Construirea unei organizatii puternice presupune cladirea unei balante intre nevoile angajatilor, cele ale partenerilor si ale clientilor. Exista multe companii care exceleaza in ceea ce priveste masurarea indicatorilor de performanta, a feedback-ului din partea clientilor si a partenerilor de business, dar care nu dau o importanta prea mare evaluarii starii de spirit a angajatilor. O simpla evaluare anuala a gradului de motivatie din interiorul companiei nu este intotdeauna suficienta, avand in vedere in decursul a 12 luni se pot intampla multe, angajatii pot acumula frustrari pe care nu au ocazia sa comunice in timp util, iar talentele se pot orienta catre companiile concurente.
Acesta este unul dintre motivele care fac ca functionarea sanatoasa a organizatiei sa depinda, intr-o anumita masura, de evaluarea constanta a starii de spirit in randul angajatilor. Astfel, daca problemele generate de modul in care functioneaza leadershipul, cele care tin de moralul angajatilor sau de performanta nu sunt rezolvate la timp, productivitatea poate scadea, iar asta afecteaza calitatea serviciilor oferite de organizatie. Pe termen lung, efectele pot avea un impact si mai mare, avand in vedere ca angajatii morocanosi ajung sa indeparteze clientii, iar managerii mai putin competenti duc la indepartarea angajatilor care fac performanta.
De ce trebuie companiile sa isi inteleaga mai bine angajatii
Motivul pentru care companiile de succes evalueaza in mod constant gradul de satisfactie este faptul ca liderii lor stiu ca angajatii motivati reprezinta combustibilul care alimenteaza dezvoltarea si ideile bune, precum si multumirea clientilor. Clientii multumiti inseamna parteneriate de succes, stabilitate si, de cele mai multe ori, un brand puternic pozitionat in industria in care organizatia activeaza. Totodata, angajatii multumiti de jobul lor sunt motivati sa recomande si candidati pentru pozitiile deschise in companie. De asemenea, acestia vor proiecta starea lor pozitiva legata de job si in relatia cu clientii si partenerii organizatiei si vor avea suficienta incredere sa propuna idei noi.
O metoda frecvent utilizata in evaluarea starii de spirit sunt chestionarele completate de catre angajati, de obicei, o data sau de doua ori pe an. Ele contin, in multe organizatii, aproximativ aceleasi intrebari. Totusi, pentru a fi mereu la curent cu nevoile si nemultumirile angajatilor, ar fi bine ca aceste evaluari sa aiba loc mai des, pentru a putea urmari reactia lor la diverse schimbari care se produc in companie si pentru a vedea cum sunt privite noutatile si practicile recent implementate. De asemenea, intrebarile deschise le vor permite angajatilor sa isi exprime liber eventualele nemultumiri, iar pe angajator il vor ajuta sa identifica eventuale nemultumiri comune, generale, la nivel de organizatie.
Care sunt lucrurile care influenteaza starea de spirit dintr-o organizatie
Starea de spirit a angajatilor dintr-o organizatie este influentata de practicile interne, de cultura organizationala, de deciziile de business, sau de programele de training si dezvoltare profesionala. Totodata, importante sunt si modul in care se realizeaza integrarea celor care abia s-au alaturat companiei, mediul de lucru, eficienta strategiilor de leadership sau tehnologiile folosite pentru a usura munca de zi cu zi. Evaluand impactul acestor aspecte asupra angajatilor, managerii vor afla daca ele ii sa se simta comfortabil, daca vin cu drag la serviciu sau daca sunt suficient de multumiti de locul lor de munca incat sa recomande compania si apropiatilor.
In cele din urma, evaluarea starii de spirit generale la nivel de companie ar trebui sa se incheie cu analizarea rezultatelor, iar daca este identificata o nemultumire generala, sa fie luate masuri pentru ameliorarea situatiei. Simpla colectare a datelor legate de modul in care angajatii se simt la serviciu nu este suficienta, daca atunci cand sunt depistate neajunsuri, nu se iau si masuri pentru eliminarea cauzelor acestora. In concluzie, sa nu uitam ca oamenii reprezinta motorul care pune in miscare orice afacere, iar nemultumirea lor poate fi ca o piesa care sa ingreuneze functionarea intregii masinarii de business.
ECHIPA BIA HR