Inainte de a va prezenta o lista a beneficiilor pe care le aduce unei companii outsourcing-ul, ar fi indicat sa ne aruncam o privire asupra acestui concept si sa incercam sa il definim in linii mari.
Orice organizatie, indiferent de sectorul ei de servicii, trebuie sa execute si activitati corespunzatoare unor domenii care nu au legatura neaparat cu specificul sau. Fie ca este vorba despre servicii elementare, cum ar fi cele de curatenie, ori de servicii mai complexe, cum sunt cele de contabilitate, salarizare sau IT, este important ca ele sa fie realizate de personal specializat, pentru bunul mers al organizatiei.
Ei bine, atribuirea acestor servicii unei alte companii sau unui colaborator extern poate fi definita, in linii mari, ca outsourcing. Externalizarea este o practica din ce in mai frecventa in mediul de business al zilelor noastre, iar acest lucru se datoreaza unui set de beneficii pe care vom incerca si noi sa le punctam in cele ce urmeaza.
Reducerea costurilor
Un prim beneficiu al procesului de outsourcing este, fara doar si poate, diminuarea cheltuielilor pentru efectuarea unor lucrari indispensabile unei afaceri. Din acest castig de baza deriva si alte avantaje, cum ar fi acela ca, odata reduse costurile, raman mai multe resurse pentru investitii ulterioare, pentru extinderea afacerii sau pentru sporirea pachetului de beneficii oferite angajatilor interni.
Un plus de concentrare pe ceea ce conteaza
Odata externalizate serviciile de salarizare, contabilitate, recrutare sau IT unei firme specializate, angajatii interni se vor putea concentra exclusiv pe domeniul lor de activitate. Astfel, angajatii unui dealer auto care va incredinta serviciile de payroll unei firme specializate vor face doar ceea ce stiu ei cel mai bine sa faca: sa vanda masini.
De asemenea, angajatii unei companii de IT care si-a incredintat serviciile de recrutare unei terte parti se vor putea dedica exclusiv lucrului cu calculatoarele. Astfel, ei vor putea fi relaxati la gandul ca firma care face headhunting pentru ei le va gasi cei mai buni colegi.
Activitatile specifice vor ajunge pe mana specialistilor
Asa cum punctam inca din debutul acestui articol, conceptul de externalizare s-a nascut si din necesitatea de a atribui executarea unui sarcini specifice profesionistilor, oamenilor abilitati sa le intreprinda. Intotdeauna un specialist in contabilitate si salarizare va scuti conducerea unei organizatii de bataile de cap cauzate de procesele de angajare si disponibilizare sau de eventuale conflicte de munca ori procese juridice intentate de fosti angajati.
Sa luam si un alt exemplu: o organizatie specializata in comercializarea de utilaje agricole poate avea printre angajati si un om cu mai multe abilitati tehnice decat restul. Ar fi insa destul de neproductiv ca atunci cand in firma se strica un calculator, el sa fie intrerupt de la taskurile zilnice pentru a instala un sistem de operare.
In concluzie, scopul externalizarii anumitor servicii din cadrul unei organizatii catre specialisti din diverse domenii are ca obiectiv general eficientizarea ideii de afacere. Faptul ca tot mai multe companii apeleaza la acest model de business reprezinta mai mult decat un semn ca outsourcing-ul este o alternativa demna de luat in calcul.
ECHIPA BIA HR