Cum sa recrutezi eficient

Procesul de gasire a candidatului perfect a devenit o arta. Pe de-o parte, cererea de candidati cu potential de performanta, de profesionisti cu aptitudini de management sau de tineri talentati este mare. Statisticile ne confirma faptul ca acestia exista in numar aproape la fel de mare si ca recrutorii au de unde alege.

Pe de alta parte, candidatii care isi cunosc potentialul sunt din ce in ce mai pretentiosi: vor nu numai un salariu satisfacator, ci si beneficii precum asigurari medicale, echipamente de ultima generatie sau o cultura organizationala care sa se plieze pe profilul si crezurile lor profesionale.

Daca ar fi sa punem lucrurile acestea pe o balanta, am avea pe unul dintre talere recrutorii, cu nevoile lor specifice de angajare, iar pe celalalt i-am avea pe candidati, cu cerintele si aptitudinile care ii recomanda. O mare parte din responsabilitatea mentinerii echilibrului acestei balante revine recrutorilor.

Astfel, pe o piata a muncii atat de complexa si in contextul unei plaje atat de variate de candidati, metodele de recrutare s-au diversificat. Va oferim in continuare o lista a instrumentelor pe care daca nu le-ati folosit inca in procesul de cautare a candidatului perfect, ar fi bine sa o faceti.

LinkedIn

Este considerata, pe buna dreptate, una dintre cele mai performante "baze de profesionisti". Il putem considera un fel de "Google al recrutorilor", un loc in care acestia isi petrec foarte mult timp cautand profesionisti. Pentru ca recrutorii folosesc filtre de aptitudini in cautarile lor, este foarte important ca aceia care au un profil pe LinkedIn sa aiba un profil cat mai complet si organizat.

Spre exemplu, daca un recrutor este in cautarea unui vorbitor de portugheza, primul lucru pe care il va introduce in casuta de search de pe LinkedIn, va fi denumirea acestei limbi. Odata afisata lista unor potentiali candidati vorbitori de limba portugheza, recrutorul poate trece la o filtrare avansata, in functie de alte competente pe care le doreste de la viitorul angajat.

Social Media

Companiile au o prezenta activa pe retelele de socializare, prin intermediul paginilor oficiale. Recrutorii sunt prezenti pe grupurile de discutii si anunturi despre joburi, iar potentialii lor candidati la fel. Acolo, pe retelele de socializare, are loc o prima interactiune intre aceste doua entitati.

In plus, recrutorul are acces la o imagine de ansamblu a potentialului sau candidat prin intermediul retelelor de socializare. Acolo poate vedea mai mult decat profilul sau profesional, acolo poate sa contureze un tablou al candidatului ca individ.

Site-urile de joburi

Aceste platforme sunt printre cele mai populare in randul candidatilor, insa nici recrutorilor nu le este deloc straina folosirea acestei metode in vederea gasirii angajatului ideal. Practic, site-urile specializate in servicii de recrutare reprizinta baze de date mai complexe din punct de vedere cantitativ, dar si mai variate din punct de vedere calitativ.

Astfel, daca LinkedIn este renumit pentru faptul ca aduna in mare masura doar profesionisti, pe site-urile de joburi exista sanse destul de mari sa intalnim si candidati slab calificati, juniori sau complet lipsiti de experienta.

Boolean Search

Mai putin folosita in trecut, dar din ce in ce mai intalnita odata cu dezvoltarea motoarelor de cautare, aceasta metoda permita o filtrare exacta sau o diversificare a aptitudinilor, tipului de experienta sau calitatilor pe care recrutorul le doreste sau, dimpotriva, nu le doreste deloc de la potentialul candidat.

Metoda presupune folosirea unor operatori de cautare precum ghilimelele, sau cuvintele de legatura de tipul "or" sau "not". Acestea sunt menite sa restranga sau sa diversifice rezultatele cautate.

Dincolo de instrumentele de recrutare enumerate mai sus, exista si metodele traditionale, cum ar fi bazele de date interne ale companiilor, recomandarile, site-urile independente de cariere, anunturile postate la mica publicitate sau targurile de joburi.

Organizatiile care se afla in cautare de candidati sau companiile care ofera servicii de recrutare pentru astfel de organizatii nu ar trebui sa refuze sa foloseasca niciuna dintre aceste metode. Doar atunci cand utilizezi toate instrumentele de care dispui in procesul de recrutare poti spune ca ai gasit candidatul ideal si ca ai dat dovada de profesionalism in tot acest proces.

ECHIPA BIA HR

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.