Intr-o perioada in care piata muncii a resimtit starea de incertitudine din plan economic si politic, echipa de recrutare BIA HCS a incheiat anul 2024 cu numeroase proiecte finalizate in diverse industrii, de la energie și automotive, la marketing si servicii financiare. Cu timpi record de recrutare – chiar si de doar 2 zile – si parteneriate bazate pe valori comune, echipa a demonstrat ca profesionalismul si perseverenta pot face diferenta, chiar si in conditii economice dificile.
Echipa ta are nevoie de noi colegi, insa situatia economica actuala te indeamna sa ramai in asteptare? BIA HCS iti ofera solutii flexibile si strategii personalizate in recrutare, adaptate acestei perioade. Descopera avantajele externalizarii recrutarii si viziunea echipei BIA HCS in raspunsurile oferite de Cristina Scărlătescu, Recruitment Manager BIA HCS, Georgiana Mirică, Senior HR Consultant, și Andreea Dumitrescu, Senior Recruitment Manager.
Care sunt cele mai mari realizari ale echipei de recrutare in 2024? In ce domenii ati recrutat? Care a fost cel mai scurt timp de finalizare al unui proiect?
In anul 2024 echipa de recrutare BIA HCS a inchis 68 de proiecte, majoritatea dintre acestea fiind pozitii de specialisti, middle si management. Ca si in anii trecuti, provocarile in recrutare se mentin, momente pe care echipa a reusit sa le gestioneze cu succes si profesionalism.
Partenerii din portofoliul BIA fac parte din diverse domenii de activitate, cele mai multe proiecte fiind finalizate in urmatoarele industrii:
- Proiectare & arhitectura;
- Energie;
- Automotive;
- Servicii;
- Medical;
- Marketing si PR;
- Servicii si solutii financiare;
2024 este anul care ne-a adus si performanta de a inchide doua proiecte de recrutare in timp record: 2 zile, respectiv 1 saptamana. Pozitiile au fost inchise in cadrul a 2 companii din domenii de activitate diferite: energie si telecomunicatii. Inca o data profesionalismul si determinarea echipei de recrutare si-a spus cuvantul.
Ce va propuneti pentru 2025? Ce ati invatat din experientele in recrutare in 2024 si ati vrea sa aplicati in 2025?
Pentru anul 2025 ne propunem ca in continuare sa ramanem alaturi de partenerii nostri, in aceeasi maniera ca si pana acum. Sa le oferim cele mai bune servicii de recrutare, comunicarea, transparenta si deschiderea de a discuta mereu si de a gasi impreuna cele mai bune solutii pentru business-urile lor.
Suntem recunoscatori ca avem parteneri care revin catre noi si ne solicita sprijinul pentru noi pozitii care apar in companiile lor, iar acest lucru ne confirma faptul ca suntem coechipierul potrivit.
Ca si in anii anteriori lui 2024 si cu siguranta va ramane valabil si in 2025 si desigur in viitor, cel putin in recrutare, construirea unui parteneriat care are in comun anumite valori si principii intre: agentia de recrutare – candidat – client.
Daca ati participa la un sales pitch cu liderii unor companii, ce le-ati spune despre recrutarea prin BIA HCS? De ce merita sa apeleze la echipa de recrutare BIA HCS
Credem in importanta comunicarii si a cunoasterii reciproce, astfel ca, i-am invita la o discutie, in care povestim despre mai multe aspecte. Unul important este cunoasterea echipei de specialisti – care este stabila din punct de vedere profesional, cu rezultate si proiecte antrenante, finalizate cu succes. Un alt aspect este cel al valorilor care ghideaza activitatea profesionala a echipei, in lumea HR-ului inseamna de fapt pasiunea, devotamentul, persverenta si vocatia de care ai nevoie pentru a practica aceasta meserie.
Intr-un parteneriat, indiferent de domeniul de activitate, este esential sa te potrivesti cu furnizorul extern de servicii, din mai multe puncte de vedere: viziune – valori – obiective. Expertiza, rezultatele si feedback-urile aduc plus valoare si faciliteaza luarea unei decizii atunci cand iti alegi compania cu care vrei sa colaborezi pe termen mediu/lung.
Sunt servicii mai putin cunoscute, pe care echipa de recrutare BIA HCS le ofera companiilor?
Unul dintre serviciile mai putin cunoscute poate este Specialized Recruiting – Recrutarea pentru roluri specifice.In loc de recrutarea generala, acest serviciu se concentreaza pe pozitii foarte specifice si greu de gasit, cum ar fi pentru domenii de nisa (ex. anumite pozitii din inginerie, sanatate, finante). Acesta presupune o metodologie de cautare foarte detaliata si personalizata, cu accent puternic pe expertiza tehnica si experienta specifica.
Care au fost cele mai mari satisfactii ale clientilor pentru care ati recrutat in 2024?
