scarlatescu – Recruitment Manager
Cristina Scarlatescu este de peste 7 ani manager recrutare in cadrul BIA HCS, unde, alaturi de o echipa bine pregatita, se ocupa de recrutarea activa si headhunting pentru pozitii de specialisti, middle si top management.
Cristina este absolventa a unui program de masterat in domeniul resurselor umane si are o experienta de peste 14 ani acumulata in recrutare: mii de interviuri sustinute, sute de oameni pe care a reusit sa ii faca fericiti, oferindu-le un loc de munca, zeci de oameni cu care pastreaza legatura. Poate nu a ales cea mai usoara cariera, dar e clar una care o reprezinta si o face fericita. Iata care a fost parcursul sau profesional, precum si cele mai frumoase momente de care se bucura in cariera sa.
Ce te-a motivat sa alegi o cariera in recrutare?
De la varsta de 5 – 6 ani, obisnuiam sa le spun celor din jur ca, atunci cand o sa cresc mare, o sa ma fac invatatoare. De ce? Imi placea la nebunie sa ma fiu in preajma copiilor si mi-am dat seama apoi ca raspunsul acesta este pe placul adultilor. Studiile pedagogice (liceale) le-am urmat cu acest gand. Sora mea a vazut insa mai mult – ca imi placea sa comunic si cu oamenii mari si sa ii ajut. In 2008 au fost introduse in planurile de invatamant din mediul universitar si discipline care aveau legatura cu domeniul resurselor umane si ea a fost cea care mi-a sugerat ca mi s-ar potrivi. Am citit, m-am informat si am inceput impreuna sa cautam un program de masterat in acest domeniu. De atunci, HR-ul a devenit pasiunea mea.
Care a fost cel mai frumos moment din toti anii de lucru in HR?
Cand oamenii pe care ii recrutez performeaza, se integreaza usor, sunt multumiti si vin cu drag la job. Ma bucur cand imi scriu clientii pentru a prelua cu proiecte noi, fiind multumiti de colaborarea noastra anterioara.
Ca satisfactie personala in procesul propriu de crestere profesionala, ma bucur intotdeauna cand ai mei colegi vin la mine pentru un sfat, pentru a le fi mentor sau pentru a le da o mana de ajutor intr-un proiect. Este o dovada ca munca mea este apreciata, dar si ca oamenii se simt confortabil sa imi ceara indrumarea.
Andreea Dumitrescu, Senior Recruitment Manager
Are o experienta de peste 18 ani in recrutare, atat in companii de consultanta in resurse umane, cat si in companii din domeniul bancar sau din business development. Andreea a pornit pe acest drum odata cu pasiunea ei pentru psihologie si pentru a lucra cu oamenii. A acceptat cu drag si curiozitate provocari care poate erau in afara specializarii sale, dar care i-au deschis o perspectiva asupra recrutarii. Acum este responsabila de proiectele nationale si internationale de recrutare in cadrul BIA HCS, dar are si initiative proprii, sustinute de managementul companiei, prin care ofera managerilor traininguri, iar candidatilor – ghidare in a-si gasi jobul, dar si directia potrivita in cariera. Ce experiente au contat in formarea sa? Ce momente din cariera o fac fericita? Afli in cele ce urmeaza!
Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Prima pozitie, de Consultant Resurse Umane, a fost in cadrul unui companii de consultanta din Cluj care si-a deschis un punct de lucru in Bucuresti. Dupa cateva luni, in cadrul aceleiasi companii, am ocupat pozitia de Branch Manager Bucuresti. Eram responsabila atat de punctul de lucru, cat si de clienti, de echipa pe care o coordonam, dar si de proiecte. A urmat o alta perioada frumoasa, in cadrul BIA. Primii 2 ani in cadrul BIA HCS au fost anii care mi-au conturat cariera cu proiecte din diverse industrii, cu acoperire la nivel national, si proiecte de recrutare internationale. A fost o experienta intensa dupa care, mi-am dorit sa lucrez in house si am facut parte din Departamentul Recrutare al Alpha Bank Romania. Apoi am acceptat pozitia de Manager de Resurse Umane in cadrul Smartree Romania. Dupa 6 ani m-am intors la prima dragoste – BIA HCS. Fiecare experienta si-a pus amprenta asupra omului si consultantului care sunt astazi si conteaza in colaborarea cu multi clienti, candidati si cu echipa pe care o coordonez.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta la BIA HCS? Dar cel mai dificil?
