In prezent, sute de milioane de oameni din intreaga lume au conturi pe retele de socializare precum LinkedIn, Facebook si Twitter, iar din ce in ce mai multe organizatii folosesc aceste platforme pentru a cauta candidati pentru anumite joburi. Tendinta companiilor si a recrutorilor de targeta candidati si de a gasi viitori angajati prin intermediul retelelor de socializare poarta astazi denumirea de “social recruiting”.
Totusi, nu este suficient sa stim ca aceste retele de socializare exista si ca pot fi folosite ca niste imense baze de date pentru cei care recruteaza. Sutele de milioane de utilizatori pe care aceste site-uri le gazduiesc nu inseamna nimic, daca recrutorii si companiile nu reusesc sa le utilizeze in favoarea lor, sa gaseasca si sa atraga prin intermediul lor noi talente.
Instrumentele care ajuta la gasirea candidatilor potriviti
Despre LinkedIn stim cu totii ca este o retea de socializare ce reuneste profesionisti din nenumarate industrii si tari ale lumii. Zecile de milioane de utilizatori pot stabili conexiuni, pot adera la diverse grupuri si pot lega parteneriate de afaceri avantajoase. In acelasi timp, LinkedIn poate fi folosit si pentru a promova anunturi de angajare sau pentru a-i incuraja pe cei interesati sa aplice.
Reteaua de profesionisti pune la dispozitia utilizatorilor o serie de instrumente contra cost, dar cele mai multe functii gratuite pot fi folosite cu succes pentru gasirea si atragerea de noi talente. Reprezentantii unei organizatii care nu dispune de resurse financiare pentru a investi in astfel de metode de recrutare pot incepe prin a construi legaturi pe LinkedIn, stabilind conexiuni cu fosti colegi de scoala, de munca, fosti si actuali clienti, antreprenori locali sau chiar cu prieteni si membri ai familiei.
Totodata, extrem de folositoare sunt grupurile la care orice utilizator poate adera, in care pot fi postate anunturi si pot fi urmarite celelalte postari, cu scopul de a identifica noi candidati. In momentul in care acestia sunt descoperiti, este necesar sa le fie analizat profilul, sa se observe daca au conexiuni din domeniul lor de activitate, daca au recomandari de la fosti sefi si daca au un profil complet.
Facebook si Twitter, platformele care gazduiesc milioane de talente
Desi nu a fost gandita ca o retea de profesionisti, Facebook este cea mai mare retea de socializare si poate fi folosita ca o baza de date prin intermediul careia sa fie recrutati candidatii potriviti. In primul randul, o organizatie poate posta un anunt pentru o pozitie deschisa, iar apoi sa il promoveze, contra cost sau nu, in anumite grupuri cu interese comune sau sa targeteze persoane dintr-o anumita categorie de varsta sau dintr-o anumite regiune geografica.
Twitter este o platforma de microblogging prin intermediul careia milioane de utilizatori pot distribui scurte mesaje, in limita a 140 de caractere. Cea mai simpla metoda de a recruta cu ajutorul acestei platforme o reprezinta postarea unui anunt insotit de cuvinte cheie, etichete insotite de semnul “#”, care sa fie relevante pentru jobul respectiv. Astfel, folosind aceste cuvinte cheie, pot fi cautate persoane si companii cu interese comune si se pot lega noi conexiuni.
In concluzie, traim vremuri in care nu putem nega beneficiile noilor tehnologii si in care putem doar sa incercam sa le utilizam in favoarea noastra. Desi poate reprezenta un efort in plus, recrutarea prin intermediul retelelor de socializare are efecte benefice pe termen lung si poate fi sursa pentru atragerea unor talente valoroase pentru o organizatie.
ECHIPA BIA HR