Angajații au planuri de schimbare a jobului după pandemie. Retenția ar trebui să fie prioritate pentru angajatori

schimbare

Anul a început cu semne bune date de perspectiva vaccinării, care au dus la creșteri în economie și ne-au dat curajul să luăm decizii în business, să continuăm planurile de recrutare și motivare a colegilor.  Treptat, treptat se simte o revenire la normalitate și putem relua și activitatea la birou. Dar te-ai întrebat ce planuri au oamenii din echipa ta odată ce lucrurile se vor așeza din punct de vedere medical? Dacă va exista o schimbare în abordarea lor față de joburi?

Peste 40% dintre respondenții Work Trend Index, un sondaj global realizat de Microsoft, pe un eșantion de peste 30.000 de persoane din 31 de țări, au declarat că se gândesc să-și părăsească angajatorul anul acesta.

Dar de ce plănuiesc să plece din companie? Pandemia i-a ajutat să înțeleagă lucrurile pe care le apreciază cel mai mult și nu vor să mai facă compromisuri. Să aflăm pe larg ce se află în spatele cifrelor, care sunt așteptările, motivațiile și aspirațiile oamenilor din echipa ta în 2021.

Un studiu IBM realizat în ianuarie 2021, pe 14.000 respondenți din 9 țări arată ce ar trebui să ofere angajatorii pentru a-și ține oamenii aproape. În topul preferințelor angajaților sunt : echilibrul job -viață personală (51%), oportunitățile de avansare în carieră (43%), compensații și beneficii (41%), etica și valorile (41%), oportunitățile de învățare continuă (36%) și stabilitatea organizațională (34%).

 

IBM Survey - Employee Engagement 2021

Doresc să avanseze în carieră și salarii pe măsură

După un an în care ne-am străduit să rămânem pe linia de plutire și nu am îndrăznit să facem mișcări prea îndrăznețe pentru promovări, este normal ca oamenii din echipă să simtă nevoia de o schimbare. Studiul IBM indică faptul că salariile și oportunitățile de promovare sunt principalele motive pentru care oamenii își doresc schimbarea în carieră.

Potrivit raportului Prudential Financial, compania americană specializată în˛wellbeing financiar, din cei 26% angajați care intenționează să schimbe locul de muncă după pandemie, 80% fac acest lucru deoarece sunt îngrijorați de evoluția în carieră. Și un sondaj recent realizat de Robert Half a confirmat că 38% dintre angajați se simt blocați în cariera lor de când a început pandemia.

76% dintre directori au declarat că organizațiile lor oferă o pregătire adecvată cu privire la noile modalități de lucru în timpul pandemiei. Doar 38% dintre angajați sunt de acord cu această afirmație, conform studiului IBM.

 

Beneficiile contează mult în decizia de a rămâne alături de angajator

40% dintre angajați au spus că sunt mult mai dispuși în prezent decât acum un an să ia în considerare acceptarea unui loc de muncă la o nouă companie care oferă beneficii mai bune, conform sondajului Prudential. Doar 48% dintre angajați sunt mulțumiți de pachetul de compensații și beneficii, arată studiul IBM.

Probabil că în 2020 ai încercat să regândești pachetul de beneficii, renunțând la unele care se pliau mai bine pe activitatea de la birou. Totul în scopul de a menține salariile întregi, atât cât s-a putut. Însă oamenii din echipa ta simt nevoia de noi motivații. Studiul Prudential arată că asigurările pentru sănătate, invaliditate, asigurările de viață, pensiile private și programele de economii de urgență – sunt critice pentru bunăstarea oamenilor și influențează mult deciziile acestora în alegerea jobului.

 

Cultura companiei joacă un rol important în retenția oamenilor

42% dintre angajații care intenționează să-și părăsească angajatorul actual au acordat un calificativ  „C” (echivalentul a 70–79 %) sau mai mic pentru capacitatea angajatorilor de a menține legătura cu echipele și cultura în timpul pandemiei.
Este important ca oamenii să simtă că lucrează într-un mediu ce răspunde așteptărilor lor. Liderii ar trebui să se concentreze pe acele planuri de evoluție internă a colegilor în companie, pe flexibilitate, învățarea continuă și beneficiile personalizate, gândite în funcție de nevoile și planurile oamenilor din echipă.