Sunt multe momente frumoase in activitatea mea, de la colaborarea activa cu ai mei colegi, la intalnirile cu partenerii de business si evenimentele organizate de BIA.
Zi de zi recrutarea este o provocare. A munci cu oamenii este o responsabilitate asumata. Sunt si momente frumoase, cand le dau candidatilor vesti bune si le aduc zambetul pe buze, dar si momente mai putin placute si aici ma refer la raspunsul negativ trimis in urma interviului.
Ai un motto care Ti-a deschis noi perspective asupra carierei?
Motto-ul care ma inspira este:
„Success seems to be connected with action. Successful people keep moving. They make mistakes but they don’t quit.” Conrad Hilton – Succesul este strâns legat de actiune. Oamenii de succes se misca continuu. Ei fac greseli, dar nu renunta.
George Georgescu – HR Business Development Manager
George este in echipa BIA de la inceputul anului 2018. A gasit aici o echipa extraordinara si profesionista, care i-a deschis noi oportunitati in dezvoltarea personala si profesionala. In rolul de HR Business Development Manager, misiunea sa este sa povesteasca despre serviciile profesionale de resurse umane si sa gaseasca cea mai buna solutie pentru ca afacerile partenerilor sa se dezvolte. Ce l-a determinat sa aleaga o cariera in resurse umane? Care a fost parcursul sau profesional si ce il motiveaza in echipa BIA afli in cele ce urmeaza.
Ce te-a determinat sa alegi o cariera in resurse umane?
Am ales sa lucrez in domeniul resurselor umane, mai exact in dezvoltarea si vanzarea serviciilor HR catre companii, deoarece cred cu tarie ca succesul unei organizatii depinde in mare masura de oamenii sai. Prin natura activitatii mele, am oportunitatea de a colabora cu diverse companii, de a le intelege provocarile si de a le oferi solutii personalizate, care contribuie la optimizarea proceselor de recrutare, retentie si dezvoltare a angajatilor.
Ce ma motiveaza cel mai mult este impactul direct pe care il pot avea asupra performantei si culturii organizationale a clientilor mei. Fie ca este vorba despre implementarea unor solutii eficiente de recrutare sau imbunatatirea strategiilor de retentie, stiu ca fiecare proiect la care contribui ajuta companiile sa creasca si sa devina mai competitive.
De asemenea, imi place dinamismul acestui domeniu – mereu apar noi tendinte, tehnologii si strategii in HR, iar acest lucru ma provoaca sa vin mereu cu solutii inovatoare pentru clientii companiei. In final, satisfactia cea mai mare vine din faptul ca nu doar vand un serviciu, ci ofer valoare reala, ajutand organizatiile sa-si construiasca echipe mai puternice si mai motivate.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional. Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Parcursul meu profesional este definit de experienta in vanzari, acumulata in diverse industrii si domenii. De-a lungul carierei, am avut oportunitatea de a lucra cu clienti din sectoare variate, ceea ce mi-a oferit o intelegere profunda a diferitelor tipuri de business si a modului in care solutiile potrivite pot contribui la succesul acestora.
In fiecare etapa profesionala, am dezvoltat abilitati esentiale precum negocierea, comunicarea eficienta, gestionarea relatiilor cu clientii si identificarea nevoilor specifice ale fiecarui partener de afaceri. Aceste competente s-au dovedit extrem de valoroase in rolul meu actual, unde ma concentrez pe dezvoltarea si vanzarea serviciilor de resurse umane catre companii.
Tranzitia catre acest domeniu a venit natural, deoarece am inteles cat de important este capitalul uman pentru succesul unei organizatii si cum solutiile potrivite in HR pot aduce un impact real. Experienta mea anterioara in vanzari ma ajuta sa ofer consultanta strategica, sa identific cele mai potrivite servicii pentru fiecare companie si sa construiesc relatii durabile, bazate pe incredere si valoare adaugata.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta la BIA? Dar cel mai dificil?
