Angajatii care intarzie la serviciu: Cum sa gestionezi aceasta problema ca angajator

Bunul mers al oricarei afaceri depinde in mare parte de eficienta angajatilor. Daca acestia nu respecta programul de munca, ajung tarziu la serviciu sau lipsesc in mod nejustificat, organizatia are de suferit, pierde bani sau clienti, ca urmare a scaderii productivitatii. Pornind de la angajatii care intarzie zilnic cateva minute si ajungand pana la cei care intarzie mereu cateva zeci de minute, toate aceste situatii sunt neplacute inclusiv pentru atmosfera generala de la locul de munca.

Conducerea companiei sau liderii de echipa ar trebui sa documenteze mai intai situatia, inainte de a decide sa ia masuri in cazul angajatilor care intarzie. In primul rand, trebuia analizat impactul pe care intarzierea o are asupra organizatiei, prin prisma functiei ocupate de persoana care obisnuieste sa intarzie. Daca este vorba, spre exemplu, despre angajatii de la receptie, impactul poate fi destul de mare, daca anumiti vizitatori ai companiei nu sunt intampinati de nimeni la intrarea in sediu.

Monitorizarea intarzierilor

De asemenea, este necesar sa se stie daca problema intarzierilor este una care se repeta constant in cazul anumitor angajati. Din ce in ce mai multe organizatii cu un numar mare de angajati au inceput sa implementeze accesul pe baza de cartela in sediul firmei. Fiecare cartela are un numar de serie unic atribuit angajatului care o detine, iar in felul acesta intarzierile sunt mai usor de monitorizat.

In felul acesta, poate fi stabilita si gravitatea situatiei, astfel ca daca se ajunge la concluzia ca un angajat are mai multe instante de intarziere de zeci de minute intr-o luna, este clar ca persoana respectiva va trebui sa aiba o discutie cu supervizorul sau liderul de echipa. Ar fi indicat sa fie organizata o sedinta individuala cu angajatul care intarzie si sa se incerce sa se indentifice cauza intarzierii.

Cauzele intarzierilor dese: Cum le combatem

Spre exemplu, daca angajatul respectiv invoca traficul de la orele de varf si distanta pe care o are de parcurs pentru a ajunge la sediu ca motiv de intarziere, programul acelui angajat ar putea fi modificat, urmand ca acesta sa inceapa serviciul cu o ora mai devreme sau mai tarziu, daca este posibil. In egala masura, daca se observa ca mai multi angajati se plang ca nu pot ajunge la timp pentru un program care incepe de la ora 9:00 din cauza aglomeratiei, ar trebui vazut si supus la vot in ce masura s-ar putea modifica ora de incepere a programului pentru toti membrii echipei.

In concluzie, responsabilitatea ajungerii la timp pentru inceperea programului de lucru trebuie sa fie inteleasa ca fiind una comuna, o practica la care trebuie sa adere toti angajatii. Daca problema intarzierilor este identificata la un numar redus de angajati, atunci ea trebuie discutata in particular cu acestia. Daca ea este identificata la majoritatea angajatilor, atunci este indicat sa fie organizate niste sedinte comune, de echipa, in care sa se impuna niste reguli sau sa se ajunga la un consens in ceea ce priveste o eventuala modificare a orarului de munca.

ECHIPA BIA HR
 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.