Importanta feedbackului in cadrul unei companii: Ce gandesc si cum se simt angajatii

Niciun angajat nu isi doreste sa aiba senzatia ca este doar o rotita fara chip sau o cifra fara suflet in intregul mecanism pe care il are la baza o afacere pentru a functiona. Indiferent cat este de mica sau de mare o organizatie, angajatii carora nu li se da ocazia de a-si exprima punctul de vedere vor sfarsi prin a se simti frustrati la locul de munca, blocati intr-o atmosfera tensionata, din care vor simti nevoia sa evadeze si din care, cel mai probabil, vor alege sa plece.

Posibilitatea acestora de a-si exprima gandurile cu privire la directia in care se indreapta compania este la fel de eficienta ca o sedinta de terapie. Pe de-o parte, ii face pe angajati sa inteleaga ca managementul este interesat de parerea lor, iar pe de alta parte ii va face sa fie mai implicati in ceea ce se intampla la serviciu si nu simta ca lucreaza „pentru cineva”, ci mai degraba „cu cineva”, ca fac parte dintr-o echipa.

Oamenii dedicati nu se angajeaza, ci se creeaza

Odinioara, incurajarea feedbackului din partea angajatilor insemna doar o cutiuta cu „sugestii”, in care angajatii puteau sa-si lase insemnate parerile referitoare la mediul de lucru, iar acestea erau colectate periodic si analizate. In zilele noastre, odata cu dezvoltarea mediului de afaceri a crescut si nevoia de a avea angajati dedicati, o atitudine care se cladeste, cu care oamenii nu vin din exterior, ci care se castiga dupa o perioada de la angajare, in mare parte si gratie posibilitatii de a veni cu un feedback mult mai complex.

Pentru ca acest lucru sa se intample, conducerea ar trebui sa isi, mai inainte de toate, o serie de intrebari legate de acestia. Cat de dedicati sunt angajatii fata de job? Care este gradul de satisfactie pe care acestia il au fata de companie? Cat de mult le place acestora sa comunice cu managementul? Au acestia la dispozitie toate uneltele necesare pentru a-si desfasura activitatea in bune conditii? Se simt oamenii in siguranta la locul locul de munca?

Un adevar incontestabil este acela ca nu poti face afaceri bune fara angajati, iar metodele pentru incurajarea feedbackului in vederea fidelizarii acestora s-au diversificat, astfel incat raspunsurile la toate intrebarile de mai sus sa poata fi obtinute intr-o maniera cat mai putin stanjenitoare, cat mai eficienta, iar ele sa fie sincere si cat mai aproape de adevar. Anonimatul este un factor foarte important cand vine vorba de feedback din partea angajatilor si ar fi bine ca el sa fie garantat, daca acestia si-l doresc.

Metode de obtinere a feedbackului

O metoda eficienta de a oferi feedback ar putea fi un link catre o pagina de survey din baza de date interna. Aceste sondaje pot fi gazduite de diverse platforme online, usor de accesat, iar rezultatele pot fi centralizate cu usurinta.

In afara de sondaje, angajatii pot fi rugati sa ofere un raspuns deschis la o „intrebare a lunii” sau, in egala masura, li se poate oferi posibilitatea de a adresa conducerii companiei o intrebare, o data pe luna. Totodata, o modalitate de a incuraja si de a obtine feedback este organizarea de sedinte lunare intre angajat si superiorul sau direct. De asemenea, o alta idee buna este aceea de a recompensa ideile venite din partea angajatilor, idei care, odata puse in practica s-au dovedit a fi bune.

In cele din urma, odata obtinut acest feedback din partea angajatilor, managementul trebuie sa il interpreteze si sa vina cu solutii. Asadar, dincolo de a le oferi sansa de a vorbi, este important ca oamenii sa stie ca nu au fost doar ascultati, ci si auziti si ca organizatia face tot posibilul ca ei sa se simta cat mai confortabil cu munca lor.

ECHIPA BIA HR
 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.