De-a lungul activitatii mele la BIA, am avut parte de numeroase momente care mi-au confirmat importanta rolului pe care il am in sprijinirea organizatiilor si a profesionistilor din domeniul resurselor umane. Unul dintre cele mai frumoase momente a fost atunci cand, printr-o solutie personalizata oferita unui client, am reusit sa imbunatatesc semnificativ procesele sale interne de gestionare a resurselor umane. Feedback-ul pozitiv si impactul real asupra eficientei si satisfactiei echipei clientului au reprezentat o satisfactie profesionala deosebita.
Pe de alta parte, cel mai dificil moment a fost gestionarea provocarilor aduse de schimbarile rapide din piata, care au necesitat adaptabilitate si solutii inovatoare intr-un timp foarte scurt. Cu toate acestea, aceste momente dificile au fost si cele care au adus cele mai valoroase lectii, contribuind la dezvoltarea unei abordari mai strategice si orientate spre solutii durabile pentru clienti. Fiecare provocare a fost o oportunitate de invatare, consolidand si mai mult expertiza echipei si relatiile de incredere cu partenerii nostri.
Georgiana Mirică, Senior HR Consultant
Georgiana este absolventa a Facultatii de Litere si a unui progam de masterat in domeniul resurselor umane in cadrul Universitatii Bucuresti (UB). Si-a inceput activitatea in recrutare in 2017 si de atunci, asa cum ii place sa spuna, se afla intr-un continuu proces de invatare si crestere profesionala si personala. Este mereu dornica sa cunoască oamenii și pasiunile lor, pentru a-i ghida corect în carieră. Si ne aduce starea de bine in echipa, fiind responsabila de programele de wellbeing, care ne surprind mereu.
Ce te-a motivat sa alegi recrutarea?
Sunt o fire comunicativa, deschisa, iar pentru mine este important sa fiu in permanenta intr-un dialog cu oameni noi, cu tipologii noi de persoane. Felul meu de a fi m-a ajutat sa invat, sa descopar lucruri noi. Eram, de asemenea, curioasa sa inteleg ce presupune un proces de recrutare. Ulterior, m-a bucurat foarte mult faptul ca munca mea poate ajuta o persoana sa isi gaseasca locul de munca dorit sau un partener business sa gaseasca colegul potrivit echipei si organizatiei sale. Pana in prezent am invatat doua lectii majore – ca trebuie sa am incredere in mine si in munca mea, dar si ca, atunci cand ma lovesc de proiecte complexe sau mai delicate, trebuie sa fiu perseverenta si sa gasesc solutii si resurse variate si creative.
Care au fost cele mai frumoase momente de pana acum in cariera ta?
Cele mai frumoase momente sunt acelea in care reusesc sa inchei cu bine un proces de recrutare si cand mi se confirma ca atat candidatul, dar si partenerul business (clientul) sunt multumiti si linistiti. Ma bucur si cand lucrez in proiectele de echipa, cand un Bravo! pentru echipa include si contributia mea.
Ioana Dobre – Consultancy Senior Manager
Ioana a ajuns sa lucreze in HR printr-o conjunctura fericita. In 2009 a plecat de la locul de munca anterior, unde facuse consultanta pentru expatriati, si s-a alaturat echipei BIA HCS, intrucat cunoastea o parte din echipa si ii stia ca buni profesionisti. Empatica si dornica de a interactiona cu oamenii, de a-i asculta si de a veni in intampinarea nevoilor acestora, Ioana avea multe dintre atributele unui om de HR.
Ai avut un model care te-a ghidat in viata profesionala?
Unul dintre modelele mele este Silvia Manolache, Senior Manager la BIA. Aprecierea pentru ea a prins contur cu opt ani in urma, cand Silvia m-a ajutat cu finalizarea unui proiect pe care nu-l puteam gestiona singura. Cu toate ca nu intra in atributiile ei (si pentru ea era o arie mai putin explorata), s-a implicat cot la cot cu mine si a preluat o parte din activitate, finalizand impreuna proiectul cu bine.
Care sunt momentele frumoase din cariera ta?
