Companiile foarte mari obisnuiesc sa externalizeze anumite servicii catre firme specializate, pentru a putea face fata volumului de munca, pentru a putea asigura productia pe care se angajeaza sa o ofere clientilor si pentru a reduce costurile. In cazul afacerilor mai mici, lucrurile stau putin diferit, mai ales daca nu exista resursele necesare pentru a contracta astfel de servicii pe termen lung.
Astfel, in cazul afacerilor mai mici, in cazul business-urilor cu sezonalitate ridicata, cu varfuri de productie in anumite perioade ale anului, a celor aflate la inceput de drum sau care traverseaza o perioada dificila in materie de imagine, apelarea la consultanta este una dintre cele mai bune solutii. In astfel de cazuri, serviciile unui consultant reprezinta cea mai rapida si avantajoasa solutie din punct de vedere financiar.
De asemenea, si atunci cand vorbim despre organizatii care trec prin perioade de tranzitie, care se afla in proces de reorganizare, serviciile unui consultant in materie de anumite servicii pot sa se transforme intr-un mare ajutor. In primul rand, pentru a ajuta organizatia sa depaseasca o perioada dificila, liderii acesteia trebuie sa consulte specialistii pentru anumite activitati si sa nu neglijeze nivelul de calitate al anumitor procese care se desfasoara in companie.
Consultantul, partenerul care te ajuta sa depasesti o situatie dificila
Spre exemplu, unei companii care a trecut printr-o etapa dificila din punct de vedere financiar si care a fost nevoita sa disponibilizeze un numar mare de angajati in trecut ii va fi greu sa recruteze personal dupa depasirea perioadei de criza. Intr-o astfel de situatie, un consultant in materie de servicii de recrutare si resurse umane este cel care ii poate consilia pe liderii organizatiei pentru a putea gasi mai usor personal, reconstruind astfel imaginea de bun angajator a companiei.
De cele mai multe ori, rolul unui consultant este sa documenteze situatia si sa comunice organizatiei care l-a contractat problema, sa elaboreze niste solutii si strategii, sa estimeze costurile implementarii ei si sa o si implementeze, daca este cazul.
In concluzie, apelarea la o companie care ofera consultanta intr-un anumit domeniu inseamna economie de timp, prin realizarea la timp a proiectelor si evitarea intarzierilor cauzate de lipsa de cunostinte intr-un anumit domeniu. Totodata, apelarea la servicii de consultant sporeste productivitatea si creste calitatea proceselor desfasurate in interiorul companiei si a serviciilor oferite partenerilor externi. Nu in ultimul rand, contractarea unui consultant are ca efect reducerea costurilor, prin optimizarea duratei de rezolvare a anumitor problem si prin eliminarea posibilitatii de a comite greseli.
ECHIPA BIA HR