Cum să crești aplicările pe timpul verii

candidati

Vara remarci probabil o scădere a aplicărilor pentru locurile de muncă vacante și mai puțini candidați în căutare activă a unui loc de muncă decât în alte perioade ale anului. Și chiar dacă e perioada concediilor, poate ai observat că  în ultimii 4 ani, verile nu au scăzut atât de mult aplicările pe cât te așteptai, candidații profitând de fiecare moment pentru a-și schimba jobul. Cum faci ca si vara aceasta să fie un sezon bun, în care să atragi talentele potrivite joburilor? Iată câteva abordări eficiente de luat în considerare:

 

Promovează anunțurile de recrutare, cu target pe candidații doriți

Pe timpul verii, candidații petrec mai puțin timp pe site-urile de joburi. Prin urmare, este important ca anunțurile de recrutare să ajungă la ei. Publică-le pe platformele de social media și sponsorizează-le mereu cu target pe candidații potriviți rolurilor pentru care recrutezi. Pe timp de vară chiar e nevoie de un buget mai mare de promovare, pentru a spori aplicările. De asemenea, pe Facebook și LinkedIn vei găsi grupuri relevante (pe domenii sau orașe) unde poți posta locurile de  muncă vacante. Testează atât publicitatea online, cât și offline, fiind prezent acolo unde sunt activi candidații doriți. 

 

Scrie anunțuri de angajare convingătoare

Este important locul unde postezi și sponsorizezi locurile de muncă vacante, precum și conținutul și detaliile acestora. Asigură-te că anunțurile de joburi conțin locația, salariul, beneficiile angajaților și motivele pentru care oamenii ar trebui să-și dorească să lucreze pentru compania ta. 

Asigură-te că limbajul folosit este clar, concis și fără jargon. Fii sincer cu privire la ceea ce presupune postul și evidențiază abilitățile și experiența necesare.

Tot în anunț, menționează și etapele recrutării, astfel candidații știu la ce să se aștepte și dacă se pot implica în procesul de recrutare. Profesioniştilor nu le place să-şi piardă timpul, mai ales în lunile de vară. 

Pentru a scurta procesul de recrutare, pune întrebări pentru a evalua experiența, aptitudinile și valorile profesionale ale unui candidat.

 

Subliniază opțiunile de creștere și dezvoltare a carierei

Majoritatea candidaților au dorința de a progresa în carieră. Așadar, menționează orice oportunități de training, dezvoltare și avansare în carieră au în companie. 

 

Fii flexibil în ceea ce privește interviurile

O situație pe care ai întâlnit-o des pe timp de vară, este că oamenii sunt în concediu sau se pregătesc să plece și nu pot ajunge la interviu. Cum impulsionezi aplicările? Organizează interviuri și testări online și să menționează acest aspect și în anunțul jobului. 

 

Contactează candidații din baza de date

Poate ai candidați care ți-au creat o impresie bună, dar nu s-au potrivit unui post sau care te-au refuzat din motive obiective. E momentul potrivit să-i abordezi.

 

Recrutează studenți

Vara este un moment excelent pentru a-ți concentra eforturile asupra rolurilor entry-level, absolvenții fiind poate mult mai interesați de angajare decât seniorii. Asigură-te că ajungi la ei prin intermediul grupurilor unde sunt activi, prin parteneriate cu universitățile, prin anunțuri sponsorizate sau prin evenimente care le sunt dedicate. 

 

Acordă atenție brandului de angajator

În anunț, prezintă cultura companiei și de ce oamenii ar trebui să lucreze pentru aceasta. Prin construirea unui brand care să reprezinte și să arate cultura companiei tale, îți va fi mai ușor să atragi și talentele dorite, indiferent de sezon. Iată câteva modalități pentru a crește vizibilitatea brandului de angajator pe parcursul verii și nu numai.