La sfarsitul fiecarui proiect, atunci cand vad multumirea clientilor, am satisfactia lucrului bine facut. Totusi, pot spune ca atunci cand proiectul este mai dificil si satisfactia de a-l finaliza cu bine este mai mare.
Care este motto-ul tau?
„Trebuie sa ramanem putin copii pana la sfarsitul vietii noastre si sa pastram inocenta copilariei intru maturitate creatoare.“ John Fowles, „Magicianul”
Silvia Manolache – Senior Manager Payroll
Silvia Manolache lucreaza in resurse umane, mai exact in Payroll & Administrare de personal, de mai bine de 21 ani. In gimnaziu, profesoara de matematica a ajutat-o sa descopere ca ii plac cifrele si logica lucrurilor. A urmat liceul la profilul de matematica-informatica, apoi ASE-ul, Facultatea de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori.
Primul job a venit cu o mare provocare – activitatea de payroll intr-o companie de distributie produse de larg consum cu peste 2.500 de angajati. Odata cu acceptarea acestei provocari a inceput sa construiasca si sa dezvolte o baza solida a traseului sau profesional. Urmatorii 13 ani au insemnat aprofundarea notiunilor specifice legislatiei muncii, rafinarea abilitatilor de comunicare si ascultare si, de asemenea, cunoasterea diverselor spete ale clientilor.
Ce te-a motivat sa alegi o cariera in resurse umane?
Activitatile de resurse umane in cadrul unei companii presupun recrutare si selectie de personal, training, administrare de personal, payroll, consultanta in relatii de munca, compensatii si beneficii, comunicari interne etc. In cadrul unei companii mici, poate si medii, un specialist de resurse umane ar putea derula toate activitatile specifice zonei de resurse umane insa, intr-o companie mare, acestea sunt indatoririle mai multor persoane.
Odata cu dezvoltarea mediului de afaceri, cu flexibilizarea muncii si diversificarea pachetului de compensatii si beneficii acordate angajatilor, activitatea de Payroll si Administrare de personal a devenit una foarte complexa. Specialistul in payroll trebuie sa cunoasca atat legislatia muncii, cat si fiscalitatea, legislatia specifica concediilor medicale, legislatia de taxare internationala etc. Fiind o fire logica si careia ii plac cifrele, am ales sa activez in zona de payroll, care imi ofera dezvoltare continua mai multe arii.
Rezultatele m-au motivat sa continui pe acest drum, BIA devenind proiectul meu de suflet.
Care a fost cel mai frumos moment din activitatea profesionala de pana acum?
Fiecare proiect finalizat cu succes aduce un moment frumos, insa unul imi incanta sufletul. Un angajat al unui fost client ma suna sa imi ureze de bine, mie si familiei, cu ocazia sarbatorilor. Si este impresionant ca face acest lucru de mai bine de 17 ani.
Care a fost cartea din care ai invatat cele mai multe lucruri?
Cartea de la care am invatat ca totul sta in atitudine, curaj, esec si perseverenta este „Personalitate alfa – descopera-ti vocatia”, scrisa de Pera Novacovici.
Cristina Lixandru – HR Consultant
Lucreaza in cadrul BIA HR de peste opt ani, iar in consultanta resurse umane de peste 14 ani, aceasta fiind traiectoria pe care a ales-o dupa absolvirea Facultatii de Inginerie Matematica din cadrul Universitatii Politehnica. Cristina Lixandru este pasionata de cifre inca din copilarie. Si-a gasit vocatia in familia sa si ulterior i-a dat forma prin studiile absolvite, dar si prin joburile care i-au permis sa aiba o imagine clara asupra a ceea ce-si doreste. Si-a dat seama ca se simte implinita cand isi exerseaza abilitatile matematice, logica, dar si abilitatile interpersonale. Ii place ca in rolul de HR Consultant sa interactioneze zilnic cu diferiti clienti si cea mai mare satisfactie o are cand, la finalul zilei sau la finalul unui proiect, care poate i-a dat emotii, primeste aprecieri. Afla cum a inceput povestea Cristinei Lixandru in BIA, precum si cele mai frumoase momente in cariera sa.
Ce te-a determinat sa alegi o cariera in resurse umane pe partea de payroll?
