Cei care se intreaba cum arata anuntul de angajare perfect trebuie sa tina cont de faptul ca nu exista o reteta pentru conceperea acestuia si ca regulile dupa care departamentele de recrutare si specialistii in resurse umane se ghideaza nu sunt universal valabile. Prin urmare, felul in care un job poate fi promovat in mod eficient variaza de la caz la caz, in functie de domeniul de activitate sau de candidatii carora anuntul li se adreseaza.
Cu toate acestea, exista strategii si directii pe care cei care redacteaza anunturile de angajare le pot urma, astfel incat sa fie sigur ca mesajul lor ajunge la publicul tinta si ca are un impact pozitiv. Anuntul de angajare reprezinta primul contact pe care un candidat il are cu potentialul angajator sau cu recrutorul. Atunci cand acestia din urma constata ca, la ceva vreme dupa publicarea unui anunt de angajare, nimeni nu a aplicat pentru acel job, ar trebui sa isi puna semne de intrebare si sa faca ceva in acest sens.
Anuntul de angajare nu inseamna doar job description
Un anunt de angajare nu reprezinta doar o fisa a postului si, prin urmare, nu trebuie sa se limiteze doar la descrierea atributiilor pe care pozitia respectiva le presupune. Anuntul trebuie sa aiba un mesaj, astfel incat sa fie atragator pentru candidatii potriviti pentru jobul respectiv si pentru ca ei sa se regaseasca in ceea ce citesc si sa fie atrasi sa aplice. O astfel de strategie duce la eficientizarea procesului de recrutare si poate restrange lista aplicantilor strict la persoanele care chiar se potrivesc cu profilul jobului, facand selectia mai putin anevoiasa.
In primul rand, titlul anuntului trebuie sa fie atragator si sa contina denumirea postului, astfel incat persoana care are intentia sa aplice sa stie daca merita sa il deschida pentru a-l citi. Titlul anuntului nu trebuie sa-l induca in eroare sau sa-l dezamageasca pe cel aflat in cautarea unui job. Cu alte cuvinte, este bine sa fie evitate situatiile in care titlul nu are nicio legatura cu textul anuntului, deoarece acest lucru poate afecta imaginea angajatorului, iar candidatii ar putea ajunge sa evite sa aplice la anunturile publicate de acesta.
Anunturi structurate, usor de citit
La fel de importante sunt si structura anuntului, felul in care acesta este asezat in pagina, cat este de lung sau cum sunt organizate informatiile. De obicei, candidatii care ajung sa citeasca multe anunturi pentru a gasi jobul potrivit, isi vor dori sa vada informatiile organizata in cateva sectiuni, cu puncte, unele sub altele. O poveste lunga si greu de citit ar putea sa ii faca pe unii sa schimbe pagina, chiar si atunci cand jobul este unul insotit de numeroase beneficii.
De asemenea, pe langa descrierea responsabilitatilor pe care pozitia respectiva le implica, anuntul ar mai trebui sa contina si o scurta lista a beneficiilor oferite, cum ar fi o asigurare medicala privata, loc gratuit de parcare la sediul firmei sau programul flexibil. Mai multe, este bine sa fie facuta o distinctie clara intre abilitatile si cunostintele neaparat necesare pentru ocuparea acelei pozitii si cele care nu sunt obligatorii, dar ar putea constitui un avantaj.
Nu in ultimul rand, exagerarile trebuie evitate, iar descrierile, desi atragatoare, trebuie sa livreze o impresie care sa corespunda cu ceea ce jobul respectiv ofera in realitate. In caz contrar, vor fi atrasi candidati cu asteptari prea mari, supracalificati sau subcalificati, in functie de promisiunile cu care anuntul vine.
ECHIPA BIA HR