 

Munca la distanță nu mai este un beneficiu, ci o normalitate

Dacă la începutul anului trecut oportunitatea de a lucra remote atrăgea mult în anunțul de job și contribuia la acceptarea ofertei de angajare, acum ar trebui să fie o normalitate. Poate nu 100% din timpul de lucru, dar în pondere mai mare decât acum un an și jumătate. 

Sondajul Prudential a arată că 87% dintre angajații americani care au lucrat de la distanță în timpul pandemiei ar prefera să continue să lucreze de acasă cel puțin o zi pe săptămână, după revenirea la normalitate. 68% spun că un stil de lucru hibrid este ideal. Și 42% dintre angajații care momentan lucrează remote sunt deciși: în situația în care compania lor actuală nu continuă să ofere opțiuni de muncă la distanță pe termen lung, vor căuta un nou loc de muncă la o companie care le acordă această posibilitate.

Echilibrul dintre job și viața personală ar trebui reanalizat

Remote work a adus ce-i drept și rezultate mai bune decât la birou, dar și cifre care ar trebui să ne dea de gândit.

Oamenii care lucrează remote fac, în medie, 28 de ore suplimentare în fiecare lună, arată studiul realizat de LinkedIn și Mental Health Foundation. 86% dintre angajați spun că simt nevoia să demonstreze că lucrează din greu și merită să-și păstreze joburile.


Cercetările IBM subliniază diferențele de percepție dintre angajatori și angajați: în timp ce 80% din directori spun că susțin sănătatea fizică și emoțională a oamenilor, doar 46% dintre angajați sunt de acord cu această afirmație.

Aceste cifre ne arată că acel echilibru dintre job și viața personală e încă un deziderat, adesea fiind un plan mai mult declarat decât materializat.

Un sondaj realizat de site-ul de carieră Joblist arată că peste 30% dintre angajați ar renunța la o parte din salariu pentru un echilibru mai bun între viața profesională și viața personală, părinții fiind dispuși să accepte o reducere a salariului cu 5%. 

Un dezechilibru între job și viața personală determină oamenii din echipa ta să se simtă mai puțin împliniți și mai puțin eficienți în rolurile lor. Prin urmare nu este surprinzător faptul că sunt dispuși să schimbe locul de muncă pentru a se alătura companiilor cu ale căror valori rezonează.

 

Pe ce ar trebui să pui accent pentru retenția oamenilor:

 

  1. Rezervă timp în agendă pentru a înțelege mai bine ceea ce este cu adevărat important pentru oamenii din echipă și carierele lor. Sunt mult mai deschiși și sinceri atunci când angajatori creează o cultură a apartenenței. Și au opțiuni în carieră. Vor gravita către angajatorii care îi ascultă și iau măsuri.

  2. Încurajează o cultură a învățării continue și recompensează dezvoltarea abilităților. Oamenii își doresc să se dezvolte profesional și apreciază angajatorii care le oferă resursele necesare pentru a deprinde noi talente și abilități. Nu aștepta să afli la exit interview ce fac competitorii. 
  3. Ține cont de dispoziția oamenilor și arată empatie. Pandemia ne-a amintit cât de fragilă este viața și a adus stări emoționale care sunt încă prezente. O atitudine bazată pe empatie și grijă pentru oamenii din echipă, cu accent pe starea lor de bine mentală și financiară va fi apreciată. 

 

Planurile oamenilor de schimbare a locului de muncă sunt provocările noii normalități și aspecte deloc de ignorat. Oamenii vor o flexibilitate sporită și oportunități de dezvoltare post-pandemie. Este timpul să vii în întâmpinarea așteptărilor lor. Acordă atenție culturii companiei, asigură-te că misiunea companiei se aliniază cu valorile și așteptările actuale ale colegilor. Dă un sens muncii lor și prioritizează dezvoltarea carierei colegilor în companie. 

 

Surse:

https://www.forbes.com/sites/carolinecastrillon/2021/05/16/why-millions-of-employees-plan-to-switch-jobs-post-covid/?sh=7569423c11e7

https://www.ibm.com/downloads/cas/5BWJYEKZ

https://www.linkedin.com/pulse/challenges-home-working-why-we-must-protect-mental-chris-o-sullivan/

Citește și:

Beneficiile pe care le ai în business prin folosirea consultanței în HR