Am ales o cariera in acest domeniu pentru ca imi plac stiintele exacte, in special matematica, iar pentru payroll este nevoie de o gandire logica. E si o traditie de familie, bunica mea a fost contabila. Am stat pe langa ea de mica, urmarind cum lucreaza si experienta aceasta m-a facut sa-mi placa cifrele si calculele.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional pana la a fi HR Consultant in cadrul BIA. Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Dupa terminarea facultatii, m-am angajat in cadrul unei firme unde faceam secretariat, proiectare in Autocad, vanzari. Nu mi-a placut ideea de a face de toate si atunci am hotarat sa ma indrept spre domeniul resurselor umane. Inainte de a veni in echipa BIA am lucrat ca Inspector Resurse Umane la o alta companie, dar tot ceea ce stiu acum am invatat la BIA.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta de HR Consultant? Dar cel mai dificil?
Cel mai frumos moment a fost cand am reusit sa fac pentru prima data statul de plata pentru un client. Cel mai dificil moment a fost cand am fost anuntata ca trebuie sa preiau un client important. Am crezut ca nu ma voi ridica la inaltimea asteptarilor, dar, dupa cateva luni mi-am data seama ca temerile mele erau nefondate. Inca o data am realizat ca trebuie sa am incredere in fortele proprii si, mai mult, stiu ca aici, la BIA, nu sunt niciodata singura.
Cristiana Dragan – Senior Human Resources Specialist
Lucreaza in resurse umane de peste 11 ani, din care ultimii 9 ani la BIA, in rolul de Senior Human Resources Specialist. Si nu a facut o alegere usoara in cariera, HR-ul fiind domeniul care ii lanseaza zilnic la fileu provocarea de a fi informata despre noutatile legislative care privesc salarizarea si administrarea de personal. Are o legatura speciala cu resursele umane, primul ei job i-a oferit ocazia de a cunoaste acest departament, de a-si descoperi pasiunea, dar si rolul pe care urma sa-l aiba, acela de a fi un partener pentru managementul companiei. Si l-a insusit cu brio in echipa BIA, lucrand zilnic alaturi de clienti diferiti cu asteptari diferite si incercand mereu sa gaseasca solutiile potrivite fiecarui business din portofoliul sau.
Ce te-a determinat sa alegi o cariera de SPECIALIST resurse umane pe partea de payroll?
Mi-am dorit sa lucrez in domeniul resurselor umane inca din timpul facultatii, mai exact din anul II de facultate. Pe atunci ma aflam la primul meu job, un part-time cu program flexibil, care imi permitea sa-mi organizez timpul astfel incat sa pot ajunge si la cursuri. Desi jobul meu presupunea relationarea cu toate departamentele companiei, resursele umane m-au fascinat inca de la inceput. Mi-am dat seama ca acest departament este cel care ajuta compania sa evolueze, sa rezolve conflicte, sa identifice problemele si sa contribuie la rezolvarea acestora, fiind atat un partener strategic al managementului companiei, cat si un sprijin al angajatilor in solutionarea diferitelor probleme.
Treptat mi-am dorit sa cunosc mai mult acest domeniu, astfel ca am urmat si un masterat in comunicare manageriala si resurse umane. In prezent ma ocup de partea de administrare de personal, salarizare si consultanta in relatii de munca, rol care mi se potriveste cel mai bine.
Cum ai inceput activitatea in echipa BIA?
M-am alaturat echipei BIA la 1 martie 2016. Desi acumulasem cunostinte teoretice, experienta practica era inca destul de mica. Din fericire aici am intalnit o echipa de profesionisti dornici sa ma ajute chiar si in cele mai dificile situatii.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in BIA? Dar cel mai dificil?
Au fost multe momente frumoase, unele sunt legate de feedback-ul foarte bun al clientilor, iar altele, de activitatile pe care le facem impreuna atat cu ocazia sarbatorilor, cat si cu ocazia altor evenimente. Desigur au fost si momente dificile, activitatea de consultanta implica foarte multe situatii noi, neprevazute. Avem clienti din diverse arii de activitate, cu particularitati diferite, iar legislatia este intr-o continua schimbare. Provocarea este sa tii pasul cu toate aceste schimbari si sa oferi clientilor cea mai buna solutie.
