Comunicarea interna in cadrul unei companii reprezinta unul dintre mijloacele prin care se asigura bunul mers al organizatiei, iar o buna strategie de business ar trebui sa includa si un dialog constant cu angajatii. Acestia au nevoie sa stie ce se intampla in companie, care sunt directiile de activitate si in ce fel vor fi influentate joburile lor de deciziile conducerii.
De aceea, ar bine ca angajatii sa fie mereu tinuti la curent cu noutatile legate de companie, de echipa din care fac parte, de proiectele cheie aflate in derulare sau traininguri pe care ar putea sa le urmeze pentru a-si spori performantele. Ei trebuie sa inteleaga care este rolul pe care il joaca in cadrul organizatiei si in ce masura munca lor contribuie la atingerea scopurilor de afaceri.
Comunicarea cu angajatii ar trebui sa fie o prioritate
Dezvoltarea unei bune comunicari cu angajatii presupune o munca de lunga durata si o strategie bine pusa la punct, nu doar initiative de moment. Astfel, comunicarea trebuie sa fie constanta si consistenta, sa fie reprezentata de transmiterea unor mesaje relevante, de interes si cu impact asupra receptorilor sai.
Receptorii acestor mesaje, oamenii din companie, reprezinta principalul pilon al acesteia, motiv pentru care ei trebuie fidelizati si trebuie sa li se ofere sentimentul de incluziune.
Atunci cand isi auzi liderii vorbind despre viitorul lor comun, ei vor avea certitudinea ca fac parte dintr-o echipa in care rolul lor este important, un grup in care munca lor este apreciata si in care ceea ce fac conteaza. Astfel, angajatii vor avea o atitudine mult mai pozitiva fata de activitatea lor si fata de impactul pe care productivitatea individuala o are in cadrul grupului de lucru.
Incurajarea feedback-ului din partea angajatilor
O buna comunicare presupune nu doar transmiterea mesajelor intr-un singur sens, dintre lideri catre angajati, ci si invers. Asadar, companiile ar trebui sa incurajeze si comunicarea dinspre angajati spre conducere, prin organizarea de sedinte sau distribuirea de chestionare interne.
Posibilitatea de a oferi un feedback, de a le permite angajatilor sa vina cu sugestii sau cu idei cu privire la relatia lor cu conducerea, sunt lucruri care duc la cresterea nivelul acestora de satisfactie si, implicit, la cresterea productivitatii.
In concluzie, o buna comunicare interna elimina eventuale sentimente de incertitudine in randul angajatilor si ii transforma pe acestia in parteneri de baza ai afacerii, asigurand bunul mers al organizatiei.
ECHIPA BIA HR