Consultanta HR pentru proiecte out-of-the-box

Consultanta HR asistenta imigrare
Sursa foto: freepik.com

Tu cum abordezi deficitul de personal? Intr-o piata a muncii in care penuria de angajati se resimte la toate nivelurile, orientarea catre forta de munca in afara granitelor tarii si chiar ale Uniunii Europene este un pas curajos si salutar.

Cei mai multi angajatori renunta insa din start la o astfel de abordare din cauza dificultatii intregului proces legal. Fiecare caz poate avea extra-pasi (mai mici sau mai mari), insa de regula acest proiect out-of-the-box este unul consumator de timp (si energie) si implica trei etape. Pentru organizatiile temerare, aceste stagii pana la angajarea efectiva sunt detaliate mai jos.

Majoritatea lucratorilor straini sunt in domenii precum constructii, confectii sau manufactura, conform statisticilor BIA HR care are deja un portofoliu consistent de asistenta imigrare. Angajarile se fac adesea pentru grupuri mai mari, tocmai pentru a limita interactiunea cu autoritatile.

Un specialist bun nu ar trebui sa fie oprit de granite. Cum procedezi daca ai gasit persoanele de care ai nevoie si care accepta un salariu competitiv pentru organizatie, insa sunt cetateni non-UE?

Cat de realista este angajarea cetatenilor non-UE

Imigrarea si angajarea locala ca lucratori permanenti a cetatenilor non-UE presupune un drum anevoios din punct de vedere birocratic. Acesta poate fi impartit in trei etape mari, asa cum decurg ele din interpretarea legislativa si mai ales din practica:

Etapa I – Obtinerea autorizatiei de munca pentru lucratorul permanent

Acest document esential pentru demararea intregii proceduri de angajare este si cel mai dificil de obtinut din cauza duratei mari. Dosarul necesar contine mai multe documente care trebuie colectate atat de la societatea angajatoare, cat si de la cetateanul strain.

Autorizatia de munca trebuie solicitata de catre compania angajatoare de la Oficiul Roman pentru Imigrari si este emisa in termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii dosarului, cu posibilitatea de a fi prelungita cu inca 15 zile.

Consultantul BIA HR cu expertiza pe zona de asistenta imigrari atrage atentia ca toate documentele primite din partea cetatenului strain non-UE si emise de catre autoritatile din tara acestuia de domiciliu trebuie apostilate sau supralegalizate, dupa caz (ex: cazierul judiciar).

Etapa II – Obtinerea vizei de lunga sedere in scop de munca de tip D/AM

Aceasta viza se emite de catre Consulatul Romaniei din tara de domiciliu a cetatenului strain (in baza autorizatiei de munca eliberate de catre Oficiul Roman pentru Imigrari) in termen de 10 de zile de la data depunerii dosarului.

Practic, dupa ce obtine autorizatia de munca (etapa I), angajatorul trimite documentul original catre cetatenul strain, iar acesta din urma depune personal dosarul de viza ce trebuie sa contina, in mod obligatoriu, autorizatia de munca la Consulatul Romaniei din tara de origine sau din cel mai apropiat stat unde exista Consulat.

Etapa III – Obtinerea permisului de sedere in scop de munca (permisul unic)

In momentul in care cetatenul strain are viza de lunga sedere aplicata in pasaport, acesta poate sa vina in Romania si sa semneze contractul individual de munca. Ulterior semnarii contractului individual de munca, strainul trebuie sa se prezinte la Oficiul Roman pentru Imigrari (din localitatea in care si-a stabilit resedinta) pentru a depune dosarul in vederea obtinerii permisului de sedere. Cu aceasta ocazie acesta va fi fotografiat si amprentat. Termenul de eliberare a permisului de sedere este de 30 de zile calendaristice de la data depunerii dosarului cu posibilitatea de a fi prelungit cu inca 15 zile.

Permisul este valabil un an, iar cetateanul strain are obligatia de a se prezenta cu 30 de zile inainte de termenul expirarii pentru depunerea unui nou dosar in vederea prelungirii permisului de sedere (conditionat ca acesta sa aiba inca raporturi contractuale cu societatea angajatoare din Romania).

Un termen cat mai realist de finalizare a formalitatilor necesare procesului de angajare este de 2-3 luni, in cazul in care angajatorul cunoaste procedurile si obtine rapid toate documentele solicitate de catre autoritati.

Procesul poate fi descurajant, mai ales pentru o companie care nu a mai incercat o astfel de solutie de recrutare, insa apelarea la servicii de consultanta pentru asistenta imigrare inseamna nu numai obtinerea informatiilor personalizate pentru cazul sau, ci si scutirea de interactiunea cu autoritatile si birocratia aferenta.

Ai incerca o astfel de angajare? Contacteaza-ne si te consiliem!

Te-ar mai putea interesa si:

Angajati care gandesc precum patronii

Cea mai inteleapta decizie de business pe care sa o iei in acest an

Cultura organizationala, avantaj competitiv in recrutare

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.