Ai un motto preferat care ți-a deschis noi perspective asupra jobului?
,,Sa nu lucrezi niciodată doar pentru bani sau putere. Ei nu iti vor salva sufletul si nu te vor ajuta sa dormi mai bine noaptea.’’ – Marian Wright Edelman
Raluca Andreea Lungu – Analist Resurse Umane
Este absolventa a Universitatii Bucuresti, cu o specializare in administratie publica si un program de masterat in resurse umane. Raluca si-a inceput cariera in HR inca din timpul studiilor, cand a ales un job part-time care i-a permis sa deprinda abilitati de baza in recrutare, dar si in calcularea salariilor. S-a alaturat echipei de payroll BIA intr-o perioada in care multi colegi lucrau remote. Si chiar daca stilul de lucru la distanta pune anumite bariere in relationare, Raluca este dovada ca un profesionist se poate adapta daca mizeaza pe comunicare, are deschidere spre a invata continuu, precum si pentru a cere suportul echipei. Iar echipa BIA i-a fost aproape, cu ghidarea necesara.
Ce te-a motivat sa alegi o cariera in analiza resurse umane?
Dupa terminarea programului de studii universitare de licenta, am ajuns in punctul in care trebuia sa iau o hotarare in ceea ce priveste masteratul. Astfel am analizat domeniile care m-au interesat in timpul studiilor si am ajuns la concluzia ca vreau sa studiez, sa invat si sa cunosc mai multe despre domeniul resurselor umane. Sunt o persoana comunicativa, deschisa, careia ii plac provocarile si in acelasi timp dornica in a ajuta la rezolvarea si gasirea unor solutii pe diferite teme.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional. Care au fost acele experiente care te- au format pentru jobul actual?
Inca din primul an de masterat am cautat un job in domeniul HR, pe o pozitie de entry-level,pentru a imbina si a pune in practica tot ce studiam la cursuri. Voiam sa vad daca imi place si daca sunt facuta pentru acest domeniu. Primul job a fost part-time, ca Referent resurse umane in cadrul unei firme mai mici, pe o perioada de cateva luni, unde am facut recrutare si administrare de personal. Desi nu aveam experienta, am invatat si muncit pentru fiecare etapa asa cum am putut eu mai bine. In perioada pandemiei mi-am continuat cursurile in varianta online, iar aproape de sfarsitul studiilor de masterat, am avut norocul de a ma alatura echipei BIA, pe departamentul de payroll si administrare de personal. Desi era un domeniu pe care nu il cunosteam (payroll) nu am ezitat deloc si chiar am fost foarte incantata de aceasta oportunitate, pentru ca prin acest mod urma sa descopar daca voi fi atrasa si de aceasta componenta a HR-ului, lucru care s-a si intamplat.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta la BIA? Dar cel mai dificil?
Apreciez foarte mult interactiunile cu fiecare coleg, deoarece echipa BIA mi-a oferit inca de la inceput sprijin si resurse pentru a ma adapta mult mai usor si in acelasi timp pentru a ma dezvolta profesional. Chiar daca la inceput partea de telemunca mi s-a parut mai dificila, pentru ca nu cunosteam domeniul foarte mult si imi era mai greu sa inteleg anumite lucruri, prin sprijin din partea colegilor, printr-o studiere continua, citirea legislatiei, intelegerea acesteia am inceput sa ma adaptez acestui mod de lucru.
Cornel Anghel – SENIOR Manager Payroll
Si-a inceput cariera in resurse umane inca de la primul loc de munca, urmandu-si pasiunea pentru payroll si aplicand cunostintele de contabilitate si informatica din timpul studiilor. De-a lungul celor 17 ani petrecuti la BIA, Cornel a evoluat constant, de la rolul de consultant la pozitia de Outsourcing Manager, fiind un exemplu de profesionalism si angajament. Descopera experientele care l-au format pentru rolul actual, parcursul sau in cadrul BIA si cum imbina payroll-ul cu tehnologia in activitatea sa.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional. Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Cariera mea in resurse umane a inceput la primul loc de munca, o companie de productie, unde am lucrat 2 ani in zona de contabilitate primara. La un moment dat, specialistul in salarizare a decis sa paraseasca compania. Tinand cont de faptul ca eram absolvent al Facultatii de Contabilitate si Informatica de Gestiune, managementul mi-a propus sa preiau aceasta activitate. Acest fapt se petrecea acum 20 de ani si am constatat din primele luni ca activitatea de payroll era potrivita pentru mine deoarece imbina bine stiintele exacte din perioada liceului cu studiile de contabilitate si informatica din facultate. A urmat perioada din cadrul BIA unde m-am format cel mai bine si am evoluat constant.
