Respectarea unor principii si valori etice solide se afla la baza unui mediu de lucru dominat de integritate, in care oamenii isi iau responsabilitatile in serios, in care membrii echipei se respecta intre ei si care, prin colaborare, reusesc sa produca rezultate bune si sa asigure bunul mers al unei organizatii. Integritatea presupune un cumul de aspecte care pot creste o companie, atat prin atragerea si retentia unor angajati de calitate, precum si prin atragerea unor parteneriate de business sanatoase, de lunga durata.
Cultivarea integritatii in mediul de lucru presupune, printre altele, moralitate, rationament, echitate si onestitate. Una dintre cele mai bune metode prin care liderii pot sa promoveze acest tip de comportament in cadrul echipelor este puterea exemplului. Un lider integru are mare sanse sa ii determine pe cei din jurul sau sa actioneze si sa se comporte in mod similar, facand din asta un mod de lucru.
Respectul
O alta regula de aur este sa ii tratam mereu pe ceilalti asa cum ne dorim sa fim tratati, si anume cu respect. Felul in care se desfasoara interactiunea dintre colegi este rezultatul tratamentului pe care si-l acorda reciproc, iar un comportament neadecvat va atrage in mod inevitabil tensiune la locul de munca. Intrucat societatile se diversifica tot mai mult, iar in cadrul acelorasi companii vom gasi oameni cu backgrounduri si valori diferite, este bine sa se ajunga la un acord de conduita, atunci cand exista riscul aparitiei unor conflicte.
Totodata, in anumite domenii de activitate este vital sa existe un regulament de conformitate, care sa fie adus la cunostinta angajatilor, astfel incat acestia sa stie care este misiunea organizatiei, care sunt valorile si regulile dupa care se ghideaza. De asemenea, este important sa fie organizate si sesiuni de feedback cu managementul, in cadrul carora sa fie clarificate eventuale nelamuriri pe care angajatii le-ar putea avea cu privire la aparitia unui conflict de conformitate.
Confidentialitatea
Mai mult, anumite companii sunt nevoite sa respecte anumite politici de confidentialitate, mai ales in ceea ce priveste informatii cu privire la colaborarea cu partenerii de business. Incalcarea acestora poate atrage consecinte neplacute si de aceea liderii trebuie sa cultive incredere si consideratie atunci cand vine vorba despre informatii cu caracter confidential si sa le explice membrilor echipelor de ce aceste aspecte sunt importante.
Integritatea este consecinta unui comportament moral si bazat pe etica, iar atunci cand el este apanajul celor mai multi dintre angajati, rezultatele se vor vedea modul in care afacerea functioneaza. Nu in ultimul rand, se impune incurajarea respectarii promisiunilor si promovarea adevarului, fara de care nu se poate cladi o constructie solida, durabila.
ECHIPA BIA HR