Profil de profesionist: Mihai Damian, Analist Resurse Umane BIA HR

profesionist

Este absolvent al Academiei de Studii Economice, specializarea resurse umane și a unui master în Managementul Afacerilor Mici și Mijlocii. Din 2019, Mihai Damian face parte din echipa BIA HR, rolul său fiind acela de implementare şi derulare a procesului de payroll pentru clienți. Ne surprinde mereu cu ideile de optimizare a activității, specifice generației Z, pe care o reprezintă, dar și prin spiritul său de colegialitate.

Și-a început cariera în resurse umane, prin deschiderea de a cunoaște mai multe medii de lucru și mai multe specializări, astfel încât să-și definească ceea ce îi place. Acum lucrează alături de colegi seniori și se adaptează ușor pentru că are o filosofie sănătoasă de viață care îl ghidează. Află de la Mihai cum și-a ales jobul actual, precum și care sunt cele mai mari satisfacții în activitatea sa din echipa BIA HR.

Mihai Damian Analist resurse umane BIA HR

Ce te-a determinat/motivat să alegi o carieră în resurse umane?

Nu pot spune că am avut un motiv temeinic care să mă determine să aleg domeniul resurselor umane, ci mai degrabă a fost o împrejurare de evenimente și decizii pe care a trebuit să le iau atunci când m-am înscris la facultate.

După finalizarea liceului eram puțin debusolat fiindcă nu știam exact înspre ce facultate să mă îndrept. Printre variantele pe care le aveam la acel moment se număra și o specializare de resurse umane din cadrul ASE-ului. Cu toate că știam de această specializare de dinainte de finalizarea liceului, nu cred că i-am dat așa multă importanță încă de la bun început. Însă, ajuns la momentul alegerii facultății, am revenit asupra ideii și având norocul să am persoane în jurul meu care lucrau în HR, am putut să port discuții care m-au ajutat să înțeleg cum funcționează acest domeniu. Am înțeles că este un domeniu vast, care implică multe activități și cred cu tărie că este un domeniu de viitor deoarece cu toate că tehnologia avansează, încă cred în continuare că oamenii vor fi pentru o perioadă lungă de timp, cea mai importantă resursă dintr-o companie, iar această resursă trebuie administrată de specialiști.

Povestește-ne despre parcursul tău profesional. Care au fost acele experiențe care te-au format pentru jobul actual?

Parcursul meu profesional începe cu un stagiu de practică desfășurat prin intermediul facultății într-o companie de resurse umane. Cu toate că am avut parte numai de profesioniști și consider că am acumulat suficiente informații care îmi sunt folositoare și astăzi în activitatea mea, începusem să cred că totuși poate nu sunt făcut pentru acest domeniu. Dar aveam acea impresie deoarece luasem contact doar cu ceea ce înseamnă recrutarea de personal. De aceea, după finalizarea studiilor, am început să aplic la joburi, dar nu toate au avut legătură cu domeniul resurselor umane, până ce am dat de anunțul postat de echipa BIA HR. Doar că anunțul era pentru un post de junior pe partea de salarizare și administrare de personal, deci o componentă a domeniului de resurse umane pe care nu o cunoșteam deloc. Atunci mi-am zis ca e timpul să explorez HR-ul și din această perspectivă și să văd dacă voi fi atras mai mult de această componentă, lucru care s-a și întâmplat.

Care a fost cel mai frumos moment de până acum în activitatea ta la BIA HR? Dar cel mai dificil?

Cel mai frumos și poate în aceeași măsură și cel mai dificil moment, a fost atunci când la doar câteva luni de la angajarea mea, am fost informat că voi prelua primul meu client. Atunci am înțeles că această echipă are încredere în mine și că astfel  va trebui să fac tot ce îmi stă în putință ca să mă ridic la nivelul așteptărilor lor. De aceea și spun că a fost dificil, pentru că fiind la început de drum, nu vrei să faci greșeli și bineînțeles că tot ce vrei este să îți îndeplinești sarcinile așa cum trebuie. Cu toate acestea, totul a mers foarte bine, colegii m-au susținut permanent și totul a mers conform planului, reușind astfel să duc de la un cap la altul, singur, procesul de payroll, proces care la momentul respectiv îmi ridica cele mai mari îngrijorări.

Ce provocări întâmpini acum în activitate și cum le faci față?

În acest domeniu există foarte multă schimbare din punctul de vedere al legislației, dar și din punctul de vedere al spețelor și al situațiilor care apar în rândul clienților noștri. În pandemie am lucrat mai mult de acasă, iar pentru mine a fost o provocare în ceea privește dezbaterea acestor schimbări și implicit a spețelor. Consider că atunci când ești față în față este mult mai ușor să comunici și să găsești o rezolvare pentru problemele apărute. Însă, cu timpul ne-am adaptat și am încercat permanent să găsim soluții, astfel încât comunicarea să fie cel puțin la același nivel cum era și înainte de pandemie.

Care sunt acele abilități care te ajută în jobul tău?

Cred că o abilitate importantă în salarizarea și administrare de personal o reprezintă atenția la detalii. Este important atunci cand întocmești diverse documente sau realizezi calculul salarial, să fii atent la ce date folosești și la modul în care le folosești, deoarece orice greșeală poate avea mai devreme sau mai târziu repercusiuni. Totodată, consider că este important să ai o capacitate de analiză prin care să poți știi ce anume să cauți și mai ales locul în care să cauți atunci când ai nevoie de o informație.

Ce îndrumare i-ai da unui tânăr care vrea să lucreze ca Analist Resurse Umane? Ce pași ar trebui să urmeze?

Un prim sfat ar fi acela de a participa la cât mai multe internshipuri prin care să ia contact măcar cu principalele arii de resurse umane. Să discute cu specialiștii de la companiile respective și să facă în așa fel încât să ia într-o oarecare măsura contact cu activitatea propriu-zisă, deoarece doar așa poți înțelege cu adevărat ce înseamnă acest domeniu. Eu sunt de părere că nu poți lucra în HR dacă nu îți place cu adevărat ceea ce faci, de aceea e important să înțelegi cum funcționeaza procesele de lucru de la bun început.

Ce ar trebui să știe clienții care vor să lucreze cu tine?

Clienții mei ar trebui să știe că atunci când îmi transmit o solicitare, încerc să o rezolv cât mai rapid, astfel încât atât activitatea lor, cât și a mea, să se desfășoare cât mai eficient posibil.

Ce așteptări ai în 2022 în relațiile cu actualii și potențialii clienți? Ce ți-ai dori să se schimbe față de 2021?

Nu știu dacă ar trebui schimbat ceva în mod special, deoarece de când colaborăm, ne-am adaptat reciproc stilurile și procesele de muncă, astfel că acum activitatea noastră se desfășoară în mod natural și, zic eu, cu eficacitate.

Ai motto-uri preferate sau anumite cărți care ți-au deschis noi perspective asupra carierei?

Motto-ul meu preferat după care mă ghidez de foarte mulți ani sună cam așa: Singurul eșec lamentabil în viață, este cel din care nu învățăm nimic.” (Henry Ford). Consider că în anumite momente greșelile pot fi utile și fără ele nu am putea evolua.

Ți-a plăcut articolul Profil de profesionist: Mihai Damian, Analist Resurse Umane BIA HR? S-ar putea să-ți placă și:

Profil de profesionist: Bianca Matei, Consultant HR, BIA HR

PROFIL DE PROFESIONIST: GEORGIANA MIRICA, CONSULTANT RECRUTARE

Profil de Profesionist: Cristiana Drăgan, Senior Human Resources Specialist

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.