Atunci cand vorbim despre recrutare, nu doar atitudinea candidatilor este importanta in cadrul acestui proces, ci si cea a oamenilor de la resurse umane si a angajatorului. Nu este suficient ca persoanele care aplica pentru un anumit job sa isi doreasca foarte mult sa ocupe acea pozitie, ci conteaza foarte mult si ca recrutorul sa fie atent la impresia pe care le-o lasa candidatilor.
Exista anumite lucruri care ii pot indeparta pe candidati si care ii pot determina sa se gandeasca de doua ori inainte de a accepta o oferta din partea unei organizatii sau chiar sa o refuze. Asadar, ar fi pacat ca din cauza unor detalii ce pot parea marunte sa se piarda candidati foarte buni, care ar putea aduce valoare unei companii.
Punctualitatea si pregatirea interviului
Desigur, este indicat ca un candidat care are un interviu sa se prezinte la timp la intalnire, insa aceeasi regula ar trebui sa se aplice si in cazul celui care recruteaza. La fel cum un interviu reprezinta pentru un candidat sansa de a obtine un job mult dorit, tot asa si pentru o organizatie un interviu ar trebui sa reprezinte sansa de a atrage un angajat valoros.
Totodata, asa cum pentru candidati este bine sa mearga la un interviu cu “temele pregatite” si sa stie cat mai multe despre companie si despre jobul pentru care candideaza, si pentru compania care recruteaza este bine ca persoana de la HR sa citeasca in amanunt CV-ul persoanei cu care urmeaza sa aiba loc intalnirea. In felul acesta, candidatul va vedea ca recrutorul este interesat de pregatirea si de experienta sa.
Formal sau informal?
Indiferent de cultura organizatiei care angajeaza sau de domeniul in care ar urma sa lucreze viitorul angajat, este bine ca discutia de la interviu sa fie ramana una formala. Desigur, candidatul nu trebuie nici sa plece de la interviu cu senzatia ca mediul de lucru este unul rigid, lipsit de libertate de exprimare.
Totusi, daca atitudinea recrutorului sau persoanei de la resurse umane este una prea informala, candidatul ar putea pleca de acolo cu senzatia ca nu este luat in serios sau ca organizatia nu este una prea serioasa.
In concluzie, un prim interviu ar trebui sa fie un dialog, nu un interogatoriu, iar persoana cu care candidatul are aceasta intalnire trebuie sa stie sa asculte, sa ia notite si sa se arate interesat de conturarea unui profil al acestuia. Nu in ultimul rand, se cuvine sa amintim si de faptul ca feedbackul de dupa interviu trebuie sa vina din initiativa recrutorului, angajatorului, iar candidatul sa nu fie nevoit sa il ceara din proprie initiativa.
ECHIPA BIA HR