Metodele tradiționale de recrutare, precum anunțurile, nu îți oferă oamenii potriviți? Întrebările puse în interviuri nu îți prezintă adevaratul potențial al candidatului? Poate ai remarcat că majoritatea candidaților din generația Z sunt pasionați de jocuri. Folosind aceleași tehnici întâlnite în jocuri, ai putea atrage mai ușor candidații din Gen Z, dar și milleanialii și Generația X. Ce alte motive ar trebui să te determine să faci această schimbare în procesul de recrutare și ce jocuri poți folosi pentru a testa candidații afli în cele ce urmează.
Ce este gamificarea și de ce să o folosești în recrutare
Gamificarea este strategia care înnoiește procesul tradițional de recrutare cu elemente de joc. Ajută recrutorii să evalueze candidații, să creeze un mediu distractiv în procesul de recrutare și să crească implicarea candidaților. Îți diversifică baza de talente, îți oferă o perspectivă obiectivă asupra candidaților și susținută de date, creează un proces de angajare eficient și înlătură părtinirile la angajare.
Te ajută să evaluezi gândirea și aptitudinile candidataților, prin:
- Jocuri personalizate
- Provocări
- Misiuni legate de companie
- Chestionare comportamentale
Conform sondajului Gamification at Work survey, 33% dintre respondenți ar prefera mai multe elemente asemănătoare jocurilor în software-ul lor de formare a lucrătorilor. Aproximativ 83% dintre cei care au primit formare gamificată s-au simțit motivați. În timp ce 61% au declarat că a nu primi nicio formare gamificată a făcut ca experiența să se simtă neproductivă și plictisitoare.
Ce plusuri îți aduce gamificarea în procesul de recrutare
Economisești timp și testezi cunoștințele candidaților
Candidații consideră procesele de recrutare ca fiind consumatoare de timp și plictisitoare. În compania ta cât durează un proces de recrutare? 42% dintre candidați spun că au fost amânați în procedura de recrutare.
Aplicațiile bazate pe jocuri testează abilitățile soft și hard ale unui candidat și este dificil ca acesta să-și cosmetizeze expertiza în timpul unei evaluări în timp real, bazate pe joc. Acest proces economisește mult timp recrutorilor și managementului.
42% dintre candidați sunt amânați în procedura de recrutare.
Transformi procesul de recrutare într-o experiență antrenantă
Recrutarea este un proces stresant atât pentru candidat, cât și pentru recrutor. Cum poți să o optimizezi și să ai mai multe interviuri? Încearcă să introduci un chestionar gamificat.
Este și o ocazie de a prezenta candidaților viziunea și valorile organizației. Distracția e asigurată, iar candidații se vor simți mai puțin presați și mai în largul lor să-și pună în valoare cunoștințele și abilitățile.
Aduci creativitatea și oferi experiențe în procesele de recrutare. Pentru a te diferenția și a atrage talente de top, trebuie să fii creativ și să depășești metodele tradiționale de angajare. Iar gamificarea este o strategie excelentă pentru a schimba procesele de recrutare percepute poate ca de modă veche.
În sondajul CodinGame x CoderPad 2022, respondenții au mneționat că experiența candidaților este prioritatea în care intenționau să investească, luând în calcul includerea unor aspecte de gaming în procesul de recrutare.
Într-un sondaj TalentLMS 2019 Gamification at Work, 78% dintre respondenți au spus că gamificarea în procesul de recrutare ar face o companie mai dezirabilă. Robert Walters Group evidențiază mai multe companii precum L’Oreal, PwC, GCHQ și Hackertrail care au folosit gamificarea în recrutare și au crescut rezultatele.
Implici candidații
Să aplici aspecte ale jocurilor în recrutare, cum ar fi provocările, recompensele și nivelurile, înseamnă să le oferi candidaților o experiență interactivă.
Procesele de recrutare gamificate sunt corecte și transparente. Candidatului i se oferă timpul și resursele necesare pentru a finaliza testele și are o experiență pozitivă, care îl motivează să se implice și să-și dorească să lucreze în companie.
Evaluezi corect candidații
În mod tradițional, evaluezi candidații prin CV-uri și răspunsuri la interviuri. Cu toate acestea, aceste metode uneori nu-ți pot oferi o înțelegere exactă a abilităților unui candidat. Unii pot exagera în prezentarea lor din CV, iar întrebările clasice din interviu pot amplifica părtinirile și prejudecățile, ceea ce duce la rezultate sub așteptări în recrutare. Pe de altă parte, recrutarea gamificată prin teste și evaluări este corectă și transparentă. În plus, gamification poate simula sarcini sau scenarii legate de locul de muncă, oferind o evaluare obiectivă fără presiunile interviurilor.
Gamificarea se potrivește în primul rând în domeniul tehnologiei, unde stabilirea precisă a abilităților tehnice este o prioritate pentru recrutori. 70% dintre developerii cred că provocările și testele de evaluare a codului sunt o metodă exactă de identificare a abilităților tehnice.
Ții pasul cu preferințele tinerilor
Tinerii sunt atrași de procesele de aplicare atipce și sunt mult mai dispuși să intre în joc decât să vină la un interviu. Tot ce trebuie să faci este să le arăți că ții pasul cu ei și cu tendințele tehnologice și faci eforturi de a diferenția de competie.
