Importanta rolului de angajator al unei organizatii, cunoscuta si “employer branding”, este un concept aparut la inceputul anilor ’90, dar care a inceput sa fie tot mai folosit odata cu anul 2005. In contextul unei concurente tot mai mari, companiile au inceput sa simta nevoia sa-si consolideze imaginea si pozitia in piata pentru a atrage cei mai buni candidati, precum si cei mai buni clienti ori cele mai eficiente proiecte.
La nivel mondial, marile companii si-au creat un intreg “plan de bataie” pentru implementarea de strategii eficiente in vederea gasirii si a retentiei de talente, angajati cu potential peste medie, cu abilitati deosebite, precum si a imbunatatirii serviciilor si beneficiilor oferite. Acest plan este integrat in strategia de marketing si pune in miscare toate mecanismele de care o organizatie are nevoie pentru a deveni “angajatorul preferat”.
Promovarea imaginii de angajator
Astfel, retelele de socializare devin mediul in care compania comunica direct cu oamenii, iar nivelul implicarii de ambele parti creste. Networking-ul si implementarea celor mai noi tehnologii sunt acum obligatorii, iar “building connections” pentru promovarea beneficiilor pe care o companie le ofera si pentru identificarea unor talente in vederea atragerii sunt elemente care fac parte acum din strategia de business.
In ultimii ani, conceptul a fost adoptat si de companiile de pe piata din Romania. Astfel, in contextul in care un numar tot mai mare de multinationale isi stabilesc sedii aici sau deschid puncte de servicii externalizate, dar si in contextul dezvoltarii companiilor romanesti, cererea de talente creste si ea proportional.
Candidatii sunt atrasi de cel mai bun angajator
De asemenea, analizand ofertele si vazand ca au mai multe optiuni la dispozitie, candidatii care isi constientizeaza atuurile “se vand” mai greu in vederea gasirii celei mai bune oferte de angajare. Ei cer un salariu motivant, mediu de lucru cu diverse facilitati, oportunitati de evolutie profesionala (abilitati de management). In acord cu tendintele din statele dezvoltate, candidatii romani incep sa se intereseze tot mai des si de cultura organizatiei inainte de a aplica pentru o pozitie in cadrul acesteia sau de a accepta o oferta de angajare.
Asadar, employer branding-ul devine unul dintre elementele de baza pe care angajatorii din Romania le implementeaza pentru bunul mers al afacerii lor. Cu toate acestea, crearea unui brand puternic necesita timp, iar pasii-cheie pentru construirea acestuia sunt, in linii mari, o strategie clara de recrutare si retentie a talentelor, un mesaj clar si realist transmis printr-un networking constant, precum si o viziune pe termen lung.
ECHIPA BIA HR