Începând din 2023, LinkedIn are 900 de milioane de utilizatori la nivel global. 3 membri noi se înscriu pe LinkedIn în fiecare secundă. În România, conform celor mai recente date statista.com, în august 2022, numărul de persoane care foloseau rețeaua profesională era măsurat la 3,47 milioane de utilizatori. Comparativ, în 2021, erau 3,2 milioane de useri. Pe LinkedIn se află profesioniștii cu studii superioare, specialiștii în diferite domenii, middle managerii și managerii generali de care ai nevoie pentru echipa ta. Iar cifrele în creștere de pe LinkedIn merită luate în calcul pentru a crea o strategie de employer branding pentru compania ta, astfel încât să-i atragi mai ușor.
Pe fondul unei competiții tot mai mari pentru a atrage și reține oamenii potriviți, companiile ar trebui să trimită un mesaj puternic: acesta este un loc minunat pentru a lucra. O modalitate prin care poți face acest lucru este prin a prezenta într-un mod autentic cine ești ca angajator, ce prețuiești și cum lucrezi. Iată cum să creezi o companie de employer branding pe LinkedIn.
Ce avantaje îți aduce o strategie de employer branding pe LinkedIn
- Poți reduce costurile de angajare dacă compania ta are prezență constantă pe LinkedIn și oferă detalii despre mediul de lucru, despre membrii echipei, despre experiențele lor. La urma urmei, când un potențial candidat întreabă: „Cum e să lucrezi aici?” niciun angajat nu ar răspunde: „Am produs niște materiale uimitoare”. În schimb, se va concentra pe valorile companiei, pe cultura și pe relațiile la locul de muncă.
- Poți convinge mai ușor candidații pasivi să se alăture echipei tale, reducând astfel timpul și costurile angajării.
- Potrivit LinkedIn, 75% dintre cei care caută un loc de muncă activ au șanse mai mari să aplice pentru o companie care lucrează în mod activ la brandul de angajator.
- O strategie de employer branding îți oferă ocazia de a-ți implica colegii în brainstorming, creație, videouri, sporindu-le astfel gradul de satisfacție și de motivație. Treptat vor deveni brand ambassadori. Rezultatele se vor vedea în atragerea candidaților și în retenție.
Cum să-ți construiești reputația de angajator pe LinkedIn
Optimizează pagina companiei. Asigură-te că aceasta este completată cu toate informațiile necesare: logo-ul, fotografia de cover, secțiunea „Despre”, locațiile birourilor, URL-ul public pe Linkedin, sloganul. Revizuirea și actualizarea informațiilor poate oferi un boost paginii în afișări. Poți folosi secțiunea de imagine de cover pentru a încărca bannere legate de evenimentele viitoare ale companiei, sărbătorirea aniversării. Pentru o pagină dedicată campaniilor de branding, poți crea un showcase page, care este o pagină afiliată la pagina principală a companiei pe Linkedin.
Publică anunțurile de joburi. Linkedin îți oferă posibilitatea de a posta gratuit un anunț de recrutare pe lună. Însă dacă alegi sponsorizarea anunțurilor, acestea vor fi afișate în topul rezultatelor pe Linkedin.
Publicarea locurilor de muncă pe Linkedin este un alt mod prin care poți obține impresii ca angajator și de-ai convinge pe cei care caută un loc de muncă să dea follow paginii companiei.
Prezintă activitățile în care sunt implicați colegii
Oamenii care își caută un loc de muncă, vor să știe ce se întâmplă în interiorul companiei, ce experiențe au angajații. Pornind de la aceste așteptări, postează fotografii și videoclipuri cu activitățile în care sunt implicați colegii:
- Procesul de onboarding
- Zilele de naștere și aniversări de serviciu
- Premiile
- Biroul și spațiile de relaxare
- Participarea la evenimente de companie și din industrie
- Jocuri, turnee și competiții
- Evenimente de caritate, team buildinguri
Creează conținut captivant care poate fi distribuit:
- Sfaturi legate de job
- Tendințe noi din industrie
- Studii de caz
- Interviuri cu liderii companiei
- Testimonialele angajaților
- Noi evoluții și provocări în domeniul de activitate a companiei
- Planurile de dezvoltare a companiei
- Poți prelua fragmente din articolele de pe blog și să le distribui pe pagina LinkedIn de companie.
Când postezi conținut, încearcă diferite formate, cum ar fi videoclipuri scurte, carusele, infografice, sondaje, imagini și conținut sau numai text.
Pentru a crea o imagine de brand pe LinkedIn folosește tool-urile de editare foto și video: Canva, InVideo, Renderforest și Adobe Express, care îți permit să lucrezi pe șabloane.
Pentru a crește implicarea publicului, pune o întrebare la sfârșitul fiecărei postări Linkedin. Și foarte important: rămâi consecvent în postări, creând un calendar de conținut.
Publică conținut generat de angajați
Conținutul creat de angajați dă un boost de încredere brandului de angajator. Îi poți încuraja să-și împărtășească experiența în domeniul lor de activitate sau în companie ori impresiile lor de la anumite evenimente profesionale la care au participat.
Strategia aceasta poate avea succes deoarece colegii vor distribui conținutul și pe paginile lor din social media, unii având mai mulți followeri decât pagina companiei. Astfel pot contribui la creșterea followerilor paginii de companie. O altă variantă este să apelezi la influenceri din domeniul de activitate a companiei. Alege-i cu grijă, astfel încât să se vadă că se potrivesc cu valorile brandului și sunt entuziasmați să vorbească despre el.
