Activitatile si practicile de resurse umane trebuie sa se afle intr-o stransa legatura unele de celelalte. Pe de-o parte, activitatile de resurse umane implica directivele stabilite prin intermediul practicilor de resurse umane. Spre exemplu, practica asigurarii de traininguri angajatilor se afla in stransa legatura cu activitati ce includ furnizarea de informatii legate de aceste programe de dezvoltare profesionala.
Activitatile de resurse umane includ, printre altele, organizarea de evaluari in materie de competitivitate, cu scopul de a garanta un bun sistem de evaluare a angajatilor. De asemenea, in sfera activitatilor de resurse umane pot fi incluse si procesele de angajare sau disponibilizare a angajatilor, precum si administrarea sistemului de beneficii oferite acestora.
Practici eficiente de resurse umane
Pe de alta parte, practicile de resurse umane au la baza actiuni strategice, care sa fie in concordanta cu planul de business al intregii organizatii. Practicile de resurse umane presupun formularea unor metode de masurare si analizarea a efectelor asupra angajatilor si a mediului de lucru. Un exemplu in acest sens ar fi elaborarea unui program de reducere a accidentelor de munca sau conceperea unui set de reguli pentru respectarea orarului de lucru.
Interactiunea cu departamentul de HR poate reprezenta pentru multi viitori angajati prima impresie pe care acestia si-o formeaza in legatura cu organizatia. Acesta este si motivul pentru care angajatii din departamentele de resurse umane ar trebui sa isi dea silinta sa fie eficienti si organizati cu noii veniti in organizatie. Cei din echipa de HR ar trebui nu doar sa le garanteze o primire frumoasa candidatilor si noilor angajati, ci sa aiba grija sa le ofere si feedback constant in diversele etape de recrutare.
Integrarea angajatilor intr-o organizatie
Si pentru ca tot am adus aminte de persoanele nou angajate, este bine sa ne amintim ca acestea nu au de unde sa stie ce asteptari exista de la ei. Ceea ce pare usor de dedus din interior, poate fi o necunoscuta pentru un angajat nefamiliarizat cu cultura organizationala. Astfel, ar fi bine ca acesta sa aiba acces inca de la inceput la manuale, documentatie, fisa postului, instructiuni de redactare a emailurilor, precum si la criteriile de evaluare care se aplica in organizatie.
Obtinerea unui nivel ridicat de performanta implica stabilirea unor asteptari si definirea unor obiective. Aceste lucruri trebuie sa fie foarte clar prezentate fiecarui angajat, iar acolo unde se descopera probleme, este necesar sa se planifice programe de aprofundare si traininguri pentru imbunatatirea performantelor profesionale si pentru integrarea mai usoara a acestora.
Banii nu sunt intotdeauna principalul factor de motivare al angajatilor, motiv pentru care este necesar sa fie stabilite metode prin care acestia sa fie atrasi de activitatea pe care o intreprind. Acest lucru este extrem de important, avand in vedere ca trebuie sa tinem cont de faptul ca performanta are la baza motivatia angajatilor si ca fara implementarea unor practici de HR performante, retentia oamenilor intr-o companie se doveste a fi o sarcina dificila.
ECHIPA BIA HR