 

Crește prezența pe rețelele sociale

Un brand de angajator te poate deosebi de concurenții tăi. Investește în prezența online, postând constant pe platformele de social media. Prezintă cultura companiei, valorile și poveștile de succes ale angajaților. Pe LinkedIn conectează-te cu oameni care au abilitățile și valorile de care are nevoie compania în care lucrezi.

 

Organizează evenimente de vară 

Vara e un moment bun pentru socializare. Poți face un eveniment dedicat candidaților absolvenților în care să le prezinți compania, așteptările, iar ei să aibă ocazia de a discuta cu membrii echipei și chiar de a testa lucrul sau diferite activări. Surprinde aceste momente în fotografii și video.

 

Vorbește despre echilibrul între viața profesională și viața privată / beneficiile angajaților

Prezintă aceste beneficii în anunțuri, în social media și pe site. Subliniază beneficiile mai rar întâlnite, care diferențiază compania de alți angajatori, cum ar fi dreptul la mai multe zile de concediu, servicii de planificare financiară. Iată cum le evidențiezi: 

  • Afișează beneficiile în anunțurile de angajare.
  • Discută despre cultura companie și beneficiile angajaților în interviul de angajare
  • După interviu, pune candidatul în legătură cu un angajat actual unde poate discuta despre cultura companiei și beneficiile angajaților.
  • Creează clipuri video cu angajații în care vorbesc despre beneficiile lor 

 

Fii prezent la evenimentele de vară

Chiar dacă pe timp de vară sunt mai puține evenimente de networking decât în alte perioade ale anului, merită să le identifici pe cele unde vor veni și candidații de care ești interesat.  De asemenea, evenimentele îți oferă ocazia de a socializa cu profesioniști care nu caută în mod activ un loc de muncă, dar care pot fi tentați de oportunitățile de angajare

Cere recomandări

Uneori candidații pot fi mai aproape decât te-ai aștepta. De aceea, e important să ai un program de recompense pentru cei care îți fac recomandări. Recompensele pot fi în bani, vouchere, o zi suplimentară de concediu. Astfel oamenii vor fi motivați și acest sistem al recomandărilor îți poate aduce oamenii de care ai nevoie mai repede decât te-ai aștepta și în costuri poate mai mici decât dacă ai investi buget în promovarea anunțurilor.

 

Lucrează cu ambasadorii de brand

Identifică colegii activi în social media, care postează des despre companie. Informează-i continuu despre noutățile din business și despre oportunitățile de carieră. Echipa de marketing îi poate consilia cu privire la conținut și bannere, astfel încât postările lor să fie autentice și convingătore. 

 

Apelează la o agenție de recrutare 

Echipa BIA Human Capital Solutions are o experiență de peste 30 de ani în recrutare și îți poate oferi suport în business. Ne dorim să ai mai mult timp pentru echipa ta și încercăm mereu să gasim cele mai bune soluții pentru a atrage noi colegi, chiar și pentru domeniile sau posturile mai dificil de ocupat.

Iată ce avantaje îți aduce recrutarea prin BIA HCS:

  • 90% dintre proiecte sunt finalizate cu succes prin direct search și head hunting.
  • Scurtarea timpului de recrutare, unele posturi au fost ocuapte în mai puțin de 5 zile lucrătoare de la startul proiectului.
  • Integrarea profilului jobului în cultura companiei și definirea strategiei pentru căutarea candidaților.
  • Suport în ofertarea candidaților și în negociere
  • Experiență în recrutare în domenii diferite: contabilitate, construcții, retail, medical, farma, auto, arhitectură

Povestește-ne despre business-ul tău și despre nevoile de recrutare la biaoffice@bia.ro

 

Surse:

https://www.linkedin.com/pulse/how-recruit-during-summer-when-job-searching-htc6e/

https://hiring.monster.com/resources/recruiting-strategies/talent-acquisition/seasonal-hiring-for-summer/

https://www.jazzhr.com/blog/summer-slowdown/

 

Citește și: 

Cum îți susții echipa în perioada concediilor, pentru a se bucura cu adevărat de relaxare

Ce soluții ai pentru a găsi oameni care se potrivesc culturii companiei

 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.