Organizează sesiuni live
O sesiune live este o altă modalitate excelentă de a interacționa direct cu publicul. Poți face un interviu cu CEO-ul companiei sau cu un expert de top din industria, urmat de întrebări și răspunsuri live cu publicul.
De asemenea, poți organiza un webinar sau conferințe pe subiecte care atrag publicul companiei și în special candidații vizați de companie.
Un avantaj al sesiunilor live este că poți împărți videoclipurile live în mici bucăți de conținut care pot fi distribuite pe Linkedin și pe alte platforme de socializare. Pentru a avea funcția de streaming live pe pagina companiei, trebuie să faci o cerere pentru aceasta.
Răspunde la comentarii și întrebări
Pentru a crește vizibilitatea postărilor și vizulizările profilului de companie, răspunde la comentarii. Astfel atragi atenția candidaților (activi sau pasivi) care pot da follow paginii și vor urmări postările despre angajări. Asigură-te că în comentarii menții același ton și că abordarea reprezintă compania și valorile sale.
Implică colegii în procesul de angajare
Adoptând această tehnică, vei stimula achiziția de talente, reducând astfel costurile asociate. Colegii pot distribui informații cu privire la locurile de muncă disponibile în companie și impresii despre mediul de lucru. Încurajează-i să răspundă la întrebările pe care le primesc de la candidați pe Linkedin și creează un program de recompensare a recomandărilor.
Monitorizează mențiunile și hashtagurile brandului
Când oamenii menționează compania în postările sau comentariile lor, este important să verifici dacă este un conținut relevant pentru public și să răspunzi la acesta. Astfel construiești reputația companiei și o menții pozitivă pe termen lung.
În mod similar, poți folosi anumite hashtag-uri pentru a găsi și a interacționa cu conținutul care se referă la companie.
Cele mai apreciate campanii de employer branding de pe LinkedIn
LinkedIn a analizat 250 de postări cu cel mai mare angajament ale companiilor, în perioada 1 septembrie – 1 decembrie 2022, pentru a afla ce tactici de employer branding funcționează. Companiile care au primit cele mai multe aprecieri au creat conținut care a fost autentic pentru brandul lor, profitând în același timp de tendințe, prezentând cultura companiei și punând în evidență ceea ce fac cel mai bine. În cele din urmă, postările au transmis un mesaj, fie că a fost inspirator, educațional sau pur și simplu distractiv, care a rezonat cu publicul lor, determinându-l să ia acțiune.
Postările cu imagini convingătoare generează cea mai mare implicare
Branding de angajator Lufthansa
Fotografiile care permit previzualizarea noilor cabine de avioane Lufthansa au atras interesul cititorilor. Imaginile poziționează compania ca activă, orientată spre viitor și îi încântă pe cei care își caută un loc de muncă, știind că au posibilitatea de a folosi produse sau servicii de ultimă generație.
Profesioniștii vor să vadă ce prețuiesc companiile și cum acționează
Branding de angajator Adidas
Luarea unei poziții publice cu privire la problemele sociale: un sondaj CNBC/Momentive a constatat că 40% dintre lucrători au spus că își vor renunța la locul de muncă dacă nu sunt de acord cu poziția angajatorului lor cu privire la problemele cheie. Adidas a vorbit despre decizia sa de a înceta parteneriatul cu Ye (cunoscut anterior ca Kanye West) din cauza comentariilor „inacceptabile, pline de ură și periculoase” ale rapperului de anul trecut.
O privire asupra vieții și a oamenilor din companie îi poate convinge pe cei care caută un loc de muncă
Branding de angajator Google LinkedIn
Postările Google care evidențiază activitățile de vacanță, precum și fotografiile sale de la sărbătorile Diwali sunt cele care au primit cele mai multe reacții din partea publicului. Multe aprecieri au primit și imaginile cu festivitățile de Halloween ale gigantului tehnologic care acceptă animalele de companie la birou.
Branding angajator Deloitte Linkedin
Compania de consultanță în afaceri, Deloitte oferă, de asemenea, o privire asupra mediului de lucru: compania a implicat cititorii în postările despre competiția de panificație la birou și în postările despre voluntariatul desfășurat de angajați. Fiecare postare a arătat că Deloitte este un angajator orientat către găsirea de soluții și sustenabilitate.
Sfaturile utile creează legături cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă
The Woke Salaryman & BCG
Ghidul ilustrat, realizat de platforma The Woke Salaryman, arată angajaților cum ar trebui să-și evalueze angajatorul și dacă ar trebui să rămână în compania actuală a atras numeroase reacții din partea utilizatorilor LinkedIn. Și ghidul Boston Consulting Group cu întrebări pentru interviul de angajare a atras reacții pozitive, oamenii fiind în căutarea ideilor care îi ajută să se conecteze cu un nou job.
Pentru a atrage colegii potriviți în echipa ta, acordă atenție postărilor de pe LinkedIn, asigurându-te că oferi imagini care arată inovațiile companiei, implicarea în problemele sociale și insight-uri din viața la birou. Valorifică tipurile de conținut propus și povestește-ne ce a funcționat pentru tine în campania de employer branding.
Surse:
https://maxsemo.com/employer-branding-linkedin/;
https://www.linkedin.com/business/talent/blog/talent-acquisition/employer-branding-examples;
Citește și:
Cum ar trebui să abordezi acum burnout-ul și provocările legate de sănătatea mintală
Quiet Hiring – ce ar trebui să știi despre noua tendință în HR