Traim intr-o epoca a vitezei, iar acest lucru isi pune amprenta si asupra procesului de recrutare, influentand atat modul in care candidatii aplica pentru un job, cat si felul in care angajatorii ajung sa ii selecteze. Astfel, desi promovarea anunturilor de angajare este facilitata de dezvoltarea noilor tehnologii si raspandirea accesului la internet, usurinta cu care candidatii pot aplica pentru un job ingreuneaza selectia candidatilor cu adevarat potriviti.
Prin urmare, se ajunge la situatia in care multi candidati aplica pentru diverse pozitii fara a citi cu atentie descrierea posturilor respective. In felul acesta, scapa din vedere detalii importante, cum ar fi faptul ca printre cerintele postului se numara detinerea unui permis de conducere, cunoasterea la nivel avansat a unei limbi straine, experienta in utilizarea unui software sau intr-o anumita industrie sau studiile intr-un anumit domeniu.
Autoevaluarea, vitala pentru candidati
Astfel, daca nu analizeaza cu atentie descrierea responsabilitatilor din anunt si nu fac o evaluare serioasa a capacitatii lor de a indeplini cu succes sarcinile postului, candidatii ajung sa isi scada sansele de a fi selectati pentru un interviu. Mai mult decat atat, exista candidati care aplica la mai multe posturi ale aceleiasi companii angajatoare, chiar daca acestea sunt din arii diferite de activitate, ceea ce ii poate determina pe recrutori sa-l scoata din calcul in cursa pentru oricare dintre aceste joburi.
Totodata, ar fi recomandat ca un candidat care vrea sa aplice pentru un anumit job sa se intereseze si de anumite detalii legate de compania angajatoare, cum ar fi cultura organizationala, valorile dupa care aceasta se ghideaza, locul in care aceasta are sediul sau programul de lucru. In felul acesta, pot fi evitate situatii precum cele in care candidatul afla ca anumite lucruri nu corespund asteptarilor sale sau chiar sa se vada nevoit sa refuze oferta de angajare, dupa ce a trecut prin toate etapele procesului de recrutare.
Setarea unor asteptari realiste
De asemenea, atunci cand vorbim despre candidati cu o experienta mai bogata, care au detinut inclusiv functii de coordonare, este bine ca acestia sa nu aplice pentru posturi pentru care sunt supracalificati si care nu le-ar permite sa isi foloseasca la maximum abilitatile. In plus, chiar daca nu ar fi dificil sa obtina un astfel de job, el ar presupune un pachet de beneficii mai restrans, precum si responsabilitati limitate, ceea ce ar putea deveni demotivant sau chiar frustrant, odata cu trecerea timpului.
In egala masura, inainte de a aplica pentru un loc de munca, candidatii trebuie sa isi seteze in mod realist asteptarile salariale, in raport cu cerintele postului si cu experienta pe care o au. In caz contrar, se poate ajunge in situatii in care candidatul ajunge sa fie respins, daca angajatorul nu poate sa ofere un salariu care corespunde acestor asteptari, sau poate fi chiar candidatul cel care respinge o posibila oferta, avand in vedere ca nu este multumit de pachetul de beneficii oferit.
In concluzie, daca ar fi sa rezumam aspectele pe care candidatii ar trebui sa le aiba in vedere cand aplica pentru un job, cu scopul de a-si creste sansele sa il si obtina, putem spune ca ar trebui sa inceapa prin a citi cu atentie descrierea jobului. Ulterior, ar fi bine sa solicite recrutorilor sau companiei angajatoare toate acele detalii care nu sunt mentionate in anunt, dar care sunt relevante pentru acestia si care ar putea face diferenta atunci cand vor lua decizia de a accepta sau a respinge o oferta de angajare.
ECHIPA BIA HR