Cum a inceput povestea ta cu BIA? Ce te motiveaza in activitatea ta?
Acum 17 ani, la recomandarea unei foste colege, m-am prezentat la un test in cadrul BIA , de care am trecut cu succes. Pasiunea mea este activitatea de payroll si, mai ales, partea tehnica, pe care am ocazia sa o exersez ori de cate ori realizez implementarile pentru clientii noi. Am parte de provocari, dar si de satisfactia depasirii acestora.
BIA este echipa care imi ofera mereu sansa de a ma dezvolta in cariera si de a avansa. De la rolul de Senior Payroll Consultant (2007) am evoluat la Operational Supervisor (2012), iar din 2017 sunt Outsourcing Manager în cadrul BIA. Am devenit Expert in Legislatia Muncii si Responsabil sistem de calitate.
BIA este familia profesionala care se alatura si se armonizeaza atat de bine cu familia personala.
Georgiana Popescu – Payroll Consultant
Georgiana imbina pasiunea pentru stiintele exacte cu pasiunea de a lucra cu oamenii. Cu o experienta solida in contabilitate si o curiozitate permanenta pentru domeniul resurselor umane, a gasit in payroll echilibrul perfect intre rigoarea matematica si interactiunea umana. Drumul sau profesional nu a fost intamplator, ci rezultatul unei evolutii continue, al deciziilor asumate si al intalnirilor cu oameni care au inspirat-o sa isi urmeze vocatia. Afla mai multe detalii despre parcursul sau profesional , despre provocarile intampinate si satisfactiile pe care le gaseste in fiecare zi in activitatea sa.
Ce te-a determinat motivat sa alegi o cariera in resurse umane pe partea de Payroll?
Dupa finalizarea facultatii de Contabilitate si Informatica de Gestiune, dupa parcurgerea cursurilor de Masterat in acealasi domeniu si dupa peste 10 ani in Contabilitate era limpede ca stiintele exacte sunt pentru mine, dar multumirea nu era completa doarece dorinta de a interactiona mai mult cu oamenii nu era pe deplin satisfacuta.
Si daca iti doresti ceva cu adevarat si te concentrezi constant pe acel lucru, lucrurile se aliniaza. Am avut noroc sa intalnesc oamenii potriviti la momentul potrivit , sa fac initial un curs din proprie initiativa de Inspector salarii, dupa care sa mi se arate/explice constant cum pot fi un consultant bun.
Consider ca resursele umane sunt punctul cheie in activitatea oricarei companii si acest argument m-a motivat sa le descopar „secretele” si cum se lucreaza atat cu oamenii, cat si cu cifrele, folosindu-ma de abilitatile dobandite.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional. Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Anii in care am lucrat la contabilitate, intr-o companie mare, m-au ajutat sa invat mult din ce insemana aceasta meserie, dar numai capitole din ea deoarece volumul era mare pentru a face integral lucrurile.
Intr-o perioada in care dorinta de schimbare era mare mi s-a oferit oportunitatea unui job de HR specialist, care a venit imediat la pachet cu un curs unde am invatat bazele, mi-a placut mult ce mi s-a predat. Am urmat apoi si un curs in legislatia muncii si satisfactia lucrurilor intelese si bine facute nu a intarziat sa apara.
Am inteles ca resursele umane sunt un domeniu vast, in care e important sa tin pasul cu schimbarile si mi-a fost clar si faptul ca echipa si coordonarul sunt chei la fel de importante ca si interesul meu individual. Pregatirea, dar si viziunea mea asupra carierei au fost esentiale pentru a trece de interviurile la BIA. Este locul unde mi-am dorit sa fiu, und discutiile/dezbaterile profesionale, ajutorul reciproc si rabdarea sunt prezente neconditionat.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta la BIA? Dar cel mai dificil?
