Despre candidatii care nu stiu incotro sa se indrepte in cariera

Experienta de peste doua decenii in recrutare ne-a dovedit ca acest domeniu este unul care se cladeste pe baza cooperarii dintre candidat si cei care recruteaza. Atunci cand una dintre cele doua parti implicate nu este convinsa de ceea ce isi doreste, rezultatele nu vor fi dintre cele mai bune.

Un exemplu destul de relevant in acest sens il reprezinta candidatii care isi doresc sa schimbe jobul sau domeniul de activitate, insa nu au o viziune clara legata de ceea ce isi doresc si de calea pe care doresc sa o apuce.

"Se intampla din ce in ce mai des sa vorbesc cu oameni care vor sa isi schimbe jobul si cauta ajutor. Pana aici nimic in neregula, este de apreciat faptul ca isi dau seama ca nu mai vor sa ramana intr-un loc si cauta activ altul potrivit. Problema apare cand ii intreb ‚Unde ati dori sa ajungeti/lucrati?’.

Raspunsul cel mai des este (parafrazat): ‚Nu stiu, undeva unde ma potrivesc sau unde aveti proiecte deschise’. In acest moment se pierde mult din ajutorul pe care il poti obtine de la compania de recrutare. Noi nu cautam doar candidati, cautam si companii potrivite pentru oamenii care ne trimit un CV", a constatat Marius Ioan, Business Development in cadrul BIA HR.

Lipsa de repere duce la stagnare

Mai mult, acesta sustine ca lipsa de viziune a candidatilor in ceea ce priveste cariera lor ar putea fi comparata cu situatia in care o companie angajatoare nu ar furniza recrutorilor informatiile legate de profilul persoanelor pe care le cauta si despre experienta si abilitatile cautate.

"Pana la urma, asta este scopul suprem al unei firme de recrutare, de a actiona in doua sensuri. Avem sanse mai mari cand actionam proactiv si propunem un candidat catre companiile dorite, decat sa asteptam saptamani sau luni pana apare ceva potrivit’. Este ca si cum o companie ar dori un candidat dar nu ne spune absolut nimic despre profilul cautat; ce sanse am avea sa il gasim?

Sa nu stim sa spunem macar domeniul in care am dori sa lucram sau cateva nume de companii preferate este cel putin bizar. Mai mult decat atat, e un indiciu clar al lipsei de directie a oamenilor, chiar seniori. Daca stii ca vrei sa pleci dar nu stii unde, nu inseamna ca esti motivat, ci disperat", adaugat Marius Ioan.

Totodata, acesta a mai spus ca, de-a lungul timpului, a intalnit candidati cu experienta care isi doreau sa schimbe domeniul si compania, dar nu reuseau sa precizeze detalii despre tipul de job dorit, concentrandu-se doar pe faptul ca isi doreau un alt job, fara a sti insa sa spuna ce fel de job. Aceest lucru nu inseamna numai lipsa de viziune, ci duce si la stagnare si blocaj in cariera, intrucat in absenta unor repere, nu exista progres.

ECHIPA BIA HR
 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.