Angajatii cu o atitudine negativa: Cum gestionam aceasta problema

In aproape fiecare organizatie exista persoane care au o atitudine negativa, arunca replici acide sau au un comportament orientat spre amplificarea conflictelor. Actiunile acestor angajati au un impact negativ asupra intregii echipe, iar liderii sunt cei care ar trebui sa ia masuri pentru atenuarea efectelor neplacute care apar in astfel de situatii.

De obicei, angajatii cu o atitudine negativa nu sunt cei care fac greseli la locul de munca, ci sunt cei care semnaleaza mereu greselile altor colegi. Problema consta in faptul ca o fac intr-un mod negativ, atragand atentia tuturor si aruncand public vina asupra altora, in loc sa ajute la evitarea unor greseli pe care colegi mai noi sau cu mai putina experienta le-ar putea face.

Exagerarile si raspandirea de zvonuri

De cele mai multe ori, acesti angajati sunt constienti ca lor nu li se pot reprosa prea multe lucruri legate de calitatea muncii pe care o presteaza, motiv pentru care se plang constant de ceilalti membri ai echipei. Adesea ei exagereaza gravitatea anumitor greseli comise de colegi, iar in loc sa le preintampine, raspandesc zvonuri negative despre acestia, incercand mereu sa ii puna intr-o lumina proasta.

Totodata, angajatii cu o atitudine negativa sunt mereu pusi pe cearta, isi critica mereu colegii, superiorii, sunt nemultumiti de mediul de lucru si considera intotdeauna ca lucrurile nu se desfasoara asa cum ar trebui. Ei sunt cei care cu greu vor recunoaste ca gresesc si sunt cei care, din pacate, vor vorbi lucruri urate despre colegi, pe la spatele lor.

Din nefericire, este suficient ca intr-o echipa sa existe un singur angajat cu o astfel de atitudine pentru ca intregul departament sa fie afectat in mod negativ. Si mai grav este ca uneori poate fi afectata intreaga organizatie, in cazul in care clientii sau colaboratorii pun foarte mult accentul pe spiritul de echipa. Astfel, se pot produce pierderi financiare importante si pierderi de imagine pentru companie.

Cum putem evita efectele negative

Asadar, ceea ce managerii sau liderii de echipa pot face pentru limitarea efectelor negative ar fi sa stabileasca niste reguli de bune practici pe care toata lumea sa le respecte. Totodata, ei pot avea sedinte individuale cu acesti angajati, discutii in cadrul carora sa le solicite un feedback si sa ii intrebe care le sunt nemultumirile.

Mai mult decat atat, angajatilor cu o atitudine negativa trebuie sa li se explice ca ceea ce ei fac este in detrimentul echipei si, in cele din urma, in dezavantajul lor. De asemenea, superiorii ar trebuie sa fie deschisi sa le asculte frustrarile si sa isi ia angajamentul ca vor analiza macar situatiile neplacute pe care ei le semnaleaza constant, nu sa ii intampine cu un raspuns negativ din prima.

In concluzie, ceea ce trebuie subliniat aici este faptul ca persoanele care au o atitudine critica fata ceea ce se intampla la locul de munca nu se simt integrate in echipa, iar acesta este primul aspect pe care liderii lor ar trebui sa il remedieze.

ECHIPA BIA HR

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.