Ce soluții ai pentru a găsi oameni care se potrivesc culturii companiei

cultura

„Nu se potrivește culturii companiei și am decis să întrerupem colaborarea!” E una dintre concluziile frecvente în evaluarea unui angajat după perioada de probă sau chiar mai devreme. Dar cum poți evita această situație, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar și ca timp și imagine pentru companie? Gândește fiecare pas din recrutare ca o sursă de informare și expunere la cultura companiei. Cum faci asta în mod practic? Află aici!

Într-un sondaj realizat de Glassdoor, 77% dintre respondenți au spus că ar lua în considerare cultura unei organizații înainte de a aplica pentru un loc de muncă, iar 73% au spus că nici măcar nu ar aplica pentru o poziție decât dacă valorile companiei sunt aliniate cu ale lor. Candidații evaluează dacă s-ar potrivi culturii companiei tale. Și e cu atât mai important ca în rolul de angajator să acorzi atenție potrivirii culturale, cu cât mai multe cercetări Glassdoor arată că oamenii care se încadrează bine într-o organizație au  o satisfacție mai mare la locul de muncă, sunt mai implicați și mai productivi.

 

90% dintre angajatori spun că este foarte important să găseească candidații care se potrivesc culturii companiei.(sursa: Robert Walters Cultural Fit Whitepaper.)

 

Iată care sunt plusurile când angajezi oameni care se potrivesc culturii companiei:

1. Angajarea pentru potrivire culturală menține relațiile bune între colegi

Când toți colegii sunt pe aceeași lungime de undă, pot lucra împreună în armonie. Sunt mulțumiți, motivați să-și depășească obiectivele, proactivi în ceea ce privește deprinderea de noi abilități și începerea de noi proiecte. Au o abordare pozitivă indiferent de provocările întâmpinate.

Dar când un coleg nu este însă de acord cu misiunea și valorile companiei, acționează distinct și pune în pericol munca membrilor echipei, precum și imaginea companiei. Oamenii se frustrează, iar această frustrare poate duce la conflicte la locul de muncă.

 

82%de profesioniști au lucrat pentru o organizație unde nu le-a plăcut cultura companiei (sursa: Robert Walters Cultural Fit Whitepaper.)

 

2. Angajarea pentru potrivire culturală maximizează productivitatea

Un loc de muncă în care oamenii se simt confortabil, acceptați și parte a echipei creează o cultură a angajaților cu spirit de inițiativă. Preiau și finalizează proiecte în care cred și productivitatea lor crește. În special, tinerii din generația Z și din millennials doresc să facă diferența prin muncă semnificativă pentru companiile în care cred.

„Oamenii nu vor doar un loc de muncă ca o modalitate de a face un salariu; vor un loc de muncă prin care pot face diferența”, explică Cheryl Hyatt, co-fondator al companiei Hyatt-Fennell Executive Search.

 

73% dintre profesioniști au plecat un loc de muncă din cauza slabei potriviri culturale. 

 

3. Angajarea pentru o potrivire culturală minimizează costurile de recrutare 

Când angajezi pe cineva care nu se potrivește culturii din compania ta, îi va fi dificil să comunice eficient cu colegii. Se va simți ca un străin. Angajații nemulțumiți au mai multe șanse să renunțe sau să fie concediați din cauza performanței slabe la locul de muncă.

Odată ce această persoană părăsește postul, compania ta trebuie să înceapă din nou procesul de recrutare și va pierde timp și bani.

 


Cum identifici oamenii potriviți culturii companiei:

  1. Definește cultura companiei

Primul pas înainte de a angaja colegi noi, care să se potrivească culturii companiei, este să definești cultura companiei. Să știi ce valori, norme și practici definesc afacerea ta. Rebecca Barnes-Hogg, fondator și CEO al YOLO Insights, le cere clienților să enumere primele trei sau patru comportamente esențiale pentru succesul în organizațiile lor. Aceste comportamente sunt cultura companiei lor transpusă în operațiunile zilnice.

 

  1. Transmite cultura companiei tale în materialele de prezentare

Odată definită cultura companiei, aceasta ar trebui să fie prezentată clar în toate materialele de comunicare, pe site, social media, în anunțurile de angajare, la interviu. Anunțurile de recrutare ar trebui să reflecte cultura companiei, valorile sale, să descrie mediul de lucru, echipa.

Pe lângă mențiunea că ești în căutarea unei persoane cu X ani de experiență, descrie mai în detaliu că aceasta ar trebui, de exemplu, să aibă spirit antreprenorial, un detaliu care reflectă cultura.

 

  1. Asigură-te că ai tăi colegi știu care este cultura companiei

Orice coleg implicat în intervievarea candidaților trebuie să aibă o bună înțelegere a culturii companiei și să se refere la ea pe tot parcursul procesului de angajare. Nu este o abordare eficientă să întrebe candidații dacă se vor încadra în cultura corporativă sau să laude cultura corporativă.

„Multe companii vorbesc despre cultura lor în termeni strălucitori în timpul interviului”, spune Mark Babbitt, fondator și CEO al YouTern, o companie care ajută tinerii în carieră. „De fapt, discuția despre cultura companiei a devenit o mare parte a procesului de „vânzare” atunci când vorbim cu candidații de top”, adaugă acesta.  Însă e important să angajezi oameni cărora le pasă cu adevărat de colegii alături de care lucrează și să fii selectiv cu cei care dau impresia că vor doar să se prezinte la job pentru a încasa un salariu.

Pentru a evita o discuție în care atât recrutorul, cât și candidații par a-și fi învățat replicile despre cultura organizațională, oferă colegilor cursuri de formare și resurse despre cum să abordeze cultura companiei într-un mod sincer și autentic.

