Cum actionam in cazul angajatilor care nu fac fata volumului de munca

Angajati care nu reusesc sa faca fata volumului de munca se gasesc la un moment dat in aproape toate companiile, fie ele mai mici sau mai mari. Cauzele aparitiei acestor situatii pot varia de la greseli facute in procesul de recrutare, lipsa de motivatie a angajatilor, dificultati ale acestora de a se adapta la schimbari si la un mediu de lucru dinamic sau chiar reticenta acestora fata de modul de lucru in cadrul echipei din care face parte.

Astfel, se poate intampla sa sesizam ca anumiti angajati isi prelungesc in mod constant pauzele de masa chiar si pana la cate doua ore pe zi, ca unii cauta mereu scuze pentru a explica faptul ca nu reusesc sa rezolve anumite taskuri fara a depasi deadlineurile prestabilite, ca altii au tendinta de a-i invinovati pe altii pentru faptul ca nu au reusit sa faca ceva la timp, sau ca anumiti angajati au tendinta de a delega din sarcinile lor colegilor.

Identificarea cauzelor

Asadar, ce ramane de facut cand intampinam astfel de probleme? In primul rand trebuie sa vedem daca volumul de munca al angajatului care nu reuseste sa faca este intr-adevar impovarator, si sa incercam sa facem o medie a timpului necesar procesarii anumitor tipuri de taskuri si abia apoi sa tragem concluzii si demaram un plan de actiune. Urmatorul pas ar fi sa comunicam aceste concluzii catre angajatul in cauza, in cadrul unor sedinte private, nicidecum de fata cu alti colegi.

Odata comunicate aceste concluzii, este recomandat sa cerem si punctul de vedere al angajatului, astfel incat acesta sa nu se simta acuzat, criticat sau neinteles, ci sa ii aratam bunavointa si disponibilitatea de a rezolva, printr-un plan comun de actiune, situatia constatata. Altfel, in absenta unei dezbateri, putem ajunge sa judecam gresit si sa luam decizii care inrautateasca situatia, in loc sa o rezolve.

Uneori, angajatii care nu pot face fata volumului de munca ar putea avea nevoie de beneficii extinse pe partea sanatate si well-being, iar daca organizatia isi permite, este bine sa o faca, deoarece atunci cand vom trage linie am putea constata ca investitia a fost una buna. De asemenea, atunci cand este posibil si daca corespunde nevoilor identificate, este bine sa se ofere si alte tipuri de ajutor, precum posibilitatea de a lucra de acasa sau de a lucra in ture, ori un program flexibil.

Comunicarea consecintelor in caz de esec

In cazul in care niciuna dintre lucrurile intreprinse pentru a-l ajuta pe angajat sa faca fata volumului de munca nu are efect, este necesar sa comunicam consecintele care deriva de aici. In cadrul acestei discutii ar trebui sa fie mentionate actiunile care vor fi intreprinse, daca productivitatea angajatului nu se imbunateste, nici macar atunci cand acesta primeste ajutor suplimentare, fie ca este vorba despre relocarea pe un alt proiect sau, mai rau, despre concediere.

ECHIPA BIA HR