Cele mai frumoase momente, pentru ca nu pot vorbi la singular, sunt atunci cand dupa o perioada de la preluarea unui nou client se creeaza relatia de incredere reciproca , cand te simti „de-al lor” cu toate ca nu esti. Acest serviciu extern de administrare si salarizare vine la pachet teoretic si cu multa incredere si confidentialitate. Sunt aspecte de baza si de neclintit, dar, practic, prin interactiunile zilnice si prin seriozitate acestea se si consolideaza si le simti. Cele mai dificile momente sunt atunci când lucrurile nu ies asa cum imi propun, dar inca invat sa ma adaptez si sa gasesc solutii.
Ai un motto care te ghideaza in cariera?
„Daca astazi ar trebui sa traiesti doar din ceea ce ai daruit, cum ar arata viata ta?”
Luciana Ciobanu – Analist Resurse Umane
Luciana si-a construit parcursul profesional cu pasiune si determinare, ghidata de dorinta continua de invatare si dezvoltare. Alegerea unei cariere in resurse umane a venit firesc, fiind o ocazie de a-si valorifica abilitatile de lucra cu oamenii si de a contribui la buna organizare a activitatilor de administrare a personalului. De-a lungul anilor, si-a consolidat experienta in domeniu, iar sprijinul echipei BIA a fost esential in evolutia sa. Descopera parcursul sau profesional, cele mai frumoase momente in jobul la BIA, precum si provocarile din activitatea sa!
Ce te-a determinat sa alegi o cariera in resurse umane?
Sunt o persoana dedicata si pasionata de ceea ce fac, cu o atitudine pozitiva dispusa sa invete lucruri noi. In perioada pandemiei mi-am cautat un nou job. Imi doream o reorientare in cariera. M-am gandit sa fructific timpul cat am stat izolati si am urmat un curs de Ispector Resurse Umane cu gandul sa revin la o activitate care imi placea.
Povesteste-ne despre parcursul tau profesional. Care au fost acele experiente care te-au format pentru jobul actual?
Parcursul meu profesional, pe partea de administarare de personal, a inceput acum 10 ani intr-o companie de constructii. De atunci am avut mai multe joburi in mai multe domenii de activitate. Acum 4 ani, cand m-am angajat la BIA, pe pozitia de Asistent Manager, am fost convisa ca am ajuns in locul potrivit pentru a avansa profesional alaturi de o echipa frumoasa si intelegatore. Dupa 2 ani am fost promovata pe o pozitie de Analist Resurse Umane , rol in care am preluat pentru un client partea de administrare de personal.
Care a fost cel mai frumos moment de pana acum in activitatea ta la BIA? Dar cel mai dificil?
Au fost multe momente frumoase, in principal legate de feedback-ul foarte bun din partea clientilor si colegilor. Apreciez foarte mult interactiunile cu fiecare coleg, in special cu cele doua colege, Raluca Lungu si Alina Brinceanu, care m-au ajutat si sustinut de la inceput in debutul meu la BIA si tin sa le multumesc pe aceasta cale . Echipa BIA mi-a oferit inca de la inceput sprijin si resurse pentru a ma adapta mult mai usor si, in acelasi timp, pentru a ma dezvolta profesional. Cea mai mare provocare a venit anul trecut, cand am fost anuntata ca voi prelua un client nou, unde voi face partea de administrare de personal si salarizare, domeniu nou pentru mine. Cu suport din partea colegilor am reusit sa ma dezvolt si sa invat.
Ai un motto care te ghideaza in cariera?
Succesul nu consta in a nu face greseli, ci in a nu face aceeasi greseala de doua ori. George Bernard Shaw
Citeste si:
PROFIL DE PROFESIONIST: MARIANA VAIDA, DIRECTOR GENERAL BIA HCS
Profil de profesionist: Cristina Scarlatescu, Manager Recrutare BIA HCS
Profil de profesionist: Andreea Dumitrescu, Senior Recruitment Manager BIA HCS