Programele de training si dezvoltarea carierei sunt extrem de importante pentru orice organizatie care vizeaza progresul, iar pentru multi angajati procesul de dobandire a cunostintelor necesare pentru a indeplini anumite sarcini la job devine esential.
Astfel de programe sunt menite fie sa ii ajute pe angajati sa inteleaga procesele desfasurate de companie sau modul in care functioneaza anumite programe si sisteme, fie sa ii ajute sa-si dezvolte anumite aptitudini, precum cele care tin de management, gandire creativa sau luarea deciziilor.
Consistenta si calitate
In aproape orice companie exista si angajati care au anumite puncte slabe in ceea ce priveste activitatea pe care o presteaza zilnic la serviciu, lucru care ii impiedica sa ofere ceea ce au ei mai bun la locul de munca. Trainingurile ajuta la eliminarea acestor puncte slabe si la imbunatatirea calitatii muncii oferite de angajati.
O buna organizare a unui astfel de program poate duce la o uniformizare a nivelului de cunostinte si de pregatire a angajatilor. Asadar, daca toti membrii echipei detin un volum similar de cunostinte si au abilitati similare, organizatia se va putea baza pe toti angajatii, nu doar pe unii dintre ei, in momente importante si in cazul unor proiecte-cheie.
Totodata, imbunatatirea constanta a nivelului pregatire al angajatilor si faptul ca acestia sunt mereu la curent cu schimbarile de proceduri din companie va garanta o consistenta a rezultatelor muncii acestora.
Incredere, satisfactie si productivitate
Odata pregatit pentru orice sarcina i s-ar putea incredinta, angajatul este mai bine informat cu privire la procedurile care se desfasoara in cadrul organizatiei, iar el are mai multa incredere si siguranta ca ceea ce face este bine. Angajatul va fi sigur pe el si isi va cunoaste mai bine rolul si responsabilitatile, fiind pregatit sa vina chiar si cu idei noi pentru implementarea lor sau sa faca fata in situatii mai putin asteptate.
Mai mult decat atat, programele de training si dezvoltarea carierei cresc atat productivitatea la nivel individual, cat si pe cea a intregii echipe. Angajatii bine pregatiti vor putea sa duca la bun sfarsit un numar mai mare de sarcini intr-un timp mult mai scurt, iar cresterea nivelului de eficienta ii va ajuta sa faca fata eventualelor provocari intampinate la locul de munca.
Aceasta siguranta aduce cu sine si o crestere a nivelului de satisfactie a angajatului, care va fi mai multumit de faptul ca joaca un rol important in organizatie. Sentimentul ca face o treaba buna si ca face parte dintr-o organizatie care ii apreciaza si ii rasplateste munca il va face pe acesta sa dea in continuare tot ce are mai bun.
In concluzie, daca e sa tragem linie, programele de training si dezvoltarea carierei reprezinta nu doar o investitie facuta de organizatie in angajati, ci si una care, pe termen lung, duce la reducerea costurilor cauzate de corectarea greselilor, productivitate scazuta sau pierderea unor oportunitati de afaceri.
ECHIPA BIA HR