Cum să atragi mai ușor lucrători temporari, folosind serviciile unui agent de muncă temporară

agent de munca temporara

Sezonul estival 2021 se anunță unul foarte activ din punctul de vedere al angajărilor. După un an cu peste 460.000 de șomeri și zeci de mii de contracte încetate prin acordul părților, cele mai multe în industria prelucrătoare, construcţii, comerţ, sectorul HoReCA (potrivit datelor ANOFM), vaccinarea și ridicarea restricțiilor a readus optimismul angajatorilor și planurile de dezvoltare a business-urilor. Acum îți poți completa echipa cu lucrători temporari, fără a avea grija recrutării acestora, a gestionării documentelor necesare angajării ori a calculului salarial. Și este cu atât mai important să ceri suportul unui agent de munca temporara, cu cât anul trecut, pe fondul crizei sanitare și a restricțiilor impuse de autorități, mulți lucrători din domeniu și-au schimbat meseriile.

Echipa BIA Lease – agent autorizat de munca temporară pune la dispoziție personal din domenii variate, pentru o perioada prestabilită.

Membrii echipei recrutează sau preiau angajații temporari, asigură serviciile de salarizare și administrare de personal, pun la punct aspectele privind medicina muncii, sănătatea și securitatea în muncă, împreuna cu partenerii și implementează standardele solicitate de aceștia în materie de beneficii oferite.

Iată ce activități preiau consultanții în servicii de muncă temporară, făcând mai ușor procesul de angajare a lucrătorilor temporari:

  • Stabilesc întâlniri cu salariații temporari, în vederea informării legate de documentele necesare angajării, condițiile de muncă și fișa postului.
  • Pregătesc și semnează documentele necesare angajării, cum ar fi contractul individual de muncă, regulamentul intern sau declarațiile privind veniturile suplimentare, persoanele aflate în întreținere sau casa de sănătate la care este arondat salariatul.
  • Întocmesc actele adiționale și deciziile, pregătesc şi transmit către autorităţile abilitate registrul electronic de evidență al salariaților.
  • Elaborează modelul de pontaj, în acord cu solicitările Utilizatorului de muncă temporară .
  • Calculează drepturile salariale, concediile de odihna, concediile medicale etc.
  • Pregătesc fișierele de bancă și declarația unică 112.
  • Asigură managementul tichetelor de masă.

Ce ar trebui să știi ca angajator înainte de a apela la servicii de muncă temporară:

Agentul de munca temporară

  • Agentul de munca temporară este echivalentul angajatorului.
  • Este persoana juridică, autorizată de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, care încheie contracte de munca temporară cu salariați temporari, pentru a-i pune la dispoziția Utilizatorului , pentru a lucra pe perioada stabilită prin contractul de punere la dispozitie.
  • Condițiile de funcționare a agentului de muncă temporară, cât și procedura de autorizare se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Salariatul temporar

  • Este persoana care a încheiat un contract de muncă temporară cu un agent de munca temporara, în vederea punerii sale la dispoziția unui Utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea și conducerea acestuia din urmă.
  • Salariații temporari, la fel ca ceilalți salariați ai angajatorului, au acces la facilități și servicii în aceleași condiții.
  • Salariul pe care salariatul temporar îl primește pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care îl primește salariatul angajatorului, care prestează aceeași muncă ori una asemănătoare cu cea a salariatului temporar.


Contractul de muncă temporară

  • Este reglementat prin articolului 94 din Codul Muncii – republicat.
  • Contractul de muncă temporară este un contract individual de muncă care se încheie în scris între salariatul temporar și agentul de muncă temporară pe durata unei misiuni ce nu poate avea un termen mai mare de 24 de luni. Această durată poate fi prelungită pe perioade succesive, care împreună cu perioada inițială, nu trebuie să depășească 36 de luni.
  • O companie poate angaja oameni în regim de muncă temporară pentru înlocuirea unui salariat al cărui contract individual de muncă este suspendat, pe durata suspendării, pentru prestarea unor activități cu caracter sezonier sau pentru prestarea unor activități specializate ori ocazionale.

Alina Buzata, HR Consultant în cadrul BIA Lease îți spune în ce situații companiile apelează la serviciul de muncă temporară, ce probleme întâmpină acum și care sunt pașii colaborării cu agentul de muncă temporară.

În ce situații apelează companiile la serviciul de muncă temporară?

Munca temporară este flexibilă și se aplică pentru activitățile sezoniere, ocazionale sau nu, pentru înlocuirea angajaților permanenți aflați în concediu de odihnă sau creșterea si ingrijirea copilului.

În aceeași măsură poți apela la muncă temporară pentru perioade de vârf ori în cazul reducerii volumului de business sau când angajările sunt înghețate în companie.

Care sunt temerile angajatorilor referitoare la serviciul de muncă temporară? 

Singura temere este aceea că îi vor crește costurile. Dar, din momentul în care îi menționăm termenii contractului, avantajele muncii temporare și fiscalitatea, discuția se relaxează.  

Care sunt pașii colaborării cu BIA Lease?

 Pe scurt, 3 pași sunt importanți:

  1.  Ascultăm nevoia clientului și propunem un plan de implementare.
  2.  Semnăm cu clientul, contractul de punere la dispoziție și misiunea de muncă temporară.
  3. Semnăm cu angajatul, contractul de muncă temporară și setul de documente necesare dosarului de personal.


Care sunt avantajele colaborării cu BIA Lease?

Suntem deschiși să ne cunoaștem clienții pentru proiectele de muncă temporară și să colaborăm cu ei pe termen lung. Fiecare proiect îl tratăm cu profesionalism și oferim partenerilor consultanți care să le răspundă la întrebări și să le ofere suport în preluarea serviciilor de administrare de personal și salarizare. Astfel oferim certitudinea lucrului bine făcut și mai mult timp, fiind responsabili de finalizarea proiectelor.

Prin ce se diferențiază serviciul de muncă temporară oferit de BIA Lease de cel al altor companii?

Parteneriatul creat cu angajatorii este bazat pe comunicare, încredere și flexibilitate. Periodic, evaluăm serviciile oferite și căutăm variante de optimizare a activității atât pentru client, cât și pentru noi.

Să apelezi la un agent de munca temporara pentru a recruta lucrători sezonieri înseamnă să ai costuri reduse cu recrutarea sau trainingul, cu pachetele de beneficii adiționale, precum și cu administrarea de personal. În plus și moralul echipei este unul mai bun, existând mereu colegi care să preia activitatea.

Descoperă aici mai multe detalii despre serviciile de muncă temporară.

Ai găsit utile informațiile din articolul  „Cum să atragi mai ușor lucrători temporari, folosind serviciile unui agent de munca temporara?”  Descoperă și alte articole:

Beneficiile pe care le ai în business prin folosirea consultanței în HR

Beneficiile folosirii serviciilor de salarizare și administrare personal pentru compania ta