 

  1. Testează potrivirea culturală la interviu

Angajatorii recunosc că interviul este momentul potrivit pentru a testa potrivirea culturală, 91% spunând că intervievează profesioniști pentru a vedea dacă se potrivesc echipei și rolului pentru care au aplicat. 

Însă în timp ce 77% dintre angajatori spun că ei pun candidaților întrebări pentru a identifica potrivirea culturală, doar 56% dintre candidați spun că au fost întrebați pe acest subiect. 

De aaceea, este important să urmezi un interviu în două etape, care implică evaluarea inițială a abilităților tehnice și a calificărilor candidaților. Doar candidații care îndeplinesc criteriile tehnice trec la a doua etapă, care se concentrează pe potrivirea culturală. Și ia în considerare și alte instrumente care te pot ajuta să identifici potrivirea culturală dincolo de interviurile simple. 18% dintre angajatori folosesc teste psihometrice, în timp ce 31% spun că ar dori să folosească aceste tehnici în viitor, conform Robert Walters Cultural Fit Whitepaper. 

Această abordare îți oferă siguranța că atât competențele, cât și alinierea culturală sunt luate în considerare. 

 

  1. Oferă ocazia potențialilor colegi să testeze cultura companiei 

Cel mai bun mod de a vedea dacă un candidat se potrivește culturii organizaționale este să-i oferi ocazia de a lucra alături de colegi pentru o zi-două. Începe cu a-i prezenta oamenii și a-i da task-uri mici de colaborare în echipă. Potrivirea culturală înseamnă să aibă abilitatea de a crea relații cu membrii echipei și de a discuta despre subiecte comune de interes. 

 

  1. Mizează pe diversitate, echitate și incluziune în procesul de angajare

Atunci când faci angajări pentru potrivire culturală, este important să iei în considerare diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI). Crearea unei culturi a companieicare promovează diversitatea și incluziunea la locul de muncă este benefică pentru tine și angajații tăi.

Uneori însă angajarea pentru potrivirea culturală poate duce la atragerea unei forțe de muncă omogene, care poate avea rezultate slabe. 

Scopul este să identifici și să angajezi cei mai buni candidați ale căror abilități se potrivesc cu valorile de bază ale companiei. Ian Cluroe,  marketing director la Center for Internet Security spune că acest obiectiv este realizabil atunci când organizațiile au o „cultură care se bazează pe valori pozitive și sunt suficient de deschise pentru a permite selecțiaa unorr oameni diverși care să reflecte aceste valori în felul lor”.

 

De ce nu ar trebui să te raportezi doar la potrivirea culturală în recrutare

Așa cum povesteam ideea de „potrivire pe cultura companiei” este plină de părtiniri. Tehnicile de angajare, precum formularea de ipoteze: „dacă ai fi blocat într-un aeroport cu această persoană” – și alte metode arbitrare de a evalua potrivirea candidatului la cultura companiei sunt adesea supuse părtinirii și duce la descalificarea talentelor. „Nu te încadrezi în cultură”  nu este un feedback util care ajută candidații sau angajații să evolueze, ceea ce duce și la o experiență neplăcută care poate afecta imaginea companiei. Mult mai important decât să cauți oameni care să se potrivească culturii este însă să cauți oameni care au culturii un plus”, spune Mona Balasubramanian, autor Gallup.com

În loc să iei decizii de angajare care creează o cultură omogenă, familiară, dă culturii un plus și promovează deciziile de angajare care se concentrează pe abilitățile, valorile, credințele și comportamentele unice ale candidaților. Pune accent pe experiențele lor diferite pe care le aduc companiei. 

Această abordare susține diversitatea și recunoaște că o cultura organizațională este într-o stare constantă de îmbunătățire.

 

ÎȚI DOREȘTI SĂ LUCREZI CU O ECHIPĂ CARE POATE IDENTIFICA UȘOR OAMENII POTRIVIȚI ECHIPEI TALE?

Echipa BIA Human Capital Solutions are o experiență de peste 30 de ani în recrutare și îți poate oferi suport șn business. Ne dorim să ai mai mult timp pentru echipa ta și încercăm mereu să gasim cele mai bune soluții pentru a atrage noi colegi, chiar și pentru domeniile sau posturile mai dificil de ocupat.

Iată ce avantaje îți aduce recrutarea prin BIA HCS:

  • 90% dintre proiecte sunt finalizate cu succes prin direct search și head hunting.
  • Scurtarea timpului de recrutare, unele posturi au fost ocuapte în mai puțin de 5 zile lucrătoare de la startul proiectului.
  • Integrarea profilului jobului în cultura companiei și definirea strategiei pentru căutarea candidaților.
  • Suport în ofertarea candidaților și în negociere
  • Experiență în recrutare în domenii diferite: contabilitate, construcții, retail, medical, farma, auto, arhitectură

Povestește-ne despre business-ul tău și despre nevoile de recrutare la biaoffice@bia.ro

 

Surse:

https://www.businessnewsdaily.com/6866-hiring-for-company-culture.html;
https://www.gallup.com/workplace/402503/move-beyond-hiring-culture-fit.aspx;
https://www.business.com/articles/hire-for-cultural-fit/;
https://www.robertwaltersgroup.com/content/dam/robert-walters/country/united-kingdom/files/whitepapers/Robert-Walters-Cultural-Fit-Whitepaper.pdf;

 

CITEȘTE ȘI: 

 

Cât costă o recrutare greșită și ce soluții ai la îndemână pentru a atrage candidații potriviți

 

Este etic să folosești inteligența artificială în recrutare?

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.