Clientii BIA au numeroase motive de satisfactie in colaborarea cu echipa de recrutare:
Recrutarea rapida si eficienta a candidatilor – Un timp scurt de recrutare si selectie, care permite clientului sa isi acopere rapid pozitiile vacante, poate fi o mare satisfactie. Clientii apreciaza eficienta procesului de recrutare, mai ales in perioadele de varf sau cand au nevoie urgenta de personal.
Calitatea candidatilor selectati – Un alt aspect apreciat de clienti este calitatea candidatilor plasati in organizatie. Daca acestia se potrivesc bine cu cultura organizationala si au performante excelente, acest lucru duce la o satisfactie ridicata din partea clientului.
Rata de retentie a noilor angajati – Clientii sunt adesea multumiti atunci cand noii angajati raman in organizatie pe termen lung. O rata de retentie ridicata indica faptul ca procesul de recrutare a fost bine executat si ca angajatii sunt multumiti si bine integrati.
Servicii personalizate si consultanta – Clientii care beneficiaza de solutii personalizate in functie de nevoile lor specifice (cum ar fi recrutarea pentru pozitii de nisa sau pentru role de management) pot simti ca au primit valoare adaugata prin consultanta strategica si serviciile adaptate.
Transparenta si comunicarea constanta – Colaborarile care sunt caracterizate de o comunicare deschisa si transparenta pe tot parcursul procesului de recrutare sunt extrem de apreciate. Clientii se simt mai confortabil atunci cand sunt informati constant cu privire la progresul procesului.
Mediul de lucru imbunatatit datorita recrutarii talentelor potrivite – Satisfactia poate veni si din impactul pozitiv al noilor angajati asupra mediului de lucru si asupra productivitatii echipelor existente. Angajatii recrutati care au o contributie semnificativa la succesul echipei pot genera un impact direct asupra performantei organizatiei.
Cum masurati succesul colaborarii cu clientii?
Succesul nu este doar despre finalizarea unui proiect de recrutare, ci si despre construirea unei relatii durabile cu clientul, care poate conduce la colaborari repetate sau extinderea serviciilor oferite.
O mare parte din succesul colaborarii cu clientii poate fi evaluata prin analiza duratei in care angajatii recrutati raman in companie. O rata mare de retentie poate reflecta calitatea selectiei.
Procentul de candidati plasati care sunt acceptati in cadrul procesului de selectie si angajati efectiv de catre client. Un numar mare de oferte de angajare acceptate indica succesul procesului de recrutare si o buna potrivire intre candidat si client.
De asemenea, comunicarea constanta si transparenta este esentiala pentru o colaborare de succes.
Sunt companii care momentan amana angajarile din cauza schimbarilor in plan economic. Ce indrumari aveti pentru acestea?
Pentru companiile care sunt in asteptare cu angajarile din cauza incertitudinilor economice, sfatul nostru este sa foloseasca aceasta perioada pentru analize interne riguroase si pregatirea proceselor de recrutare viitoare pentru a fi gata de actiune atunci cand conditiile se stabilizeaza. Iata cateva indrumari utile:
Evaluarea prioritatilor: Identificarea pozitiilor critice pentru succesul afacerii, pentru care merita sa investesti buget in recrutare.
Recrutarea angajatilor temporari/freelanceri/consultanti poate fi o solutie flexibila care sa sustina proiectele pe termen scurt sau temporar.
Networking si colaborari: In aceasta perioada, organizatiile pot investi timp si resurse pentru a construi relatii pe termen lung cu candidati sau agentii de recrutare. Aceasta va facilita procesul de angajare atunci cand se va reveni la o normalitate economica.
Onboarding flexibil: Pregatiti un program de integrare care poate fi implementat rapid, chiar si pentru echipe remote
Flexibilitatea muncii – In cazul in care angajarile se vor face, companiile pot lua in considerare optiuni de lucru flexibil (de exemplu, telemunca sau program flexibil), care pot atrage talente de calitate, chiar si intr-un mediu economic mai incert. Flexibilitatea poate fi un avantaj competitiv in atragerea celor mai buni candidati, chiar si in perioade de incertitudine economica.
Mentinerea unei strategii de recrutare eficiente ar trebui sa fie o prioritate pentru companii, cae le va asigura succesul atunci cand va fi momentul potrivit pentru expansiune.
Prin urmare, companiile care sunt in asteptare ar trebui sa isi revizuiasca strategiile de recrutare, sa fie flexibile si sa isi pregateasca infrastructura HR pentru a raspunde rapid cerintelor pietei muncii si pentru a depasi cu bine situatiile economice.
Citeste si:
Cât costă o recrutare greșită și ce soluții ai la îndemână pentru a atrage candidații potriviți
Realizarile echipei de consultanta HR BIA HCS din 2024 si obiectivele pentru 2025