Numarul tot mai redus de candidati disponibili pentru joburi determina angajatorii sa devina din ce in ce mai competitivi in atragerea specialistilor. Daca pana acum ceva timp atitudinea generala era “sa fie multumit ca are un loc de munca”, relatia dintre angajat si angajator si-a schimbat polaritatea.
Atunci cand companiile se intrec in atragerea celor mai buni oameni, recruiterii trebuie sa devina mai creativi in captarea atentiei candidatilor pe care spera sa ii angajeze.
Nu mai este de ajuns sa publici un job pe un site de profil. Cea mai buna solutie este sa te transpui in locul potentialilor candidati si sa te gandesti cum ai vrea sa fii abordat.
Citeste mai jos cele 8 moduri creative de a recruta oameni valorosi:
- Promoveaza povestea propriului brand si cultura organizatiei
Cea mai buna modalitate de a atrage talente intr-un astfel de climat economic este sa te diferentiezi de alti potentiali angajatori si sa impartasesti povestea organizatiei. Recrutarea devine o abordare de marketing prin intermediul mai multor canale, astfel incat te asiguri ca atragi acele persoane care se potrivesc culturii organizationale.
- Ajungi la candidati atunci cand sunt cei mai nemultumiti de actualul job
Fie ca apelezi la panouri publicitare in oras, vizibile pentru cei care stau in trafic inspre si dinspre munca, fie ca abordezi candidatii pe platforme/grupuri online in care se fac schimburi de informatii despre diversi angajatori, important este sa ajungi la cei nemultumiti si/sau nehotarati.
- Foloseste continut video
Continutul video domina internetul astazi. Un video in care recruiterul prezinta compania, echipa, vorbeste despre valori si obiective, interactioneaza cu diversi membri, poate fi o modalitate ingenioasa de atragere a candidatilor. Bineinteles, acest video va fi promovat pe canale de YouTube, social media, dar si in offline (in mall-uri, la metrou etc.)
- Devino flexibil si imprieteneste-te cu freelancerii
Piata de freelanceri este din ce in ce mai larga. Cauta mai degraba colaboratori pe diverse proiecte decat angajati propriu-zisi. Devino flexibil in ceea ce priveste programul, plata si locul fizic de munca, mai ales daca specificul jobului pentru care ai nevoie de oameni permite acest lucru.
- Consulta alti experti interni
Experienta unui candidat nu este neaparat diferita de a unui client. De aceea, ca recruiter, te poti consulta cu colegii de la marketing si de la vanzari pentru a vedea ce instrumente folosesc in atragerea clientilor.
- Fii autentic
Ca sa ai succes in vanzarea unui produs, in cazul specific, un loc de munca, este necesar sa crezi in acesta. Fii sincer cu tine si cu potentialii candidati, cauta si incearca sa raspunzi la temerile si argumentele prin care ar respinge o pozitie in cadrul companiei.
- Ramai in radarul specialistilor de care ai nevoie
Unde isi petrec timpul potentialii tai candidati? Ce grupuri urmaresc online? Care sunt zonele lor de interes? Asigura-te ca esti prezent acolo unde specialistii se uita.
- Pastreaza relatiile
In cele din urma, recrutarea se intoarce la radacinile sale bazate pe relatii. Ultimii ani au fost tranzactionali, dar viitorul presupune automatizarea partilor administrative, astfel incat recruiterii sa se concentreze asupra crearii de relatii. Viitorul gasirii de talente presupune utilizarea datelor si a tehnologiei pentru a crea mai multe experiente umane.
Ai nevoie de ajutor in recrutare? Suntem aici pentru a-ti gasi cei mai potriviti angajati, da-ne un semn la recrutare@bia.ro si iti stam la dispozitie cu solutii!
Te-ar mai putea interesa si:
Cum imbunatatim procesul de recrutare
Social Recruiting: Greseli in recrutarea prin intermediul retelelor de socializare