Investești într-un branding pozitiv de angajator
De exemplu, Deloitte a descoperit că 88% dintre cei care caută un loc de muncă cred că brandingul companiei este esențial pentru procesul de recrutare. Potrivit LinkedIn, 75% dintre cei care caută un loc de muncă iau în considerare în mod activ brandul unui angajator înainte de a se implica în procesul de recrutare.
Gamificarea ajută organizațiile să se diferențieze ca angajatori și să ofere candidaților o experiență memorabilă.
Acum ai o idee clară despre gamification și despre plusurile pe care le aduce în recrutare. Merită să folosești gamification în recrutare. Iată cum!
Cum incluzi gamificarea în recrutare
Iată câteva exemple de gamificare a procesului de recrutare, de la anunțuri la la evaluări, selecția candidaților și onboarding.
Evaluează prin realitatea augmentată și virtuală
Unele companii folosesc AR sau VR pentru a simula sarcini din lumea reală. De exemplu, Marriott Hotels a implementat un joc cu tematică hotelieră care simulează gestionarea rezervărilor. Este conceput pentru a oferi candidaților o experiență și un insight despre ce înseamnă rezervările, interacțiunea cu clienții. Astfel aplicările candidaților au crescut, iar cei care au finzalizat jocul au obținut un punctaj ridicat.
Evaluează într-un mod interactiv, prin puzzle-uri
Evaluările gamificate sunt interactive. De exemplu, GCHQ a creat un puzzle online cu o imagine criptată pe care potențialii candidați trebuiau să o rezolve înainte de a accesa pagina de recrutare. De asemenea, au creat un joc în care candidații trebuiau să navigheze pe net pentru a urmări puzzle-uri și indicii.
Organizații precum CodinGame oferă teste de codare gamificate, permițând candidaților să rezolve provocări și să obțină un clasament. Astfel procesul de evaluare devine mai transparent și mai antrenant.
Pregătește teste cognitive și de personalitate bazate pe joc
Evaluările bazate pe joc oferă perspective obiective asupra trăsăturilor și abilităților cognitive ale candidatului.
Cercetările indică faptul că testele psihometrice sunt mai corecte decât testele tradiționale de personalitate. Ele depășesc valorile subiective, care țin poate de cultură, concentrându-se în schimb pe ceea ce contează – aptitudini și trăsături.
Lansează-le o provocare, la Escape Room
Folosește provocări tip escape room pentru a evalua munca în echipă, abilitățile de rezolvare a problemelor și performanța sub presiunea timpului.
Simulează lucrul pe proiecte
Oferă-le candidaților sarcini similare cu cele pe care le-ar primi la job, pentru că astfel vei putea să le evaluezi abilitățile într-un cadru realist. Interacționează cu candidații în timp ce lucrează pentru a vedea care cum percep experiența, ce le place și ce ai putea îmbunătăți pentru viitorii candidați.
Inspiră-te din inițiativele companiilor care au apelat la gamificare în recrutare
Programele de recomandare a angajaților sunt potrivite pentru a implementa gamificarea în recrutare, prin revitalizarea unui proces de obicei plictisitor. Compania Fiverr a oferit angajaților puncte și credite pentru fiecare candidat care a aplicat prin recomandare. Angajații au concurat pentru a rămâne în fruntea clasamentului de recomandare.
Code Jam este o competiție anuală de codare, organizată de gigantul tehnologic Google și unul dintre cele mai bune exemple de gamification în HR. Este modul lor de a găsi noi programatori talentați care să lucreze pentru companie. De obicei, inginerii și dezvoltatorii se înscriu la concursuri și concurează pentru a câștiga un premiu în bani. În schimb, Google îl folosește concursul pentru a atrage potențiali candidați cu abilitățile potrivite necesare pentru job și companie.
Armata SUA a fost una dintre primele care au implementat evaluări bazate pe joc. America’s Army a fost jocul oficial al Armatei SUA. Pe linii similare, Domino a dezvoltat o aplicație de joc în care oricine își poate face pizza și poate învăța rețetele.
Gamificarea deschide o nouă dimensiune în recrutare care transcende schema tradițională de atragere a telentelor. În spatele ecranelor lor colorate, aceste jocurile folosite în recrutare au la bază teoriile neuroștiinței și psihologiei și arată trăsăturile cognitive și emoționale ale candidaților.
Când un candidat aplică în mai multe locuri de muncă și nu primește feedback, se frustrează. Însă experiența sa poate fi îmbunătățită dacă aplicarea constă în a rezolva un joc și a vedea rezultatele muncii sale. În unele cazuri, provocările prezentate în aceste evaluări simulează acele probleme specifice cu care ar trebui să se confrunte în viitorul său mediu de lucru.
Implică candidații în jocuri care să-i atragă și să le ofere ca recompensă jobul visurilor lor.
Cauți o echipă de recrutare care să conducă interviul într-un mod adaptat candidaților? Scrie-ne la biaoffice@bia.ro
Surse: https://www.hi5.team/blog/gamification-recruitment-why-how
https://coderpad.io/blog/hiring-developers/tops-tips-for-gamification-in-recruitment-in-2023/;
https://thetalentgames.com/recruitment-games-improve-your-candidate-experience/;