Diferentele dintre manageri si leaderi: Care este raportul dintre acestia si angajati

 In cele mai multe dintre articolele noastre aducem aminte despre lideri, dar despre manageri. Cele doua roluri au la baza notiuni adesea confundate, dar distincte. Acesta este si motivul pentru care consideram ca este esential sa explicam ce rol joaca fiecare dintre ei in ecuatia unui business si in raport cu angajatii unei organizatii.

Leadershipul si managementul sunt doua activitati care trebuie sa mearga mana in mana, dar care se diferentiaza prin impactul lor asupra angajatilor unei organizatii. Pincipala diferenta dintre cele doua ar fi cea legata de modul in care managerii si liderii motiveaza angajatii si echipele pentru a-si atinge obiectivele.

Pe de-o parte, liderii sunt cei care stabilesc obiective si noi directii, cei care au spirit vizionar si trebuie sa ghideze echipa. Liderii trebuie sa ii motiveze pe angajati si sa ii ghideze pentru a-i ajuta sa atinga obiectivele de business ale organizatiei. De cealalta parte, managerii sunt cei care trebuie sa mentina bunul mers al lucrurilor intr-o organizatie, sa se asigure ca totul functioneaza conform standardelor stabilite. Ei sunt cei care administreaza si organizeaza activitatea angajatilor, astfel incat acestia sa isi poata indeplini sarcinile.

Leadership – viziune, motivare si ghidare

Asadar, leadershipul se concentreaza pe indeplinirea obiectivelor si pe alimentarea motivatiei echipei in acest sens. Acesta presupune canalizarea tuturor eforturilor pentru a obtine ceea ce este mai bun de la fiecare angajat in parte, in beneficiul succesului intregii echipe. Liderul este cel care trebuie sa conduca echipa catre succes prin puterea exemplului personal, prin incurajari si prin crearea unui mediu propice indeplinirii obiectivelor.

Un lider trebuie sa aiba viziune, sa gandeasca in perspectiva, sa actioneze la nivel de motivatie si sa inspire angajatii, impulsionandu-i si inducandu-le din entuziasmul sau. Totodata, el trebuie sa fie persuasiv si sa dea dovada de spirit de echipa, sa incurajeze si sa aprecieze atunci cand membrii echipei isi iau angajamente sau depun eforturi. Un bun lider trebuie sa incurajeze crearea de legaturi de colegialitate intre membrii echipei si sa se asigure ca ea este unita.

De asemenea, un bun lider este acela care este capabil sa asculte, sa ajunga cu usurinta la cauzele unei probleme, sa ofere sfaturi si sa se asigure ca fiecare membru al echipei este suficient de motivat si are la dispozitie toate cele necesare pentru a-si face munca asa cum trebuie. Liderul este cel care trebuie sa se asigure ca angajatii invata si se dezvolta constant si care sa ii ghideze catre indeplinirea obiectivelor profesionale, oferindu-le sustinere in acest sens.

Managementul – coordonare, administrare si decizie

Managementul se concentreaza mai mult pe munca si atributii. El lucreaza cu tot ceea ce inseamna resurse, fie ca vorbim de resursa umana, reprezentata de angajati, de timp, bani, echipamente sau orice alt element necesar pentru indeplinirea atributiilor de munca. Asadar, spre deosebire de lider, managerul atribuie resursele si sarcinile, cu scopul de a indeplini obiectivele de business.

Managerul este si cel care administreaza bugetele departamentului sau proiectului, organizeaza si stabileste care vor fi resursele care vor veni in sprijinul angajatilor. Totodata, el se asigura de verificarea standardelor de calitate necesare pentru livrarea muncii menite sa ajute la indeplinirea obiectivelor. Managerul este si cel care se asigura de coordonarea atributiilor si de distribuirea eficienta a resurselor disponibile.

De asemenea, un manager este cel care se asigura ca sarcinile sunt indeplinite la timp, ca termenele limita sunt respectate. Managerul este cel care trebuie sa ia decizii, uneori chiar intr-un timp scurt, si sa se asigure ca orice problema aparuta este si rezolvata.

Acestea ar fi, in linii mari, diferentele dintre management si leadership, iar unul dintre lucrurile care face ca ele sa fie adesea confundate este acela ca multi manageri sunt in acelasi timp si lideri sau viceversa.

ECHIPA BIA HR