Retelele de socializare au devenit extrem de populare in zilele noastre, iar recrutorii au inceput sa le foloseasca pentru a gasi si atrage noi candidati. Totusi, chiar daca folosirea lor a devenit parte din munca specialistilor din domeniu, ele pot fi si o sursa de greseli in procesul de recrutare. Utilizate in mod corespunzator, retelele de socializare pot avea un efect benefic asupra rapiditatii cu care sunt atrasi candidatii, precum si asupra modul in care este promovat brandul de angajator.
Crearea unei imagini gresite
In acelasi timp, chiar daca ofera o imagine mai complexa a profilelor candidatilor selectati pentru interviuri, exista si cateva tendinte care se pot transforma in dezavantaje pentru recrutor sau pentru compania angajatoare. Unul dintre ele ar fi ca angajatorul sau compania care recruteaza sa isi creeze o imagine care nu corespunde cu realitatea. Astfel, candidatul si-ar seta anumite asteptari, iar in momentul interviului acesta si-ar putea da seama ca realitatea nu corespunde cu impresia lasata de ceea ce a vazut in mediul online.
Acest lucru se intampla, de obicei, atunci cand compania angajatoare pierde din vedere faptul ca scopul acestor canale de comunicare este sa atraga candidatul potrivit pentru pozitia pentru care el recruteaza, nu sa intre intr-o competitie cu alti angajatori. Fiecare brand are specificul sau, iar candidatii aflati in cautarea unui loc de munca isi vor da seama daca jobul pentru care au fost contactati este sau nu ceea ce isi doresc cu adevarat. Numarul de aplicanti sau de interviuri programate nu inseamna nimic, daca, in cele din urma, este greu sa gasim candidatul potrivit.
Companiile mici nu vor reusi niciodata sa aiba puterea de a ajunge la un public atat de larg ca cel la care ajung angajatorii cu departament de marketing extrem de mari in spate. Totusi, angajatorii mai putin vizibili in online pot incerca sa isi personalizeze anunturile si sa le dea o nota mai umana, sa incerce sa se apropie de candidati. Pana la urma, acestia pot constata si singuri ca zi de zi profilele le sunt invadate de reclame cu anunturi de angajare, pentru care companiile platesc, astfel incat sa ajunga la un numar cat mai mare de oameni.
Absenta unei strategii
Totodata, este extrem de important sa plecam la drum cu un plan in materie de recrutare pe retelele de socializare, altfel spus, sa punem la punct o strategie. Acestea pot fi extrem de utile, dupa cum am mentionat deja, insa daca cei care apeleaza la ele nu isi stabilesc, in prealabil, in ce masura si in ce mod le pot folosi in avantajul lor, efectele ar putea sa nu fie cele asteptate. In primul rand, angajatorii si recrutorii trebuie sa se intrebe de ce se afla pe retelele de socializare, cum isi propun sa traga foloase de pe urma acestui lucru si cum se vor masura aceste rezultate.
Odata stabilite aceste lucruri, la fel de important este sa monitorizam directia catre care se indreapta brandul de angajator. In primul rand, trebuie sa vedem daca mesajul ajunge la persoanele la care trebuie, care este impactul creat si daca ceea ce angajatorul si-a dorit sa transmita a ajuns la publicul tinta. Totodata, este extrem de important ca ceea ce se transmite sa fie informatii reale, anunturi de joburi active si continut de calitate.
Rezultatele recrutarii prin intermediul retelelor de socializare se bazeaza pe imaginea pe care cel care recruteaza si-o cladeste in mediul online, unde tot mai multi reprezentanti ai noilor generatii sunt activi. Totodata, este important sa intelegem ca imaginea se creaza in timp, prin transparenta si strategie si nu de pe o zi pe alta.
ECHIPA BIA HR